Gå til innhold

Kunne du bodd i en lelighet hvor du viste at noen hadde død

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig, skal du utelukke alle hus/leiligheter hvor noen har dødd, så kommer du til å slite med å finne hus med mindre du kjøper et helt nytt et.

Og selv da vil ts slite med tanke på alle tusen år som har gått og mennesker har dødd overalt.

Anonymous poster hash: 15a67...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må slutte å gjøre døden til noe mystisk og farlig. Døden er noe av det naturligste i livene våre. Jeg har bodd i hus hvor et menneske døde av naturlige grunner - hva skulle være farlig med det? Bor fremdeles i den boligen og kommer til å bo her resten av livet mitt.

Anonymous poster hash: a1313...60f
  • Liker 1
Skrevet

Mormor døde i huset jeg vokste opp i, og jeg vet at hvertfall to andre har dødd der under andre verdenskrig.

Skrevet

Ja, har vel egentlig ikke så mye valg siden det har skjedd veldig mange plasser. Når man kjøper et hus så vet man jo ikke om noen har dødd der. For å være helt sikker må man heller bygge bytt hus.

Har bodd to steder hvor det ble begått selvmord. Det ene med piller og det andre med hagle. Det huset med hagle måtte pusses opp for å si det sånn.... Syn det var litt ekkelt faktisk, men var på leiemarkedet og ikke lett å finne noe billig.

Anonymous poster hash: 22b0a...a31
Gjest Veritaserum
Skrevet

ja! Jeg vil bo i et hjemsøkt hus! Det hadde vært så kult :danse:

Skrevet

Ikke hvis vedkommende har bodd der i årevis, slik at de henger igjen etter siden død og ikke vil slippe taket f.eks. Ekkelt.

Anonymous poster hash: 8f11b...4ea

hva mener du med å henge igjen etter de er døde? tenker du på lukt eller noe slikt som setter seg i veggene?

det er ikke mulig å henge igjen noen steder etter man er død.

• Liker 3
Skrevet

Har ikke noe problem med det. huset jeg bor i nå ble bygget tidlig på 1800 tallet, så går ut ifra at en del mennesker har dødd her. Morfar døde på badet hjemme hos de når jeg var liten, det er heller ikke noe jeg har tenkt noe særlig på, har hvertfall ikke synes det var skummelt eller ekkelt.

Skrevet

Folk dør jo hele tiden og ganske ofte i sitt eget hjem. Så nei, jeg ville ikke hatt noe problem med å bo i et hus der noen hadde dødd, for alt jeg vet så kanskje jeg bor i et slikt hus allerede?

Skrevet

Generelt ja, men nok ikke om et råttent lik har ligget der i månedsvis (det kan bli ganske stram lukt av det og ikke minst dyrt å pusse opp). Utover det må man regne med at det har dødd minst en person i f. eks gamle boliger, før i tiden var det ikke vanlig å ta sine siste åndedrag på sykehus/sykehjem.

Anonymous poster hash: 9b392...3fc
  • Liker 1
Skrevet

Vet det har dødd noen i huset vi bor i for mange, mange år siden. For en drøy måned siden døde pappa på badet i kjelleren her.. Skal fortsatt bo her i mange år til :)

Gjest Klaveret
Skrevet

Ville ikke hatt noen problemer med det såfremst det var av naturlige årsaker. Ville nok slitt litt om det var skjedd på makabert vis.

Min bestemor døde på hytta vår og det er ikke noe skummelt. Jeg sover til og med i senga der hun døde.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Nei, hadde syntes det var ubehagelig.

• Liker 1
Skrevet

Ja det kunne jeg, men hadde vert litt creepy å tenke på det. At her jeg bor har noen dødd og kanskje ligget et stund.

Skrevet

Ja, har gjort det. Har kjøpt dødsbo og bodd i det.
Ellers er faren min sitt hus veldig hjemsøkt, er et skikkelig spøkelseshus, ser ut som det også.. og der hadde jeg ikke likt like godt å bo.

Anonymous poster hash: b9cc2...c07
Skrevet

Ja, har nettopp kjøpt hus hvor det ble drept en person for et par år siden.

Anonymous poster hash: 24c7b...5b9

Skrevet

Altså av naturlige årsaker. Anonymous poster hash: ace85...656

Jeg har en gang for mange år siden, vært på visning på en leilighet som var priset veldig lavt. Fikk låne nøkler av megler og dro for å se på egenhånd.

Det første som slo meg da jeg åpnet døren var en spesiell søtlig lult jeg aldri hadde kjent maken til. Megler ble spurt om hvorfor leiligheten var så billig i forhold til tilsvarende leiligheter i samme borettslag, og kunne ikke gi noe godt svar.

Magefølelsen min sa, nei, til å kjøpe leil. Der og da.

Etter noen jker ble leil. Solgt. Da var jeg litt skuffet.

Så var det en som sa til meg at i den blokken var det noen som hadde lagt død i mange uker før Namnsmannen og låsesmed kom for å skifte lås og kaste vedkommende ut, pgs menglende husleiebetaling.

Inne fant de et dødt menneske!

Jeg måtte gå og lese igjennom en stabel med gamle aviser i lokalavisens lokaler og fant saken. På bildet stod et pil opp fra bakken og inn på verandaen til den leiligheten jeg hadde sett på.

Som følge av den saken ble Namnsmannens rutiner ved manglende husleiebetaling og full postkasse, endret..

Jeg var glad jeg ikke kjøpte den sterkt prisreduserte boligen.

Og etter dette, nei, jeg ønsker ikke bo i en bolig der noen har dødd.

Anonymous poster hash: 4fdfd...d2a

Skrevet

Vet det har dødd noen i huset vi bor i for mange, mange år siden. For en drøy måned siden døde pappa på badet i kjelleren her.. Skal fortsatt bo her i mange år til :)

Det var da voldsomt.. Kondolerer :klem:

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er ingen problem. Jeg bor i ett veldig gammelt hus, og regner vel egentlig med at noen har dødd her.

Gjest tomasjj
Skrevet

Altså av naturlige årsaker.

Anonymous poster hash: ace85...656

Ja, døden er naturlig.

Selvsagt hvis vedkommende hadde ligget i månedsvis og råtnet der er det noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...