AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Fikk akkurat en innkalling til møte hos nav og lurer på hva det kan dreie seg om? Jeg er under aap og har et par år igjen før den "går ut". Anonymous poster hash: 43a0e...c1e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Det hender en sjelden gang i blant at man blir innkalt og fulgt opp, angående planen man er på, som er bra. Trenger ikke være noe mer enn det. Anonymous poster hash: d2efc...5ae 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Det hender en sjelden gang i blant at man blir innkalt og fulgt opp, angående planen man er på, som er bra. Trenger ikke være noe mer enn det. Anonymous poster hash: d2efc...5ae Ok, godt å høre! Var redd det var noe galt og at de plutselig ville stoppe den eller noe. Anonymous poster hash: 43a0e...c1e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Fikk du innvilget 4 år med engang? Anonymous poster hash: c1553...13d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Fikk du innvilget 4 år med engang? Anonymous poster hash: c1553...13d Nei, det tenkte jeg ikke på, hvor sjekker jeg det? Kan de fjerne AAP mens jeg er i behandling? Anonymous poster hash: 43a0e...c1e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 Nei, det tenkte jeg ikke på, hvor sjekker jeg det? Kan de fjerne AAP mens jeg er i behandling? Anonymous poster hash: 43a0e...c1e Står i vedtaket ditt, brevet du fikk når du fikk AAP. Da kaller de deg kanskje inn for fornyelse av vedtak. Blir ikke fjernet under behandling, men må kanskje ha en ny legeerklæring. Anonymous poster hash: d2efc...5ae
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #7 Skrevet 5. februar 2015 Folk leser ikke vedtakene sine!!! Ser det stadig vekk her inne. Leser dere kun den linja der det står om utbetaling eller? AAP er en midlertidig ytelse med betingelser knyttet til seg.Anonymous poster hash: 43408...d5c 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 Ingen får vel innvilget AAP for 4 år i slengen? AAP blir fornyet hver år, og man kan få ytelsen normalt i 4 år. Noen ganger forlenges den om man ikke er arbeidsavklart. Det må være en misforståelse ute å går der... Ingen kan jo med sikkerhet si at man vil være like syk 4 år frem i tid. Ting endrer seg. Til TS: det er helt normalt (og skulle bare mangle) at man ikke skal til en eller annen form for oppfølging. Det er jo hele hensikten med AAP. Anonymous poster hash: a0157...3a7 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 Jo, jeg har såklart lest vedtaket, men det er lenge siden så jeg har glemt det.. TS Anonymous poster hash: 43a0e...c1e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 Jo, jeg har såklart lest vedtaket, men det er lenge siden så jeg har glemt det.. TS Anonymous poster hash: 43a0e...c1e Les det på nytt da vel!Anonymous poster hash: 46e13...dae 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #11 Skrevet 6. februar 2015 Les det på nytt da vel!Anonymous poster hash: 46e13...dae Hadde jeg hatt det hadde jeg såklart det, men det har forsvunnet etter to flyttinger siden da.. Anonymous poster hash: 43a0e...c1e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #12 Skrevet 6. februar 2015 Hadde jeg hatt det hadde jeg såklart det, men det har forsvunnet etter to flyttinger siden da.. Anonymous poster hash: 43a0e...c1e Det er vel sånne papirer man setter i en ringperm, nettopp fordi de ikke skal forsvinne.Anonymous poster hash: 46e13...dae 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #13 Skrevet 6. februar 2015 Du blir kalt inn til møte med NAV når du går på AAP for å se over og eventuelt endre på aktivitetsplanen din. Du mister ikke AAP så lenge du er interessert fortsatt avklaring og innenfor de 4 årene, men dette er nav sin måte å følge deg opp på. Kanskje trengs ny legeerklæring eller kanskje andre endringer gjøres. Ikke noe skummelt ☺Anonymous poster hash: 9cf0b...d51 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #14 Skrevet 6. februar 2015 Du blir kalt inn til møte med NAV når du går på AAP for å se over og eventuelt endre på aktivitetsplanen din. Du mister ikke AAP så lenge du er under fortsatt avklaring og innenfor de 4 årene, men dette er nav sin måte å følge deg opp på. Kanskje trengs ny legeerklæring eller kanskje andre endringer gjøres. Ikke noe skummelt ☺ (edit pga feil ord.)Anonymous poster hash: 9cf0b...d51 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 Ingen får vel innvilget AAP for 4 år i slengen? AAP blir fornyet hver år, og man kan få ytelsen normalt i 4 år. Noen ganger forlenges den om man ikke er arbeidsavklart. Det må være en misforståelse ute å går der... Ingen kan jo med sikkerhet si at man vil være like syk 4 år frem i tid. Ting endrer seg. Til TS: det er helt normalt (og skulle bare mangle) at man ikke skal til en eller annen form for oppfølging. Det er jo hele hensikten med AAP.Anonymous poster hash: a0157...3a7 Jeg fikk innvilget for fire år med en gang. Så noen får nok det. Men det er selvsagt med forbehold om at ting ikke endrer seg. Jeg fikk mitt vedtak for å ta videre studier, og sykdommen var ikke av en diffus type. Jeg er på møte med Nav iblant, leverer inn dokumentasjon på progresjon og alt er helt i orden. Tror saksbehandler er lykkelig over en bruker som klarer å følge aktivitetsplanen og er på god vei inn i fullt arbeidsliv. Anonymous poster hash: 6f82f...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Jeg fikk innvilget for fire år med en gang. Så noen får nok det. Men det er selvsagt med forbehold om at ting ikke endrer seg. Jeg fikk mitt vedtak for å ta videre studier, og sykdommen var ikke av en diffus type. Jeg er på møte med Nav iblant, leverer inn dokumentasjon på progresjon og alt er helt i orden. Tror saksbehandler er lykkelig over en bruker som klarer å følge aktivitetsplanen og er på god vei inn i fullt arbeidsliv.Anonymous poster hash: 6f82f...e5c Står det da i vedtaket at det er innvilget til år xxxx - altså fire år fremover i tid? Anonymous poster hash: a0157...3a7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #17 Skrevet 6. februar 2015 Står det da i vedtaket at det er innvilget til år xxxx - altså fire år fremover i tid?Anonymous poster hash: a0157...3a7 Jepp. Det kan være fordi jeg fikk til å gjennomføre en konkret utdanningsplan som de godkjente. Anonymous poster hash: 6f82f...e5c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #18 Skrevet 6. februar 2015 Jepp. Det kan være fordi jeg fikk til å gjennomføre en konkret utdanningsplan som de godkjente.Anonymous poster hash: 6f82f...e5c Ja, for det er ihvetfall ikke normalt at en går fire år uten oppfølging og evt. forlengelse/fornyelse. Anonymous poster hash: a0157...3a7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #19 Skrevet 6. februar 2015 Jo, jeg har såklart lest vedtaket, men det er lenge siden så jeg har glemt det.. TS Anonymous poster hash: 43a0e...c1e Ville du ha glemt vilkårene om du var ansatt i et vikariat? Svaret er "Nei". Det vet man når utgår. Det gjelder slett ikke bare deg, TS. Det er gjengs for altfor mange. Folk tror de kan slappe av ift inntekten i 4 år! Det kan de selvsagt ikke.Anonymous poster hash: 43408...d5c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #20 Skrevet 6. februar 2015 Jepp. Det kan være fordi jeg fikk til å gjennomføre en konkret utdanningsplan som de godkjente. Anonymous poster hash: 6f82f...e5c Bra. Det er jo det AAP er til. Blant annet. Flott at NAV følger opp at du klarer å gjennomføre også.Anonymous poster hash: 43408...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå