Gå til innhold

P- Sprøyte og "bivirkninger"

Fremhevede innlegg

Gjest Lille_my
Skrevet

Hei!

Jeg har gått på p-sprøyten i ca 1 mnd nå. Har gått på den tidligere også,for noen år siden.

Men saken er den at jeg er blitt så fryktelig "sårbar", kan plutselig begynne og gråte for den minste lille ting. Ikke noe gråting etter en krangel eller noe sånt, men om jeg ser en film på tv f.eks, eller om jeg tenker på familien min, barna mine osv. Så kan jeg plutselig sette i gang å gråte.. Eller om noen sier noe fint til meg, så er jeg i gang igjen....

Er det noen andre som har reagert sånn på p sprøyten? Eller er det bare meg som er blitt litt små "rar".... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

P-sprøyte var et halvtårs mareritt for meg. Fikk humørsvingninger, blødde i 2 mnd.. Huff nei, det var forferdelig. Men har senere forstått at jeg ikke tåler hormon-prevensjon.

Skrevet

Har bare opplevd småblødninger, har bare gått på den i i 3 måneder, og er egentlig godt fornøyd.

Gjest Hillary..
Skrevet

Jeg gikk på p-sprøyte i seks år. Syntes den var topp i begynnelsen, fordi jeg ble kvitt pms.

Jeg la imidlertid etterhvert på meg veldig mange kilo.

Tror også jeg kan tilskrive allergien jeg etterhvert fikk p-sprøyten.

Etterhvert ble jeg sliten, manglet energi, fikk mer og mer hodepine, gjennomgikk en liten depresjon

.... tror nok det kan tilskrives p-sprøyten i stor grad.

Se også denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=90276

Mange opplever det samme!

Jeg tror ikke kjemiske hormoner er bra for kroppen. P-sprøyte er kraftige saker. Jeg tror ikke det er bra å bli satt ut av syklus over lang tid. Jeg tror man blir sliten og kommer i ubalanse av det. Syklusen er nødvendig for kvinnekroppen, tror jeg.

Jeg sluttet for seks månder siden, gikk hos akupunktør for å gjenopprette balansen, og opplever at jeg har en "ny" kropp - energien flyter, jeg føler meg lettere...

Skrevet

I tillegg er det mange leger som ikke anbefaler p-sprøyte til unge jenter fordi sprøyten ofte gir benskjørhet..

Skrevet

Jeg gikk på p-sprløyte i.......tja, mellom et og to år, og jeg var et hormonmonster :o

Jeg ble *utrolig* aggressiv, spesielt i fylla. I tillegg la jeg på meg en god del kilo. Hadde ganske mange opprivende krangler med min bedre halvdel, hvilket også sannsynligvis var mye av årsaken til at forholdet gikk til helvete.

P-piller har jeg funnet ut er en langt bedre variant for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...