Gå til innhold

Håpløs situasjon med en gammel klassevennine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er for tiden singel, men åpen for å finne meg en partner etter at kjæresten slo opp for et par måneder siden. Den siste uka har jeg tenkt mye på en gammel klasseevennine, som jeg alltid har hatt veldig sansen for, og jeg tenker at jeg har lyst til å gi det et forsøk å spørre henne på date.

Problemet er at jeg ikke har møtt eller snakket med henne siden jeg sluttet på vgs sist sommer. Saken er at vi egentlig aldri ble så veldig godt kjent. Jeg vet at hun har vært forelsket da vi gikk i klasse. Jeg vet naturligvis ikke akkurat hvor lenge hun var forelsket i meg, men jeg vet at hun var forelsket store deler av det første året, og også deler av det tredje året av vgs (for alt jeg vet kan hun for så vidt ha vært forelsket alle de tre årene, men har ikke noe særlig grunnlag for å si dette). Man kan godt si at forholdet vårt var litt komplisert, ettersom jeg selv ikke var helt sikker på mine følelser. Imidlertid hadde jeg perioder der jeg var forelsket i henne også, men på den tiden var jeg ganske evneveik når det kom til det motsatte kjønn. Gjennom alle de tre årene satte jeg pris på de samtalene vi hadde, og de følelsene (som jeg ikke helt kunne kategorisere selv) jeg hadde for henne hadde en tendens til å aldri helt forsvinne. I tredje klasse fikk jeg meg kjæreste, som jeg elsket utrolig høyt. Jeg var absolutt ikke ulykkelig i dette forholdet, tvert i mot. Men det var spesielt en periode der jeg seriøst vurderte å gjøre det slutt fordi jeg følte at jeg hadde noe ugjort med denne andre jenta.

Som nevnt er jeg nå singel igjen, og den siste tiden har jeg begynt å tenke at dette kunne vært et siste forsøk på å se om det kunne blitt noe mellom meg og denne gamle klasseveninnen. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Ettersom vi aldri hadde så veldig mye kontakt blir det veldig unaturlig å ta kontakt etter så lang tid. Det jeg har tenkt på er å prøve å møte på henne "tilfeldig". Jeg vet ikke om jeg bør føle meg skyldig for stalking, men jeg har i hvert fall klart å finne ut av når hun har forelesninger, og har tenkt at det kan være mulig å treffe henne i denne sammenhengen. Har prøvd på dette to uker på rad (en forelesning i uka), men uten hell. Jeg begynner å miste håpet på denne metoden, men jeg vet også at det, så vidt jeg kan forstå, er den beste muligheten min.

Planen min for når jeg eventuelt møter henne er å etter litt småsnakk å spørre om hun har lyst til å ta en kaffe. Kommer ikke til å kalle det en date, men bare en vennlig invitasjon. Hvis hun skulle si ja og møtet skulle gå bra, så ville jeg spurt henne ut på date.

Synes dere det er rart å ta kontakt med noen på denne måten? Finnes det bedre måter å gjøre det på? Har dere noen råd for øvrig?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en bra plan du har. Bare ikke gi opp. Du vil støte på henne en dag. Lykke til. :)

Anonymous poster hash: 58a7e...67c
Skrevet

Kan du ikke bare ta direkte kontakt med henne og si rett ut at du har tenkt på henne og gjerne vil ta en kopp kaffe om hun er interessert? Du kan ikke drøye det med å tilfeldigvis bumpe på henne en dag.

Anonymous poster hash: 4ee74...354
Skrevet

Har du henne på facebook? Kanskje du kan begynne å prate med henne der, hvis det er litt kleint så kan du åpne med "var du på blablblabla i dag? Trodde jeg så deg men turte ikke å rope hei" også tar du samtalen derfra, si at det hadde vært koselig å tatt en kopp kaffe osv.

Skrevet

Høres ut som en bra plan! Du kan jo se om dere har felles facebook venner? Se om hun er singel? Godhjertet/uskyldig "stalking" går greit.

Har du henne på facebook? Kanskje du kan begynne å prate med henne der, hvis det er litt kleint så kan du åpne med "var du på blablblabla i dag? Trodde jeg så deg men turte ikke å rope hei" også tar du samtalen derfra, si at det hadde vært koselig å tatt en kopp kaffe osv.

Signerer på denne, bare start en samtale og se hvor det går. Lykke til! :D

Anonymous poster hash: ec801...309
Skrevet

Jeg er jente, men tok kontakt med en gammel klassekamerat via Facebook som jeg hadde likt godt mens vi gikk i klasse sammen og som jeg vet likte meg, men jeg hadde kjæreste på det tidspunktet. 4 år etterpå (!) tok jeg kontakt igjen - sende bare en melding med noe a la "Hei! Lenge siden, hvordan går det med deg?:)". Og vips- noen uker etterpå var vi på første date ;) (vi endte ikke opp sammen, men det trenger jo ikke være tilfelle for deg) lykke til!

Anonymous poster hash: 89af9...829

Skrevet

Jeg er jente, men tok kontakt med en gammel klassekamerat via Facebook som jeg hadde likt godt mens vi gikk i klasse sammen og som jeg vet likte meg, men jeg hadde kjæreste på det tidspunktet. 4 år etterpå (!) tok jeg kontakt igjen - sende bare en melding med noe a la "Hei! Lenge siden, hvordan går det med deg?:)". Og vips- noen uker etterpå var vi på første date ;) (vi endte ikke opp sammen, men det trenger jo ikke være tilfelle for deg) lykke til!

Anonymous poster hash: 89af9...829

For en nydelig historie :blomst:

Personlig synes jeg bare det virker rart å ta kontakt på denne måten i min situasjon. Greia er at vi knapt har snakket på facebook tidligere (jeg er ikke veldig aktiv), og jeg føler rett og slett at det skinner veldig i gjennom at jeg ønsker noe mer enn bare en liten chat på facebook hvis jeg gjør det på denne måten. Jeg vil jo ikke skremme henne heller, og er klar over at hun høyst sannsynlig tenker lite eller ingenting på meg lenger (planen er å møtes for å vekke til live de gamle følelsene, antar jeg).

Men kanskje det ikke er en så dårlig idé likevel? Din historie var i hvert fall veldig inspirerende.

Skrevet

Jeg ville brukt Facebook for alt det er verdt :)

Kan jo bli for seint omhu venter på å møte hun på butikken f.eks.

Go for it!

Anonymous poster hash: 8f79c...54a

Skrevet

Signerer denne!! Da har du en god grunn til å åpne samtalen!

-var du på bla Blah i dag??

- ja, jeg studerer blahbla, går du også på blahbla?

-Åja, så spennende, ja, jeg studerer Blah blah. Visste ikke at du også gikk her, har møtt på noen andre kjente også. Koselig å se igjen folk :)

- ja samme her, går i klasse med noen fra blahbla!

-jeg må stikke nå, men vi skulle ikke tatt en kaffe en dag da? Hva med neste tirsdag?

Og så ja :D

Anonymous poster hash: 03b68...34b

Skrevet

Kjør på!

Anonymous poster hash: 5c619...3c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...