Gå til innhold

Kunne du bodd i en lelighet hvor du viste at noen hadde død

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, og nei. Når jeg er på besøk hos min mor "bor" jeg samme leilighet som min bestemor døde i. Ville likevel ikke likt å bo et sted der et lik hadde blitt liggende lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da voldsomt.. Kondolerer :klem:

Takk for det :klem:

Skrevet

Nå bor jeg i et hus fra 1800-tallet så sannsynligheten for at noen har dødd her er ganske så stor :) Det gjør meg ingen verdens ting. Hvorfor i all verden skulle jeg latt være å kjøpe huset bare fordi noen har dødd her?

Skrevet

Ja, døden er naturlig.

Selvsagt hvis vedkommende hadde ligget i månedsvis og råtnet der er det noe annet.

Ikke gjør deg dum du forstår hva jeg mente.

Anonymous poster hash: ace85...656

• Liker 1
Skrevet

For en stund siden lå et hus ute til salgs. En ung mann drepte kona si der i fjor. Jeg kunne aldri tenke meg å bo i det huset.

Anonymous poster hash: 9e630...b1e
  • Liker 2
Gjest tomasjj
Skrevet

Ikke gjør deg dum du forstår hva jeg mente.

Anonymous poster hash: ace85...656

Hvorfor er du ufin?

Det var et helt ærlig svar.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan jeg det. Jeg vokste opp på en gård som har vært i slekta i noen hundre år. Der hadde folk dødd, blitt født, osv. Døden er rett og slett naturlig, og noe vi alle har felles. Det er naturlig at folk dør, folk bor i hus, derfor vil vi også bo i hus hvor noen har dødd.

Skrevet

Gjetter det har dødd noen i alle leilighetene jeg har bodd i, når byggene har vært fra 1890-årene, 1920-årene og 1940-årene. Har aldri ofret det en eneste tanke.

Anonymous poster hash: 7c6d6...0de

• Liker 1
Skrevet

Her er det en som har hengt seg fra trappegelenderet i annen etasje. Vi mennesker som bor her bryr oss ikke om det til hverdags og tenker ikke så ofte over det, men hverken bikkjene eller katten er mulig å få til å gå opp trappa der det skjedde. Og vi har prøvd å både lirke og true, men det er ikke mulig.

Anonymous poster hash: cf9d3...520

Gjest Lite nytt
Skrevet

Ja, ingen problemer uansett dødsårsak. Jeg tror ikke på spøkelser og det såkalte overnaturlige.

Skrevet

Jeg bor i en leilighet hvor en døde. Ikke noen problemer med det. Tenker aldri over det.

Skrevet

ja, det hadde gått fint. Huset jeg vokste opp i var fra starten av 1800 tallet, så regner med at noen har dødd der gjennom årene. Leiligheten vi bor i nå er også veldig gammel, så det er jo sansynelig at det har dødd noen her også. Uansett er det jo veldig vanskleig å finne ut av, om man ikke vil bo på steder hvor folk har dødd, så mest praktisk og ikke være redd for det :Nikke:

Skrevet

Gården jeg vokste opp på har tilhørt og vært bebodd av slekta siden 1600-tallet, om ikke enda tidligere. Ikke bare er det godt mulig at en stor andel av mine slektninger har vandret heden i alle rommene i huset, men at enkelte av dem er begravet på tomta, hvis jeg skal tro mamma. Gården er definitivt full av spøkelser, men ikke av den overnaturlige sorten...

Mannen som bodde i leiligheten under min døde av lungebetennelse og lå på stuegolvet tre dager før noen savnet ham. Sånt skjer. Ungdomsskolen jeg gikk på ligger et steinkast unna en veldig gammel katolsk kirke. Et par år før jeg begynte der, da kommunen bygde ut skolens parkeringsplass ble det funnet en del levninger fra tidlig 1000-tall, noe som betyr at kirkegården en gang strakk seg helt til skolen. Det var interessant å lese om, men det hindret meg ikke å parkere sykkelen min på den nye parkeringsplassen.

I gamle dager var standarden at men døde hjemme. I dag har sykehus, sykehjem og aldershjem fjernet døden fra dagliglivet til oss i vesten, tror jeg. og som følge av det blir døden stadig mer tabubelagt og vanskelig å forholde seg til. Og det er jo synd, for døden er det eneste vi kan være helt sikre på her i livet.

• Liker 1
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Jeg leide en lelighet i et hus fra 1910 fram til forgje Lørdag. Og jeg er ganske sikker på at noen i løpe av de 105 årene så døde noen i det huset.

Nei det at noen dør et sted gjør meg ikke noe. Vi skal jo alle dø et sted. Og personlig vil jeg heller dø i mitt hjem en på sykehuset. Så ja det kunne jeg gjort uten problemer. Faktisk så foretrekker jeg gamle hus framfor disse kjedelige nymoderne husene vi ser i dag.

Skrevet

Gjort det. Og ikke noe problem. Damen hadde død på mitt soverom.

Skrevet

Har bodd i en leilighet hvor noen ble drept, og nå bor vi i et hus som er over hundre år gammelt. Så sjansen er stor for at noen har dødd her, det er ikke noe jeg tenker på i det hele tatt.

Skrevet

Sannsynligvis ja - så lenge det var av naturlige årsaker. Litt usikker på om det hadde vært ja, dersom det var noen som sto meg nær.

Men jeg bor over en leilighet der damen under døde.

Ser ikke ut til å plage hun som bor der nå.

Skrevet

Huset jeg bor i er vel opprinnelig fra 1700-tallet (oppusset utallige ganger og er moderne inni da) så mest sannsynlig har det dødd flere her. Ikke noe problem. Man kan jo ikke bygge nye hus hver gang noen dør hjemme...at gamle mennesker sovner stille inn i eget hjem er vel ikke uvanlig? Eller at noen får hjerteinfarkt? Men jeg skal innrømme jeg hadde slitt med å bo et sted hvor noen hadde tatt livet av seg. Min bror gjorde det, så mest derfor. Hadde blitt en daglig, vond påminnelse.

Anonymous poster hash: e1ade...3ed

Skrevet

Bor i et hus nå hvor eldste delen er 200 år gammelt, så jeg regner med det har vært både fødsler og dødsfall her. Og det går helt greit for min del.

Jeg hadde vært litt skeptisk om det hadde vært et brutalt mord, selvmord eller om kroppen hadde ligget igjen veldig lenge før noen hadde funnet det. Sånne ting er litt gufne, synes jeg.

Skrevet

Nei, hadde ikke klart det. Men jeg vet egentlig ikke hvorfor. Det gir meg bare en skikkelig dårlig følelse..

Anonymous poster hash: 8ee0e...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...