Gå til innhold

Inkassobyrå har sendt krav til en adresse jeg aldri har hatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt her.

Jeg fikk før jul et krav fra et inkassobyrå på over 5000 kr. Dette var opprinnelig et krav fra et telefonselskap som jeg selv mente jeg hadde sagt opp mitt abonnement hos. De mente jeg ikke hadde sagt opp på korrekt måte osv og det ble mye mail fram og tilbake. Jeg hørte ikke noe mer og har gått ut i fra at de slettet kravet. Men den gang ei. Kravet ble sendt til inkassobyrå og var på litt over 700 kr.

Saken startet i juni 2012 men jeg fikk mitt første krav sendt til min adresse i desember 2014, og da var kravet på over 5000 kr. ( det skal sies at jeg har flyttet siden saken startet,men jeg har meldt flytting til post og folkeregister,og ettersendelse av post)

Jeg kontaktet inkassobyrået og lurte på hva dette var og ba dem om å sende meg alle krav de hadde sendt ut i saken.

Da ser jeg at de har sendt krav på en adresse et sted jeg aldri har besøkt en gang og på en helt annen kant av landet. I en periode på 2 år har de sendt krav til denne adresse med mitt navn og sensitive opplysninger i,mens jeg ikke har visst et skitt om det.

Jeg sa dette til inkassobyrået at dette var helt uakseptabelt og lurte på hvorfor de har brukt en adresse som ikke har noe som helst med meg å gjøre.

De sa at posten hadde gitt dem denne adressen.Dette er løgn,jeg kontaktet posten og de sa at de aldri ville levert ut en helt feil adresse på folk.

Det jeg har funnet ut om en person som bor på denne adressen er at han har mitt etternavn som mellomnavn. Ellers så slutter likheten der,både kjønn og alder.

Dette inkassobyrået er så arrogant at de har sendt saken til forliksrådet,for jeg har sagt at jeg betaler ikke en krone når de har sendt krav til feil adresse og jeg selvfølgelig aldri har fått noe krav til min adresse.

De mener dette er rett adresse,men både post og folkeregister kan bevise at jeg aldri har bodd i den kommunen en gang.

Så arrogant og frekt at jeg blir helt målløs.

I går fikk jeg et brev fra den om at de hadde sendt det til forliksrådet,og for ordens skyld er kravet opp i over 7000 kr.

Er de helt idioter i hodet? Jeg ser frem til å møte dem i forliksrådet for de må jo være dømt til å tape! Men jeg har tenkt å komme med motkrav for at de har sendt mine opplysninger til vilt fremmede. De har jo sendt på denne adressen i over 2 år,så det er jo ikke blitt sendt i retur. Noen har sittet og mottatt krav mot meg. Utrolig ubehagelig!

Er det noen som vet om jeg har rett til å kreve oppreisning fra dem? Tenkte å bruke deres satser. Kreve det samme som de har krevd når de har sendt krav på denne adressen.

Anonymous poster hash: 7a9a4...7cb

Anonymous poster hash: 5d2f6...8f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kan bevise at du aldri har bodd der så kan ikke de sitte hardnakket å si at dette er rett adresse! Møt i forliksrådet og argumenter saklig og legg fram bevis/fakta. Da burde du ikke måtte betale noe annet enn det opprinnelige kravet. bare stå på.

Anonymous poster hash: 492b7...31c
  • Liker 2
Skrevet

Kjør hardt, kjør stil i forliksrådet, dette kan bli gøy! :danse: Du kan nok ikke få noe penger i erstatning for det de har gjort, men du kan jo undersøke mulighetene for å lage litt bølger i havet hos inkassoselskapet ellers ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...