Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg selvfølgelig veldig dårlig samvittighet.. Tror jeg har spist rundt 6000 kalorier.

Dette har jeg spist: 1 rundstykke med sukkerfri syltetøy, 16 (?) store peanøttkjeks, ca 70 gram sjokolade, 3 kakestykker i middelstørrelse (krydderkake), masse kylling og litt ris med ca en hel maisboks, agurk og tomat + 3 ss sursøtsaus, 1 eple

Har dere tips til hvordan jeg kan slutte å overspise så mye? det skjer oftere og oftere... Skjedde på fredag også. Får så utrolig dårlig samvittighet, og ender med at jeg må ligge i underskudd resten av uken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, hvis du prøver å ligge i underskudd resten av uka er det ikke så rart at du overspiser innimellom... Prøv heller å spis heller normalt hele tiden :)

Du har spist ganske mye, men ikke såå voldsomt mye som du nok tror :)

Anonymous poster hash: 95624...b68
Skrevet

Det ser ikke ut som 6000 kalorier, på langt nær. :P

Anonymous poster hash: 00ee8...6ad
Skrevet

Sikt deg inn på å spise mer balanserte måltider. I all hovedsak burde du nok øke mengden med grønnsaker (f.eks. brokkoli, heller enn mais,) proteinrik mat, litt mer sunt fett, grove kornprodukter.

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok et stykke under 6000 kcal, men årsaken kan være at du spiser for lite de andre dagene, og du derfor går på en smell når kroppen skriker etter næring. Det er jo også veldig næringsfattig mat du har spist.

Hva pleier du å spise de andre dagene?

Anonymous poster hash: 0f64d...cda

Skrevet

Dette er nok et stykke under 6000 kcal, men årsaken kan være at du spiser for lite de andre dagene, og du derfor går på en smell når kroppen skriker etter næring. Det er jo også veldig næringsfattig mat du har spist.

Hva pleier du å spise de andre dagene?

Anonymous poster hash: 0f64d...cda

Vel.. De andre dagene spiser jeg alt for lite, rundt 1000 kcal og under. Men som sagt, jeg får altfor dårlig samvittighet når jeg overspiser, og da føler jeg at jeg "må" spise lite. Har prøvd å spise normalt, altså rundt 2000 kcal hver dag, men det også fører til overspising en annen dag.

Skrevet

Vel.. De andre dagene spiser jeg alt for lite, rundt 1000 kcal og under. Men som sagt, jeg får altfor dårlig samvittighet når jeg overspiser, og da føler jeg at jeg "må" spise lite. Har prøvd å spise normalt, altså rundt 2000 kcal hver dag, men det også fører til overspising en annen dag.

hvor lenge spiste du 2000 kcal dagen?

Skrevet

Og hva slags mat kom de kaloriene fra?

Skrevet

Ikke noe problem. Bare å spise vanlig i morgen.. Noen tror man går opp 1302 kg pga man overspiser 1 dag

Skrevet

Heihei! I dag har jeg spist mye over 3000 kcal, alt for mye fett. OG, jeg har ikke trent.

Ligger til vanlig på litt under 2000 kcal.

Men det går bra! Ikke la deg knekke av en utskeielse. En ting jeg har lært meg er at det ikke er lurt å tenke "nå har jeg ødelagt alt uansett, så da kan jeg spise opp hele plata med sjokolade. Og potetgullet. Og ostepop".

I morgen er en ny dag, da kan du prøve å gjøre nye, litt sunnere valg. Lykke til, når jeg klarer det, klarer du også!!

Anonymous poster hash: 51391...313

Skrevet

Heihei! I dag har jeg spist mye over 3000 kcal, alt for mye fett. OG, jeg har ikke trent.

Ligger til vanlig på litt under 2000 kcal.

Men det går bra! Ikke la deg knekke av en utskeielse. En ting jeg har lært meg er at det ikke er lurt å tenke "nå har jeg ødelagt alt uansett, så da kan jeg spise opp hele plata med sjokolade. Og potetgullet. Og ostepop".

I morgen er en ny dag, da kan du prøve å gjøre nye, litt sunnere valg. Lykke til, når jeg klarer det, klarer du også!!

Anonymous poster hash: 51391...313

Den kommentaren gjorde meg glad, takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...