Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er potetmel og maizena likt?

Hvorfor er det slik at noen velger potetmel fremfor babypowder? Og hvordan er prisforskjellen?

Noen som vet hvor en kan kjøpe små babypowder bokser til å ha med i stelleveska?

Anonymous poster hash: 8ad89...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby powderet er hvertfall noe så sinnsykt parfymert :(

Anonymous poster hash: aedc3...be3

Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd noen av de produktene du nevner, men håper likevel svaret mitt kan være litt relevant. Jeg har prøvd talkumpudder og Gold Bond baby powder (sistnevte kjøpt i USA), og det er milevis av forskjell. Talkumpudder syntes jeg ikke gjorde noe forskjell. Med baby powder så jeg stor forskjell allerede ved neste bleiebytt. Selv om den er noe parfymert så har ikke mine barn med atopisk eksem reagert på dem. Gold Bond baby powder kommer også i reisestørrelse (igjen kjøpt i USA). Baby powder består også ca 98% av Maizena.

Potetmel og Maizena oppfører seg helt likt som hverandre og er en god del billigere enn baby powder, som nok er hovedgrunnen til at mange velger det.

Skrevet

Potetmel skal ikke brukes på sår hud, noe legen har gitt beskjed om, husker ikke hvorfor.

Anonymous poster hash: 9600e...2d5

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk bruker dette til. Trodde det var noe som var poppis på 70-tallet.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk bruker dette til. Trodde det var noe som var poppis på 70-tallet.

Jeg har ikke barn, men slik jeg har forstått det så gjør det rumpa mindre utsatt for eksem og sårhet (ift å fjerne "svetten") ?

Rediger meg om jeg tar feil, altså. Men det er mitt intrykk.

Anonymous poster hash: b6bec...dd8

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Jeg har ikke barn, men slik jeg har forstått det så gjør det rumpa mindre utsatt for eksem og sårhet (ift å fjerne "svetten") ?

Rediger meg om jeg tar feil, altså. Men det er mitt intrykk.

Anonymous poster hash: b6bec...dd8

Det er bare tull. Man skal bruke så lite som mulig av produkter på babyer. Mi er 14 måneder og jeg har fortsatt den bittelille tuben med sinksalve som fulgte med apotekpakka.

Gjest Tickety-Boo
Skrevet

I Storbritannia får alle nybakte mødre beskjed på sykehuset om at talkum pudder o.l IKKE må brukes. Det er direkte helseskadelig og kan føre til at babyen/barnet får irriterte luftveier og pusteproblemer Det er nesten umulig å forhindre at de små partiklene blir innhalert.

Skrevet

Vi har brukt potetmel på vår gutt helt siden den første boksen med talkum ble tom (har potetmelet oppi boksen nå). Det gjør at han ikke blir rød og sår, særlig under tissen. Potetmel er billig og ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...