AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Jeg er 190 høy og veier 74 kilo. Problemet mitt er at jeg sliter med å legge på meg. Jeg klarte å gå opp til 77 kilo over en to måneders periode der jeg bare fokuserte på spising. Å få i meg nok mat var alt jeg klarte å konsentrere meg om og jeg brukte veldig mye penger på mat. Etter en uke med omgangssyke var jeg nede i 73 kilo igjen. Finnes det noen lett måte å gå opp i vekt på? Tidligere har jeg drevet med løping på profesjonelt nivå. Jeg er veldig sterk i bein og rygg så kan vel ikke være mangel på muskler? Anonymous poster hash: 1dc61...2a0
Gjest Runforit Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Om du løper mye så brenner jo det mye kcal og da må du kompensere med mer mat. Du må finne ut hvor mange kcal du spiser i dag og så må du legge deg ca. 500 kcal over det pluss mer de dagene du trener. For at det ikke skal bli enorme mengder mat så sats på kcaltett mat. En pose nøtter er lett 600 kcal og det kan du spise noen poser om av dagen uten å bli særlig mett. 1
kanelsnurr Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Hvordan trener du nå? Hvis du ikke skal konkurrere i løpsdisipliner fremover så tenker jeg at du burde bytte noen løpeøkter mot styrketrening. Jeg signerer Runforit på at du burde prøve spise mer ckal-tett. Ofte er det små grep du kan gjøre for å få mer ckal i den maten du allerede spiser. 1 spiseskje olivenolje inneholder f.eks. 100 ckal, så å legge til godt med dressing på salaten, en spiseskje olje oppi smoothi / shake (hvis du spiser sånt) kan f.eks. utgjøre en forskjell. Har du oversikt over hvor mye ckal du får i deg på en vanlig dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå