Gå til innhold

Kunne du bodd i en lelighet hvor du viste at noen hadde død

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Altså av naturlige årsaker.

Anonymous poster hash: ace85...656

Ja, det er jo helt vanlig. Tenk på hvor mange leiligheter som blir solgt, og tenk på at det må være ganske mange av dem hvor mennesker inntar sin siste stund. Det er egentlig et ganske interessant spørsmål. Tipper at det er ganske vanlig at mennesker dør hjemme. Er det noe helsepersonell her inne som vet mer ?

Ellers kan jeg si at bestemor døde på hytten vår i sin egen seng. Både hytten og sengen brukes av familien og det er helt greit. Tenker liksom ikke på det men vet at hun sovnet inn der.

Dersom jeg fikk tilbud om å kjøpe en bolig, feks en bolig hvor grusomme ting hadde skjedd og noen døde der, ville jeg stått over. Det er forskjell på ting.

Døden er en del av livet.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg leide en lelighet i et hus fra 1910 fram til forgje Lørdag. Og jeg er ganske sikker på at noen i løpe av de 105 årene så døde noen i det huset.

Nei det at noen dør et sted gjør meg ikke noe. Vi skal jo alle dø et sted. Og personlig vil jeg heller dø i mitt hjem en på sykehuset. Så ja det kunne jeg gjort uten problemer. Faktisk så foretrekker jeg gamle hus framfor disse kjedelige nymoderne husene vi ser i dag.

Har ikke lest hele tråden så om noen andre har skrevet det samme så beklager jeg....

Men, du holder deg utrolig god i en alder av godt over 105 år. Du må også trives veldig godt :fnise:

Skrevet

Jeg bor i et av byggene til det som tidligere var Rikshospitalet i Oslo. Tallet på hvor mange som har dødd her opp i gjennom er nok ganske høyt. :fnise:

Anonymous poster hash: 5993c...285
Skrevet

Hvis det hadde vært noen som var død på en naturlig måte hadde det vært helt greit. Eier bolig fra 70-tallet, og for alt jeg vet kan noen ha dødd her.

Før vi kjøpte huset vi nå eier var vi i budkrig på et dødsbo, personen som hadde eid det døde under tragiske omstendigheter alt for ung. Men ikke i det huset.

Men jeg vet at det var en som skjøt seg selv på et av soverommene i huset for over 20 år siden, så nå er jeg egentlig glad for at vi ikke vant budrunden.

Har et hus i nabolaget hvor en tenåring tok sitt eget liv, der kunne jeg nok ikke bodd.

Anonymous poster hash: b1585...192

Skrevet

Ja, jeg gjør det nå. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Øh. Ja, selvsagt kunne jeg det. Hva i alle dager har det å si? Jeg er ikke fire år gammel, så jeg vet jo at døden innebærer at de ikke akkurat bor her lenger, slik at de heller ikke kan påvirke livet mitt. Jeg kan jo skjønne at noen kan få dårlige minner knyttet til en leilighet der et nært familiemedlem døde, da får de naturligvis droppe å bo der, men det er jo helt meningsløst å generelt ikke kunne bo i en leilighet der noen har dødd. Enten det var i fjor eller for 200 år siden. Det har jo ingen innvirkning på leilighetens standard eller hva som vil skje i leiligheten fremover.

Anonymous poster hash: ef047...b03
  • Liker 1
Skrevet

Det ene huset jeg eier er over 200 år gammelt, så jeg vil gjette at det er flere som har dødd i huset.

Anonymous poster hash: 6d60d...07a
Gjest HeiHade
Skrevet

Ja, hvorfor ikke det? Klarer ikke skjønne hvordan det skulle prege huset.

Skrevet

Ja,det kunne jeg. Har nettopp kjøpt hus hvor en person ble drept for få år siden. Megler sa til oss at hun var pliktig til å informere om det da vi la inn bud. Eneste vi spurte mot var om saken var ferdig etterforsket slik at vi ikke plutselig fikk politiet på døra. Det var den, vi vant og flytter inn om noen dager.

Ser ikke problemet. Det er jo ikke huset sitt feil at det har skjedd et drap og det er jo ikke vi som har drept vedkommende.

Skrevet

Ja. Hvorfor ikke? Jeg kommer også til å dø en dag i et hus/sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...