Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #1 Skrevet 9. august 2004 Har man rett til støtte/lån fra Lånekassen når man er under attføring? Hvis attføringsstønaden ikke strekker til.
14062003 Skrevet 9. august 2004 #2 Skrevet 9. august 2004 Du vil vel få redusert støtten fra Lånekassen kraftig fordi du har inntekt. Ellers vil jeg tro at du ikke får attføring om du får støtte fra Lånekassen. Men jeg aner ikke, dessverre.
Babette Skrevet 9. august 2004 #3 Skrevet 9. august 2004 Jeg vet at enkelte får dekket støtte til utdanning mens de går på attføring. Ta kontakt med Aetat.
Gjest Trulselinemor Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Jeg fikk beskjed at dersom jeg fikk stipend fra lånekassen, så fikk jeg mindre attføringstrygd. Hvordan det er med lån fra lånekassen vet jeg ikke.
Lythande Skrevet 10. august 2004 #5 Skrevet 10. august 2004 Tror det kommer helt an på saksbehandler i dette tilfellet, for jeg får stipend fra Lånekassen, men ikke mindre attføringstrygd av den grunn. For attføringstrygden dekker nemlig ikke alle utgiftene jeg har med skolen så da var ikke det noe problem.
diddi Skrevet 11. august 2004 #6 Skrevet 11. august 2004 Attrøring gjør at stipendet ditt blir redusert. Men siden du i utgangspunktet mottar kun lån, så vil dette bli omgjort til stipend dersom du består eksamen, og igjen omgjort til lån når det blir kontrollert mot likningen (inntekt) når skatteoppgjøret foreligger (et år senere). Avhengig av hvor mye du mottar i attføring, vi stipendet bli omgjort til lån. Ergo kan du motta en hel haug med lån og bli skikkelig gjeldsslave!!!!(Selv om du mottar attføring!)
Gjest Trulselinemor Skrevet 11. august 2004 #7 Skrevet 11. august 2004 Jeg valgte å ikke ta opp lån da jeg ikke var sikker på inntekten etter attføringstiden. Jeg har kun levd på attføringspengene. Og det er ikke mye å rope hurra for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå