Gå til innhold

Spørsmål ang.utssendeskalaen.

Anbefalte innlegg

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg stilte et av disse spørsmålene i en annen tråd, men fikk ikke svar. Deretter begynte jeg å fundere og kom frem til flere spørsmål.

1. Er hver gruppe like stor? Er det like mange 1ere som 5ere som 10ere?

2. Tar rangeringen hensyn til alder. Eller vil jo så og si alle unge mennesker være på 6+ siden det er så mange gamlinger.

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sett bortifra hvor kynisk og ensidig skalaen i sin helhet er...

1. Noen har en såkalt "curve" rangering, der du blir rangert etter befolkningen generelt der mange faller på midten (slik skolen skal sette karakterer, ikke for mange 5ere eller 6ere).

Jeg vil derimot tro at de fleste vurderer hver og en på enkeltbasis. Slik at i Skandinavia vil jenter jevnt over score mye bedre enn f.eks. i Storbrittania. At det rett og slett er langt flere 7ere enn 1ere.

2. Tror ikke det. Skal man sette en ulik skala for hver aldersgruppe blir det mer komplisert.

Er nok derfor så enkelt som at Heidi Klum en gang var en 9er, og senere er en 6er (for eksempel). Om du ser bra ut for din alder, er det altså ingen kompensasjon rangeringsmessig.

Skrevet

1: nei, det trenger det nødvendigvis ikke være. Regner det er flere femmere enn tiere og enere forresten. Regner med at de fleste ligger rundt midten, og det blir ferre og ferre mot ytterpunktene.

2: Rangeringen tar ikke hensyn til alder om man ikke spesifikk bruker en egen aldersrangering. Du vil altså få alderstrekk hvor eldre du blir. En 20 åring som er en åtter vil da kanskje bli en 6 når hun er 40 grunnet alder. I tillegg er det høydetrekk og manglende hårtrekk osv.

Dette har jeg altså lært etter å lese på diverse manneforum der de poster bilder av diverse folk og rangerer dem. (Regner ikke med at disse ser særlig bra ut selv heller, men de har veldig høye krav til hvem som er pene hvert fall :fnise: kjente pene supermodeller får 6/7 osv. ) Selv syntes jeg utseende rangering er skikkelig tåpelig og egentlig veldig urealistisk. En jeg syntes er skikkelig tiltrekkende og kjekk syntes kanskje venninnen min at ikke er tiltrekkende i det hele tatt.

( hihi så det du hadde skrevet i signaturen din nå, har faktisk lurt på om det er deg, regner med at du har fått en del spørsmål om det. Hehe)

Anonymous poster hash: b2ad7...590

Skrevet

Jeg har sett menn som driver med slike rangeringer, og ingen av disse mennene er over en 5'er, rare greier...

Skrevet

Merkelig at unge automatisk rangerer høyest. Fordi jeg selv syns at skjønnhet ofte er noe man vokser tydeligere, mens unge jenter kan være veldig homogene og ikke ha fått den helt frem. Men jeg syns jo også det er en greie med alder et sted, men kan altså syns at 40 er bedre enn 20 og 60.

Ellers vil jeg tro det er flere snittmennesker enn 1 og 10.

Skrevet

Skalaen og rangeringen av personer er forskjellig fra person til person.

Menn vil se på objektive kvaliteter og så sette en karakter på vedkomne. Kvinner vil rangere en mann etter sin egen verdi og hva hun tror hun kan få. F.eks er hun attraktiv så blir det vanskeligere for en fyr å bli en 8. Den samme fyren er kanskje en 9/10 i øyne til en uattraktiv dame.

Tror de fleste havner på oversiden av 5 tallet, der de fleste ligger rundt 6-7.

Anonymous poster hash: 65984...3df

Skrevet

Jeg har sett menn som driver med slike rangeringer, og ingen av disse mennene er over en 5'er, rare greier...

I og med at du selv driver med rangeringer, så kan vi da konkludere med at du er under 5 på utseendeskalaen da.

Anonymous poster hash: 7fe16...269

• Liker 1
Skrevet

Jeg stilte et av disse spørsmålene i en annen tråd, men fikk ikke svar. Deretter begynte jeg å fundere og kom frem til flere spørsmål.

1. Er hver gruppe like stor? Er det like mange 1ere som 5ere som 10ere?

2. Tar rangeringen hensyn til alder. Eller vil jo så og si alle unge mennesker være på 6+ siden det er så mange gamlinger.

På forhånd takk for svar.

Rare spørsmål, er du blind?

Det sier vel seg selv at de fleste mennesker ligger rundt midten av skalaen, og at det er mindre og mindre mennesker jo nærmere man kommer de ekstreme ender av den.

Skrevet

Skaleringen er fordelt slik i starten:

Det er en 1-er for to 2-ere.

Det er to 2-ere for tre 3-ere.

Det er fire 4-ere for fem 5-ere.

Men så skjer det noe rart, for det er om lag like mange 6- ere som 5-ere i skandinaviske land.

Og så snur det, for det er:

Sju 6-ere på seks 7-ere

Åtte 7-ere på sju 8-ere

Ni 8-ere på åtte 9-ere,

Og:

En 10-er for hver tinende 9-er.

Dette har jeg brukt all min tid på i flere år å finne ut av.

:sarkasme:

Skrevet (endret)

Må innrømme jeg har bare 1 og 0 på min skala. :)

Interessant og ikke interessant.

Endret av Vux
Skrevet

Må innrømme jeg har bare 1 og 0 på min skala. :)

Interessant og ikke interessant.

Liker det, har aldri tenkt på en binær skala før- Den er herved adoptert.

Anonymous poster hash: c24c1...2bc

Skrevet (endret)

Liker det, har aldri tenkt på en binær skala før- Den er herved adoptert.

En slik skala jeg tenkte på, har vel gjerne et mer flytende skille mellom de to polene. Så det var ikke min intensjon å gi uttrykk for kynisme av noe slag, som om at det eneste jeg var interessert i var å gi tommelen opp eller ned for en bestemt person alt ettersom. Altså, preferansene mine er nok der, men de er mer inkluderende for å si det sånn. :)

Endret av Vux
Skrevet

I og med at du selv driver med rangeringer, så kan vi da konkludere med at du er under 5 på utseendeskalaen da. Anonymous poster hash: 7fe16...269

-5.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Syns det er merkeleg at det i det heile teke eksisterar ein utsjånadsskala....

Skrevet

Det spørs fra person til person.

Jeg tror at for meg, er det ikke like mange 9-10 ere. Jeg tror det er flest som ligger på rundt 5(nøytral), for jeg pleier ikke å mene noe om noen stort sett, før jeg kjenner dem. Det er for det meste personligheten som avgjør om en person blir pen eller ikke, men de som er høyt opp på skalaen uten at jeg kjenner personligheten, de er fine assa!

Varierer på kjønn også. Finnes utrolig mange fine jenter, og veldig få gutter som er fine. Og det er flere voksne menn som er skikkelig flotte!

Skrevet

Syns det er merkeleg at det i det heile teke eksisterar ein utsjånadsskala....

Det er det vel ikke. Det er jo bare uttrykk for en subjektiv inndeling, noe som vi alle gjør hver gang vi tenker om noen er kjekke eller ikke.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Det er det vel ikke. Det er jo bare uttrykk for en subjektiv inndeling, noe som vi alle gjør hver gang vi tenker om noen er kjekke eller ikke.

Jo, det er det vel!!

Godt me har ulik smak på kjekke menn!!

Skrevet

Jo, det er det vel!!

Godt me har ulik smak på kjekke menn!!

Ja, ikke sant. Dersom alle skulle ha tenkt at samme personer var tiere, så hadde det vært litt kjedelig.

Skrevet

Rare spørsmål, er du blind?

Det sier vel seg selv at de fleste mennesker ligger rundt midten av skalaen, og at det er mindre og mindre mennesker jo nærmere man kommer de ekstreme ender av den.

Det er altså snakk om en logaritmisk skala. Anonymous poster hash: dad52...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...