Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan voksne bruke babyshampo? Den er vel mer skånsom enn andre shampoer, men blir håret like rent av den?

Anonymous poster hash: a4d87...7e7
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg brukte den er periode, men håret mitt ble skikkelig tørt og pisstrete av den..

Skrevet

Kan voksne bruke babyshampo? Den er vel mer skånsom enn andre shampoer, men blir håret like rent av den?

Anonymous poster hash: a4d87...7e7

De fleste sjampoer inneholder masse godsaker som gjør at håret får fin glans og blir fyldig, men det trenger ikke å bety at det er godt for håret og hårbunnen din!

Bruker du en ren naturlig sjampo, så kan en oppleve at håret blir mindre glansfylt og litt vanskeligere å ha med å gjøre, men på sikt så vil dette bli mye bedre - du unngår SLS, som er direkte skadelig - les mer om dette her - sjekk ut punkt 6 som omhandler SLS.

Dersom du velger en ren naturlig sjampo som er av naturlig opprinnelse og ikke inneholder noen av de tingene listet på linken over, så vil hodebunnen din kunne få tilbake sitt naturlige fettnivå, og en får en mer balansert hodebunn og "klima" oppi der. En vanlig sjampo gjør at det naturlige fettet vaskes bort, og da produserer kroppen ekstra mye fett, slik at håret blir fett ganske fort igjen. Dersom du har mer problemer med at hodebunnen er tørr, så er det samme som gjelder her - vanlige sjampoer "hjelper til" å gjøre hårbunnen tørr pga. disse ingrediensene.

Det du kan gjøre dersom du vil prøve en ren naturlig sjampo, er å ha på utvannet epleeddik etter vask, noe som gjør at håret blir "mykere" og lettere å gre ut. Ikke bruk balsam - da kunne du likegodt ha brukt vanlig sjampo også.

Det finnes selvsagt barnesjampoer som også inneholder SLS - disse ville jeg holdt barna borte fra... men så er jeg over gjennomsnittet bevisst på hva som er i produktene vi bruker til daglig (sjampo, kremer, osv).

[Min definisjon på "vanlig sjampo" - da mener jeg en sjampo som inneholder sulfater (SLS, SLES o.l.), syntetiske konserveringsmidler, parabener, kjemisk fremstilte ingredienser og/ eller liknende i ingredienslista.]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...