Gå til innhold

Tynn ved ribbeina, stor nederst, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ikke veldig fornøyd med magen min og trenger tips/hjelp til dette.

Magen min er veldig smal ved ribbeina, 60 cm, mens når vi kommer ned til hoftene er den 87 cm. For å gi et godt bilde av dette, ser det nesten ut som om magen min er gravis. Det er ikke hoftene som gjør at dt blir stort nederst, dette er ren fett.

Noen som har tips til trening og kosthold til å få fikset på dette?

Anonymous poster hash: 6d47d...ad9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å punktslanke seg. Hvis du har for høy prosent/er overvektig, så må du spise mindre enn du forbrenner for å gå ned i vekt. Da vil magen som regel bli mindre. Vi er litt ulikt sammensatt når de gjelder fettfordeling på kroppen.

Skrevet

Man kan ikke punktslankes - dvs at genene dine bestemmer hvor fettet forsvinner først. Jeg vet ikke om du trenger å slanke deg, ettersom du ikke oppgir vekt/høyde/BMI, men - baseøvelser er bra for coremusklaturen, og du bruker store muskelgrupper som vil forbrenne en del energi. Om du også bygger øvre del av rygg (trapezius og noe latissimus dorsi), vil det gi inntrykk av mindre mageområde :)

Skrevet

Jeg er 20, 173 cm og veier 62 kg. Så skulle gjerne tatt av noen kg også. Jeg vet man ikke kan punktslankes, men hadde vært godt med noen øvelser som hadde funket for dette. Tips for kosthold hadde og vært fint.

Skrevet

Som sagt - tren baseøvelser :) Knebøy, frontbøy, markløftvarianter, ro-øvelser, chinups/pullups ol. Om du vil ned i vekt må du spise i underskudd - spis kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, cottage cheese, kesam, yoghurt, havregryn, potet osv, som alle er sunne matvarer med bra næringsinnhold.

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Du høres ut om en pære? Tynn overkropp og rundere midje med mindre du bare er oppblåst. Du kan forme kroppen gjennom styrke.

Er da kritisk at du spiser nok mat slik at kroppen har noe å bygge på ellers vil du bare blir tynnere versjon av deg selv med tynn overkropp og større underdel.

Ville startet med helkroppsprogram 3 ganger i uka. Kombinert med gode råvarer som kylling, fisk, karbonadedeig, egg, avokado, nøtter, havregryn, fullkornsris/pasta etc.

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

Endret av Runforit
  • Liker 1
Skrevet

Du høres ut om en pære? Tynn overkropp og rundere midje med mindre du bare er oppblåst. Du kan forme kroppen gjennom styrke.

Er da kritisk at du spiser nok mat slik at kroppen har noe å bygge på ellers vil du bare blir tynnere versjon av deg selv med tynn overkropp og større underdel.

Ville startet med helkroppsprogram 3 ganger i uka. Kombinert med gode råvarer som kylling, fisk, karbonadedeig, egg, avokado, nøtter, havregryn, fullkornsris/pasta etc.

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

This

Skrevet

Vil bare legge til at det treningsprogrammet er rimelig håpløst.

Skrevet

Vil bare legge til at det treningsprogrammet er rimelig håpløst.

For en som ikke har trent noe før, så er et nybegynnerprogram lurt. Så kan hun heller gå over på noe mer avansert senere.

Skrevet

Jeg trener allerede 4 styrkeøkter i uka og 2 økter med Intervalltrening. Kroppen som armer og rumpe ser jeg får muskler og blir strammere, men så er denne magen nederst da som ikke vil bli noe flatere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...