Strikkemamma Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Er forberedt på noen tøffe netter fremover da jeg skal avvenne minsten på 1 år med å amme om natten etter råd fra helsesøster. Forhåpentligvis sover han natten gjennom etter hvert. Hvilke erfaringer har dere med det?
mulberrygal Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Ammet ikke, men når jeg avvente han fra flaske med melk på natten rundt 14 måneder så våknet han like mange ganger om natten uansett. (1-2 ganger) Det ga seg av seg selv et halvt år etterpå men det er ganske stor sjanse at det er på grunn av alder og ikke vaner om natten. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Er forberedt på noen tøffe netter fremover da jeg skal avvenne minsten på 1 år med å amme om natten etter råd fra helsesøster. Forhåpentligvis sover han natten gjennom etter hvert. Hvilke erfaringer har dere med det? Venner du av for din egen del, eller fordi helsesøster presser deg? Hvis det er ikke av eget ønske, så har helsestasjoner gjerne en egen politikk på det der, hvor de forsøker å få deg til å nattavvenne babyen fra type seks måneders alder. Bare teit. Som personen over sier, så våkner de jo gjerne likevel, men da har du ikke vidundermiddelet. I tillegg er nattamming bra for barn, mye godt fett, bra for hjerneutviklingen. Om det er fordi du ønsker det selv, står det noe om avvenning på ammehjelpen tror jeg. http://ammehjelpen.no/artikkel/55/Ammesluttavvenning Anonymous poster hash: d109f...c8d 3
LindaM Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Vi sluttet med nattamming rundt 9 mnd alder. Jeg merket at han ikke var sulten selv om han våknet. Han ble nesten irritert når jeg prøvde å amme. Selv om vi gav oss, våknet han like ofte uansett. Nå, 2 år etterpå, har vi fortsatt 1-2 oppvåkninger pr natt flere ganger i uka. Noen barn sover mindre og dårligere enn andre.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Vi nattavvente ved 11 mnd, men som de andre her opplevde vi også at det ikke hjalp noe for nattesøvnen. Han fortsatte å våkne 2-3 ganger pr natt, og det var først da han var 19 måneder at han sov natten gjenom for første gang. Anonymous poster hash: bf364...19c
Gjest Doh Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Vi nattavvente for noen uker siden, han er 10 måneder. Selve nattavvenninga gikk veldig fint, men han våkner tre ganger om natta og har begynt å stå opp klokka fem (i dag var det klokka fire). Helt ærlig savner jeg samsovinga og nattamminga, det var så mye enklere. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Etter råd fra HS? Hvorfor det da?! Dum HS. Forstår det om du selv ønsker å slutte. Det er vel noe helt annet. Bare husk at nattamming er den beste stimuli for å opprettholde produksjonen, så om du ønsker å amme en stund til kan det bli vanskeligere dersom du kutter nattammingen helt. Anonymous poster hash: 22b26...66f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 skjønner ikke hvorfor du gidder å amme.. Bare problemer med hele greia.. Anonymous poster hash: 64791...d1e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 Det er nå ca 1 mnd siden vi slutta. Og hun våkner rundt 1-4 ganger om natta.Anonymous poster hash: 5b831...ea3
Strikkemamma Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2015 Helsesøster presset meg ikke, sa bare at det kan være bra for både baby og meg om vi begge kan sove hele natta uten å våkne. Ser jo her at det kan hende baby våkner på nettene uansett om man ammer eller ikke, da skal jeg revurdere ammestoppen på natta. Jeg ammer jo på dagen, baby får derfor det den trenger av sunne fettsyrer og jeg holder produksjonen oppe.
Strikkemamma Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2015 skjønner ikke hvorfor du gidder å amme.. Bare problemer med hele greia..Anonymous poster hash: 64791...d1e Jeg syns det er koselig og fint å amme jeg. Er ikke alle som har problemer med det.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #12 Skrevet 6. februar 2015 Helsesøster presset meg ikke, sa bare at det kan være bra for både baby og meg om vi begge kan sove hele natta uten å våkne. Ser jo her at det kan hende baby våkner på nettene uansett om man ammer eller ikke, da skal jeg revurdere ammestoppen på natta. Jeg ammer jo på dagen, baby får derfor det den trenger av sunne fettsyrer og jeg holder produksjonen oppe. Jada, det er fint og bra :-) men nattamming er største kilden til produksjon. Er ikke hva jeg tror, men hva som er sant...Anonymous poster hash: 22b26...66f
Strikkemamma Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #13 Skrevet 6. februar 2015 Jada, det er fint og bra :-) men nattamming er største kilden til produksjon. Er ikke hva jeg tror, men hva som er sant...Anonymous poster hash: 22b26...66f Ja jeg tror deg Men er villig til å prøve ammestopp noen netter nå og se hvordan det virker inn på søvnen, om han våkner uansett etter mange netter så begynner jeg nok å nattamme igjen. Viser det seg at han begynner å sove rundt når han blir vant til å ikke få nattpupp så er jo det egentlig det beste. Jeg skal snart begynne å jobbe igjen og kommer da til å gå noen nattevakter iblant.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #14 Skrevet 6. februar 2015 Nattavvente ved 13-14 mnd. Vi hadde hatt et lite helvete on natten, han våknet 5-10 ganger hver natt. På samme tid vennet jeg han til å sovne i sengen selv. Det tok tid, med myyye synging og stryking. Men etter en liten periode sov gutten natten igjennom hver natt, og brukte vesentlig kortere tid på innsovning . Så for oss ble nattavvenning et nytt og bedre liv, for gutten og, som endelig fikk nok søvn!Anonymous poster hash: c9bfb...9d4
Mohair Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 Jeg prøvde å slutte mange ganger, men gav opp fordi jeg syntes det var veldig mye bedre å amme enn å holdes våken om natta av en hylskrikende unge. Sluttet vel helt da han sånn rundt 19-20 mnd, men da var det lett fordi jeg kunne forklare han det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Nattavvendte ved 8 måneders alder siden jeg skulle tilbake i jobb da. Tok ca 2 netter som var ganske slitsomme, men etter det så har hun stort sett sovet natta gjennom bortsett fra ved sykdom etc. (Hun er 2 år nå). Fortsatte med amming på dagen en god stund, og så ble det morgen/kveld frem til hun var nesten 2 år. Prøvde å nattavvenne sønnen min da han var 1 år, men han fortsatte å våkne ganske hyppig en lang periode så vi samsvar lenge for da som han som regel godt. Så stor forskjell på hvordan ungene blir etter avvenningen, men det er jo bare å prøve å se 😊Anonymous poster hash: 7ee9c...bb6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #17 Skrevet 7. februar 2015 Jeg ble presset av min saksbehandler på nav om at jeg måtte slutte med nattamming fordi det forstyrret det at jeg kunne bli mindre sliten og irritabel og stressa på dagen. gutten min var nesten 2 år. Jeg løy at jeg hadde sluttet. Ville ikke la meg presse til noe som passet oss. Anonymous poster hash: 05b10...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå