AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Jeg dater en samisk mann. Vi bor i hovedstaden og han har en vanlig bra jobb. Er det noen som kan fortelle om deres erfaringer med det å date en samisk mann? Jeg har ingen kjennskap til det. Viser veldig stor interesse for det ovenfor han, for jeg synes det er spennende. Anonymous poster hash: 272cb...21f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har hørt at man må gjennom en seremoni i karasjokk som involverer reinsdyr, alkohol og mye snøskuterkjøring før man blir akseptert av familien. Anonymous poster hash: ad923...266 10
Gjest brusmaskin Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Det er ikke noe spesielt med samiske menn, de er som andre menn.
Gjest Nosoul Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Samiske menn er vel like normale/unormale som andre menn. Gled deg i alle fall til masse god mat, masse latter og litt sær/moro nord-norsk/finnmarkshumor 2
Inwe Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Gratuler han med dagen i dag eneste forskjellen jeg kan finne, har samisk familie, men de er da som alle andre.
Gjest Tassen10 Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Du må aldri finne på å spørre ham hvor mange rein han har....
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 De har et litt annet syn på tid enn det "vi" har. 😉 Det kan også virke som om det er ekstra virlie, i hvert fall som jeg har erfart. Fine menn. 😃 Anonymous poster hash: 0a3d0...6d3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Ettersom jeg har sett og opplevd er det ikke mye forskjell. Mann er mann som ost er ost. Anonymous poster hash: b31c0...01a
Timza Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Hvis du gifter deg med han, så må du aldri finne på å skille deg. Da blir du sittende der med 500 rein som du må passe på. 1
Gjest Amémonos Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Husker du Jompa fra Kill Buljo? Neida. Samer er jo individer akkurat som oss andre. Noen er mer opptatt av kulturen enn andre. Hvis det er den du er nysgjerrig på så er det jo bare å lese seg opp og/eller spørre ham. Endret 7. februar 2015 av Amémonos
Chizue Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 Er han same ifra nord-norge eller er han same ifra sørlandet? Du vet det bor flere samer som er -født og oppvokst- i oslo enn det bor i Finnmark? Ikke legg så mye vekt på at han er samisk, bare fokuser på ham Kan vel kanskje lære deg litt samisk på morro skyld? http://www.sametinget.no/Spraak/Fakta-om-samiske-spraak/En-artig-maate-aa-laere-samisk-paa-samisk-lommeparloer-lansert xD
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. februar 2015 #13 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Jeg har hørt at man må gjennom en seremoni i karasjokk som involverer reinsdyr, alkohol og mye snøskuterkjøring før man blir akseptert av familien. Anonymous poster hash: ad923...266 Dessuten må hun finne ut hvor mange reinsdyr hun er verdt, sånn at familien hans blir betalt i reinsdyr for at hun skal bli godtatt. Endret 7. februar 2015 av Evilposelos
Gjest Trollkarlen Skrevet 7. februar 2015 #14 Skrevet 7. februar 2015 Takket være fornorskingen av samene i over 100 år så er det ikke noe særlig forskjell. Noen samer holder enkelte tradisjoner levende, men ikke sånn at det å besøke en samisk familie er helt fremmed.
Antoinette Skrevet 8. februar 2015 #15 Skrevet 8. februar 2015 (endret) Samer har en tendens til å bli alkoholikere, det ligger i genene så jeg ville styrt unna. Noen har også et gammeldags kvinnesyn. Dessuten er de små og stutte :-) Endret 8. februar 2015 av Antoinette
Kontormus Skrevet 8. februar 2015 #16 Skrevet 8. februar 2015 Samer har en tendens til å bli alkoholikere, det ligger i genene så jeg ville styrt unna. Noen har også et gammeldags kvinnesyn. Dessuten er de små og stutte :-) *poff* Der var det hull på den myten: http://www.nordicwelfare.org/popNAD/Articles/Den-alkoholiserade-samen-en-stereotypi/ 2
Gjest tomasjj Skrevet 8. februar 2015 #17 Skrevet 8. februar 2015 Samer har en tendens til å bli alkoholikere, det ligger i genene så jeg ville styrt unna. Noen har også et gammeldags kvinnesyn. Dessuten er de små og stutte :-) Jøss! 1
Gjest Evans Skrevet 8. februar 2015 #18 Skrevet 8. februar 2015 En utrolig god mulighet til å lære samisk! Selv ingen erfaring utover samiradio, men han er vel som folk flest Snill og grei, og god følelse - kjør på!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #19 Skrevet 8. februar 2015 De er dårlig utstyrt.Anonymous poster hash: ca58f...a1f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #20 Skrevet 8. februar 2015 Du må aldri finne på å spørre ham hvor mange rein han har.... "Joa, det går greit det" "Ja, hvor mange har du da?" "En hel del." Anonymous poster hash: d4123...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå