Gå til innhold

Folk som sier de ikke klarer å legge på seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av folk som sier de ikke klarer å gå opp i vekt! Alle klarer å gå opp i vekt, selvom noen har lette for det enn andre, så er det ikke umulig. Akkurat på samme måte såsom at overvektige kan gå ned i vekt bare de går inn for det. Mange som klager på at de har så høy forbrenning, men det er like dårlig unnskyldning som å klage på lav forbrenning. Hvis du virkelig vil opp i vekt, så spis mer kalorier, men ikke klag hvis du ikke prøver hardt nok.

Anonymous poster hash: f4d17...fad

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være veldig vondt å prøve å gå opp i vekt. man må spise så man får vondt.. har en venninne som er super tynn men hun spiser masse og mest av de tingene man legger på seg av.

Men er det noe som er irriterende så er det de som sier at "er ingen sak å spise en stor feit burger, det synes ikke likevel" .. det er så tydelig at de bare vil at folk skal bli missunnelige.

Anonymous poster hash: 2bc31...681
  • Liker 3
Skrevet

Jeg hadde en veldig dårlig periode kostholdsmessig. Jeg spiste en Grandiosa eller tilsvarende om dagen, en pose chips, halvannen liter brus... I tillegg til annen mat gjennom dagen, som toast med ost og skinke, makaroni med ost, nachos, egg, godteri, osv. Samtidig bevegde jeg meg minimalt. La ikke på meg et gram. Jeg klarer virkelig ikke å spise mer enn jeg gjorde i den perioden, og i hvert fall ikke mer kaloriholdig mat.

Anonymous poster hash: 2e38c...879
  • Liker 5
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg har ei venninne som er sånn.

Den jenta kan seriøst spise 3 200 grams sjokolader, spise en skål med is og saus, spise mye middag, spise lyse knekkebrød med nugatti, drikke 2 litago hver dag, spise en hel pose chips.

Alt på en dag, hun måtte begynne på P-piller på å komme opp til 50 kg.

Jenta sjølv er 170.

Skrevet

For noen er det vanskelig å gå opp i vekt :)
Noen går ikke opp i vekt heller uansett hva de spiser for noe ^^

Slutt å vær misunnelig og tenk mer på deg selv :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke skummelt tynn, men relativt mager. Klarer ikke legge på meg. Synes ikke det er så gøy når folk skal bemerke hvor tynne armene mine er, at man kan se beina på brystet osv. Det sårer. Men jeg spiser. Masse. Spiser sunt, men likevel kaloririkt. Teller kcal slik at jeg vet at jeg spiser nok. Spiser mye mer enn kjæresten min, som veier 30 kg mer enn meg. Jeg prøver, men får det ikke til.

Anonymous poster hash: 6c6c5...4dc
  • Liker 6
Skrevet

Ikke alltid lett å legge på seg nei! man klarer ikke spise mer enn det man har plass til i magesekken. å joda man må spise mer kcal, men å begynne å spise frityrstekt mat 24/7 for ekstra kcal er ikke bra på noen måte.

Jeg har sett min samboer prøve å gå opp i vekt, han har klart 3 kilo nå.. med trening+mat. men han slet tidligere å spiste både vanlig måltider + big mass gainer, som gir 1400 kcal ekstra til dagen og han gikk allikevel ikke opp.

Anonymous poster hash: b122b...39c
  • Liker 2
Skrevet

Vel du får bare bli lei av det, på samme måte som jeg er drit lei av slike folk som deg Ts.

Når en sitter ved middagsbord og allerede har spist 2 og en halv porsjon mens andre blir mett av en porsjon og de samme folkene maser om at en må spise mer så en legger på seg. Spise mer sa du? Skal en spise til en spyr for så å slikke det i seg igjen for at folk skal holde kjeften sin igjen?

"Du trenger jo bare spise masse kips og sjokolade, fløte, is og frityrsteikt mat for å gå opp i vekt, ligge på sofaen å dra deg, du er så heldig!"

Ja for det er både sunt og ikke minst veldig appetittvekkende livsstil..

Hva med å bare holde kjeft om man ikke vet hva en snakker om.

Jeg har aldri sagt til noen at det er enkelt for den personen å verken gå ned eller opp i vekt eller bli på det samme tallet på vekten som en alltid har vært for jeg vet faktisk ikke om det er enkelt for den personen.

Så jeg føler ikke så veldig med deg Ts for at du er lei, vi som prøver å gå opp i vekt er garantert langt mer lei slike folk som deg enn omvendt.

Anonymous poster hash: 2d177...a95

• Liker 14
Gjest anonym2233
Skrevet

Vel du får bare bli lei av det, på samme måte som jeg er drit lei av slike folk som deg Ts.

Når en sitter ved middagsbord og allerede har spist 2 og en halv porsjon mens andre blir mett av en porsjon og de samme folkene maser om at en må spise mer så en legger på seg. Spise mer sa du? Skal en spise til en spyr for så å slikke det i seg igjen for at folk skal holde kjeften sin igjen?

"Du trenger jo bare spise masse kips og sjokolade, fløte, is og frityrsteikt mat for å gå opp i vekt, ligge på sofaen å dra deg, du er så heldig!"

Ja for det er både sunt og ikke minst veldig appetittvekkende livsstil..

Hva med å bare holde kjeft om man ikke vet hva en snakker om.

Jeg har aldri sagt til noen at det er enkelt for den personen å verken gå ned eller opp i vekt eller bli på det samme tallet på vekten som en alltid har vært for jeg vet faktisk ikke om det er enkelt for den personen.

Så jeg føler ikke så veldig med deg Ts for at du er lei, vi som prøver å gå opp i vekt er garantert langt mer lei slike folk som deg enn omvendt.

Anonymous poster hash: 2d177...a95

Signerer !

Skrevet

Jeg har alltid tenkt jeg ikke greier å gå opp i vekt selv om jeg ville. Vært naturlig slank, nesten litt for slank, gjennom hele livet.

Så begynte jeg å fokusere på å spise, og vips har jeg lagt på meg 8-9kg siden oktober :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så lei av folk som sier de ikke klarer å gå opp i vekt! Alle klarer å gå opp i vekt, selvom noen har lette for det enn andre, så er det ikke umulig. Akkurat på samme måte såsom at overvektige kan gå ned i vekt bare de går inn for det. Mange som klager på at de har så høy forbrenning, men det er like dårlig unnskyldning som å klage på lav forbrenning. Hvis du virkelig vil opp i vekt, så spis mer kalorier, men ikke klag hvis du ikke prøver hardt nok. Anonymous poster hash: f4d17...fad

Og jeg er lei av folk som uttaler seg bastant om ting de ikke har peiling på. Jeg har vært tynn hele livet, og spist som en hest. Ble mobba hele barndommen pga at jeg var for tynn. Først etter å ha passert 30 år, og en barnefødsel kom jeg opp i "normal" vekt. Nå klarer jeg faktisk å legge på meg, men det ser litt dumt ut, for bein og armer er like tynne uansett.

Anonymous poster hash: 6a334...763

• Liker 6
Skrevet

Sier som flere andre her...: Ikke uttal deg om noe du tydeligvis ikke vet noen ting om. Er du feit og miserabel selv, ettersom du klarer å lire fra deg noe så lite gjennomtenkt? Det du sier er AKKURAT det samme som å si til en overvektig person med ""lav forbrenning"" at han/hun bare må spise litt mindre og sunnere og forbrenne mer kalorier enn man inntar. Er det så vanskelig? JA, for noen er det faktisk det!

Anonymous poster hash: 1969f...018
  • Liker 3
Skrevet

Haha - artig tråd!! :fnise:

Hvis dere tynne hadde tatt dere bryet med å lese en eller to av tjukke-trådene, hadde dere sett at det for en overvektig bare er å spise mindre, så vips! går de ned.

Burde ikke det samme prinsippet gjelde for de som er for tynne? Ser ikke at noen av dere kommer inn i de trådene for å argumentere på samme viset ;)

• Liker 18
Skrevet

Det jeg er lei av er de som er tynne og sier de "præver" å legge på seg, og sier at de spiser så ufattelig mye og blir så forferdelig mette.

Også spiser de nesten ingenting når de først oppgir hva de spiser...

Anonymous poster hash: b9f74...dd5
  • Liker 8
Skrevet

For ei som alltid har vært tynn og ikke klarte å nå 50 kg før fylte 40, så er dine ord rimelig lite gjennomtenkte og det høres ut som du har mye å lære TS. Jeg likte kommentaren til Petra75 som skrev:

"Hvis dere tynne hadde tatt dere bryet med å lese en eller to av tjukke-trådene, hadde dere sett at det for en overvektig bare er å spise mindre, så vips! går de ned."

Anonymous poster hash: 860e8...aca
  • Liker 3
Skrevet

Broren min slet med undervekt i mange år fra han var 14-15 og ca til han ble 25. Han fikk skikkelig komplekser for det (det er ikke spesielt kult for en gutt å være mager og tynn, man blir fort sett på som veldig pinglete), og det var en bidragende faktor til at han etter hvert utviklet en depresjon. Han gjorde alt som sto i sin makt for å gå opp i vekt (bortsett fra åpenbart "syke" ting, som å spise frityrstekt mat til alle måltider osv..), men gikk ikke opp ett gram.

Når han bikket 25 virket det imidlertid som om forbrenningen hans roet ned, og han begynte endelig å legge på seg litt. Nå er han 29, og fortsatt slank, men heldigvis ikke like mager lenger som det han var for noen år siden. (Og han har det mye bedre med seg selv nå som han har en mer "normal" guttekropp. Så det er definitivt mulig å ikke greie å gå opp i vekt samme hvor mye man prøver?

Anonymous poster hash: 74e76...836

• Liker 3
Skrevet

Mannen min er 173 høy og har i flere år jobbet med å legge på seg. Han startet på 50 kg; etter tre års arbeid har han greid å karre seg opp på 55. Han spiser 2500-3000 kalorier om dagen, som inkluderer en god del gainer-shakes, 2-3 avakado, han går gjennom en pose nøtter om dagen, brød med smør til alle måltider... Kostholdet hans koster tre ganger hva mitt gjør, og han spiser kontinuerlig hele dagen. Han trener i tillegg, ikke hardt, men har et opplegg som ha samarbeider med en PT om, for at han skal bygge litt muskler, men fortsatt greie å gå opp i vekt. Målet hans er 70, men det har han nesten gitt opp å nå. Fettprosenten hans er på nivå med en alvorlig syk anorektiker, men han har aldri hatt en spiseforstyrrelse.

Jeg går opp i vekt bare jeg ser på en sjokolade, mens han kan spise og spise og spise og likevel ikke gå opp et gram. Så nei, det er faktisk ikke så lett som du skal ha det til TS...!

Anonymous poster hash: 15389...71e
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er den som ikke klarer å legge på meg. Jeg klarer rett og slett ikke å stappe i meg mer mat enn det kroppen klarer, gjør jeg det kan jeg bli kvalm og kaste opp. Er faktisk ikke så lett å legge på seg som du tror!

Anonymous poster hash: f7ccc...7a5

• Liker 3
Skrevet

Haha - artig tråd!! :fnise:

Hvis dere tynne hadde tatt dere bryet med å lese en eller to av tjukke-trådene, hadde dere sett at det for en overvektig bare er å spise mindre, så vips! går de ned.

Burde ikke det samme prinsippet gjelde for de som er for tynne? Ser ikke at noen av dere kommer inn i de trådene for å argumentere på samme viset ;)

Med andre ord; på seg selv kjenner man andre.

Tykk person; herlighet det er da bare å spise så legger du på deg, se på meg foreksempel!

Tynn person; herlighet det er da bare å ikke spise så går du ned i vekt, se på meg foreksempel!

Anonymous poster hash: 1f14d...bd1

• Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Med mindre en har stoffskifte problemer eller er en av de få prosentene som omgjør overskudd av mat direkte til energi så kan alle legge på seg.

Det er få milliprosenter i forskjell på menneskers forbrennning. 98% av slanke "naturlig" mennesker er slanke fordi de har et spisemønster der de spiser når de er sulten, stopper når de er mett og har et avslappet forhold til mat.

Har hatt masse venninner som alltid har trodd at de aldri kunne legge på seg og de spiste jo ikke sunt i det hele tatt(!) Så gikk vi over en gjennomsnittlig dag og så fikk de knapt i seg 1200 kcal om dagen uten at de tenkte over det. Alle la på seg da de kom inn i seriøse forhold.

Jeg er en av disse naturlig tynne. Og det VAR en periode der jeg kunne spise enorme mengder uten å legge på meg, men det var da jeg var i voksealderen. Da den var over så normaliserte forbrenningen seg, men da forsvant også mye av den enorme appetitten jeg hadde da jeg trengte ekstra næring.

Ble mer småspist og spiser ikke enorme porsjoner med mat og forsyner meg sjeldent mer enn en gang. Var en periode der jeg ikke trente noe og levde på kaffe og junk og jeg var fremdeles tynn, men mer tynnfeit og absolutt ikke sunn selv om jeg var tynn.

Da jeg la om livsstilen med sunnere mat med mer proteiner og godt fett så endret kroppen seg. Er fremdeles slank, men med mer muskler og lavere fettprosent. Ser mye mer definert ut grunnet bedre mat og mer aktivtet. Fremdeles sliter jeg å legge på meg fordi jeg ikke orker store porsjoner med mat.

Det er derfor fokuset er energitett mat og spiser man nok av det så kan man fint legge på seg. Det handler om vilje og legge inn gode vaner og bestemme seg for å spise mat til faste tider hver dag. Jeg kan ikke spise etter sult da jeg da fint kan gå 8 timer uten å tenke på mat. Er derfor jeg alltid går ned i vekt når jeg er på ferier for da er det lett å glemme å spise fordi jeg ikke har samme rutiner som hjemme.

Dette ble langt, men poenget er at med mindre man er den lille prosenten som går uten for normalen så kan alle legge på seg nok til å ikke være mager om de setter viljen til å gjennomføre det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...