Gå til innhold

utregne sykepenger/fastlønn/bonus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen Hvordan nav regner ut sykepenger når jeg har fast timelønn + bonus? Går de kun ut ifra timelønnen eller vil de ta gjennomsnitt på de siste lønningene hvor jeg har fått bonus i tillegg til timelønn?

Anonymous poster hash: ce27f...c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun fastlønn

Anonymous poster hash: d43d9...f6d
Skrevet

Bonus regnes ikke med.

Anonymous poster hash: 42bbe...f9e
Skrevet

Kun fastlønn. Overtid og bonus skjer ikke.

Anonymous poster hash: 46094...854

Skrevet

Jepp. Kun timelønn i ditt tilfelle.

Skrevet

Jeg fikk gjennomsnittet for de beste mnd det siste året. Da altså også med en del overtid og tillegg (Jobbet veldig masse).

Anonymous poster hash: 6de8b...9b5

Skrevet

Jeg fikk gjennomsnittet for de beste mnd det siste året. Da altså også med en del overtid og tillegg (Jobbet veldig masse).Anonymous poster hash: 6de8b...9b5

Dette er da feil fra arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: bd83e...5f7

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk gjennomsnittet for de beste mnd det siste året. Da altså også med en del overtid og tillegg (Jobbet veldig masse).Anonymous poster hash: 6de8b...9b5

Ja, da har arbeidsgiver fylt ut inntektsskjemaet feil. Arbeidsgiver plikter å sette seg inn i regelverket, så dette er ille.

Overtid og bonus skal ikke med.

Skrevet

Overtid og bonus er ikke med i grunnlaget. Arbeidsgiver kan regne ut ett gjennomsnitt på din inntekt i ett år tilbake fra da du ble syk. De kan se på f.eks både 3,6, 9 og 12 måneder og se hva som gir det beste og mest riktige grunnlaget for sykelønnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...