Gå til innhold

Utgifter som gjest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom venninna de dropper deg fordi du faktisk ikke har råd til bryllup og utdrikningslag så er hun for å være helt ærlig ikke ei god venninne. Venninner skal forstå sine venner og kunne prate om slike ting uten å bli sure ..

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg ikke tatt meg råd til. At jeg hadde tatt meg råd til å reise på ferie utenom er irrelevant. En god venninne har forståelse for dette og dumper deg ikke av den grunn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg får litt bakoversveis når jeg leser slike tråder, at noen kan forvente at folk skal bruke så mye penger er noe jeg ikke forstår! Som brud hadde jeg forstått dersom du ikke har råd til noe av dette, uanvhengig om personen er arbeidsledig eller i jobb. Sier man at man ikke har råd så må man akseptere dette uten å spørre videre om det. Venninner bør forstå slikt.

• Liker 6
Skrevet

Hadde faktisk ikke vurdert å dra en gang. I noen av delene.

Anonymous poster hash: c962a...26b
  • Liker 2
Skrevet

Beklager, men om en venninne hadde krevd at jeg måtte bruke over 10 000 på at hun gifter seg, så får hun bare ha det så godt. Ville aldri i verden prioritert SÅ mye penger på noen andre sitt bryllup.

• Liker 5
Skrevet

Vi må nok dessverre fint finne oss i at det forsvinner 10-15 000 fra årets feriebudsjett gitt, men trengte bare å lufte litt og høre om det bare er meg som synes dette ble litt i meste laget...

Anonymous poster hash: 3f118...e01

Du må ikke finne deg i noe nei. Finner du deg i at feriepengene forsvinner er det faktisk helt ditt eget valg, og ikke noen annens.

• Liker 8
Skrevet

Dette var helt hinsides all folkeskikk spør du meg.

Hadde mest sannsynlig dratt i utdrikningslaget (med en bitter smak i munnen) og ikke dratt i bryllupet men gitt gave.

Hilsen utenlandsbrud.

Anonymous poster hash: 73f3a...74c

Skrevet

Eneste alternativet er den lokale campingen, med fellesdusjer.

Den løsningen ville jeg gladelig valgt. Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 42fff...cc6

• Liker 6
Skrevet

Wow, blir sjokkert over hva bruder forventer. Det må jo være flere gjester som reagerer på dette? Jeg skal selv gifte meg i utlandet, men vil ikke ha gaver. Og prøver å få billigst mulig overnatting, og ikke minst, jeg har gitt beskjed til alle om at jeg har forståelse for at det blir vanskelig å komme. Og utrikningslaget har jeg sagt til forloverene at jeg ikke vil det skal være noe dyrt, men heller at venner skal ha mulighet å komme. Jeg syntes din venninne høres frekk ut hvis hun forventer at man skal bruke så mye penger på hennes bryllup.mmen du må jo gjøre det du føler for selv. Jeg hadde ikke kommet i utdrikkingslag om jeg måtte betalt så mye. Og jeg hadde nok dratt på campingplassen, i steden for så dyrt hotell.

Anonymous poster hash: 9138e...82b

• Liker 2
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Sikker på at det der er en venninne du vil ta vare på??

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at dette er en veldig nær venninne, og jeg tror vi ville blitt uvenner for livet hvis ikke jeg møtte opp i begge deler. Hun er veldig klar over min økonomiske situasjon, men siden vi skal på ferie i sommer forventer hun at jeg kommer i både bryllup og utdrikkingslag. At min mann ikke kjenner henne SÅ godt, ei heller noen av de andre gjestene, og dermed ikke synes det er greit å bruke hele feriebudsjettet vårt på de går ikke helt inn hos henne. Men dne ønskelisten fikk det til å tippe litt over for meg altså, syntes det var toppen av frekkhet. Og ja, vi vil trenge to netter på hotellet, pluss en fridag fra arbeid (jeg håpe rjo å vær ei jobb igjen til høsten :) ).

Hvis det er ei nær venninne, så burde hun ha forståelse for din situasjon.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville droppet utdrikningslaget og sagt at jeg må spare penger til bryllupet. Så ville jeg (om det var en god venninne) planlagt ferien rundt bryllupet. Tilpasset reisetidspunkt til de billigste flybillettene. Og vurdert den lokale campingen. Fellesdusj er ikke så viktig hvis dere kan spare ca 5000 på to dager! Evt saumfart grundig på nettet hos div feriehusutleiefirma/airbnb etc om det ikke finnes noen som leier ut rom/leilighet/hus i nærheten av der bryllupet skulle være. Det må jo være NOE til leie, i nærheten? Har aldri bodd på et hotell til 3000 kr natta før, det høres helt sinnsykt dyrt ut!

Anonymous poster hash: 650ac...196
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Utdrikningslagsfester har jo tatt helt av de siste 10 år! Gidder aldri delta på disse "festene".. Hvem syns egentlig det er gøy å gå på torgalmenningen i bamsedrakt og spørre om one night stands?? Eller prøve å tjene mest mulig på å vaske en bil mens du prøver å være sexy i 80- talls outfit?? Og dette skal være norsk kultur og tradisjon??

God natt, sov godt!!

Og lykke til frem til sæden skiller dere, ha ha!! :pirat: Må ha all verdens tequila for å synes dette er morro, ha ha!!

Endret av tøydokka
  • Liker 1
Skrevet

Nesten så jeg tror dette er trolleri. Finnes det virkelig mennesker som forventer at det blir brukt godt over 2500 for et utdrikningslag? Forstår at bruden ikke vet om den summen altså. Og atpåtil må bruke flerfoldige tusen på selve bryllupet? Pluss gave! Makan

Anonymous poster hash: 1badc...51b

Skrevet

Utdrikningslagsfester har jo tatt helt av de siste 10 år! Gidder aldri delta på disse "festene".. Hvem syns egentlig det er gøy å gå på torgalmenningen i bamsedrakt og spørre om one night stands?? Eller prøve å tjene mest mulig på å vaske en bil mens du prøver å være sexy i 80- talls outfit?? Og dette skal være norsk kultur og tradisjon??

God natt, sov godt!!

Og lykke til frem til sæden skiller dere, ha ha!! :pirat: Må ha all verdens tequila for å synes dette er morro, ha ha!!

Helt enig! Jeg hadde nektet.

For en kravstor brud TS... Sikker på at dette er en venninne du vil ha? Jeg syntes nesten at toppen av kransekaka var at hun krever at alle skal være med til frisøren og fikse seg der...

• Liker 1
Skrevet

Helt enig! Jeg hadde nektet.

For en kravstor brud TS... Sikker på at dette er en venninne du vil ha? Jeg syntes nesten at toppen av kransekaka var at hun krever at alle skal være med til frisøren og fikse seg der...

Ja det lurte jeg også på, er det også noe TS og de andre skal betale for? Bruden vil ikke risikere bustete gjester, eller? Noe det fort kan bli hvis de fleste ender opp på campingen ;)

Jeg ville definitivt droppet utdrikningslaget. Kanskje jeg da hadde vært så heldig å bli dumpet av Bridezilla og sluppet unna resten også :)

Anonymous poster hash: fe128...0c9

• Liker 1
Skrevet

Ja det lurte jeg også på, er det også noe TS og de andre skal betale for? Bruden vil ikke risikere bustete gjester, eller? Noe det fort kan bli hvis de fleste ender opp på campingen ;)

Jeg ville definitivt droppet utdrikningslaget. Kanskje jeg da hadde vært så heldig å bli dumpet av Bridezilla og sluppet unna resten også :)

Anonymous poster hash: fe128...0c9

Enig!

At bruden ønsker å feire dagen sin i utlandet in the middle of nowhere er nå fair enough. Men da får man i det minste respektere at folk ikke kan komme!

• Liker 1
Skrevet

Tror rett og slett jeg hadde droppet hele greien. Det er utrolig frekt å legge opp til at gjester/forlovere skal bruke såpass mye penger. En ting er utdrikningslaget...Det er vel ikke hun som har bestemt prisen. Men om man har bryllup i utlandet, må man legge opp til at de fleste skal klare å reise ut i fra eget budsjett. Da bør det f.eks. være flere hoteller å velge mellom. Man kan ikke forvente at gjester betaler 3000kr per natt!!!

Kanskje det er mulig å leie privat leilighet/rom der? Via airbnb f.eks.
De burde også lagt opp til felles og gratis transport fra flyplassen og til hotellet. Teit at alle må leie bil selv/sørge for annen transport. Flere kommer vel kanskje med samme flyet.

Men selvfølgelig forstår jeg om du vil dra. Da ville jeg droppet utdrikningslaget, sagt jeg var opptatt eller noe...Og muligens droppet gave (da gaven bør være at man kommer). Evt. gitt en langt billigere gave enn det du pleier i bryllup.
Om det er dyrt å få fikset håret hos frisør, så sier du at du har funnet frisyre og selv vet hvordan du vil gjøre det. Du kan selvsagt bli med i frisørsalongen, men du stiller med ferdig oppsatt hår.

• Liker 1
Skrevet

Kjole er ikke det verste å kjøpe nytt av egentlig, all den tid vi skal i flere bryllup neste år allerede. Vi er midt i den perioden av livet hvor "alle" gifter seg.

Og nei, det vil bli null og niks forståelse for at jeg ikke komme ri utdrikkingslaget. Og da mener jeg 0. Vi er gode venner, men vi er litt ulike og prioriterer ulikt. Hun vil da trolig si at så lenge jeg har råd til unne meg nye langrennsski så har jeg også råd til utdrikkingslaget. Eller noe slikt.

Vi må nok dessverre fint finne oss i at det forsvinner 10-15 000 fra årets feriebudsjett gitt, men trengte bare å lufte litt og høre om det bare er meg som synes dette ble litt i meste laget...

Her er det på tide å ta en vurdering av et vennskap. Det inntrykket jeg får er at hun er en kjempegod venninne- sålenge du gjør det som passer henne. Gode venner, voksne kvinner, burde klarer å sette seg inn i din situasjonen.

• Liker 3
Skrevet

Problemet er at dette er en veldig nær venninne, og jeg tror vi ville blitt uvenner for livet hvis ikke jeg møtte opp i begge deler. Hun er veldig klar over min økonomiske situasjon, men siden vi skal på ferie i sommer forventer hun at jeg kommer i både bryllup og utdrikkingslag. At min mann ikke kjenner henne SÅ godt, ei heller noen av de andre gjestene, og dermed ikke synes det er greit å bruke hele feriebudsjettet vårt på de går ikke helt inn hos henne. Men dne ønskelisten fikk det til å tippe litt over for meg altså, syntes det var toppen av frekkhet. Og ja, vi vil trenge to netter på hotellet, pluss en fridag fra arbeid (jeg håpe rjo å vær ei jobb igjen til høsten :) ).

Er hun en veldig nær venninne, blir hun ikke sur fordi dere ikke kommer når det er økonomi som er årsaken. Blir dere uvenner pga dette, er hun ikke en god venninne, og slike venner trenger du ikke.

Hun (bruden) virker da veldig selvsentrert om hun ikke kan forstå at folk ikke har muligheten til å betale i dyre dommer. Hvis hun har NULL forståelse for at du vurderer å droppe utdrikkingslaget hennes, er hun nok ikke en så god venninne egentlig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...