Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å investere i naturlige og rene produkter (hudpleie, shampo, sminke). Noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette? Og er det like bra som kosmetikk med laaange ingredienselister?

Er dette evt. noe man kan lage hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naturlige ting kan ofte ha en laaaaaang ingredienseliste de også.

Naturlig er ikke nødvendigvis alltid så naturlig det heller.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville prøvd ut serien til Maria Åkerberg. Den er ren, økologisk og naturlig :)

Skrevet

Naturlige ting kan ofte ha en laaaaaang ingredienseliste de også.

Naturlig er ikke nødvendigvis alltid så naturlig det heller.

Vil gjerne se kilde på dette :)
Skrevet

Jeg ville prøvd ut serien til Maria Åkerberg. Den er ren, økologisk og naturlig :)

Virker bra :) har du erfaringer med disse produktene?

Skrevet

Virker bra :) har du erfaringer med disse produktene?

Jeg har prøvd litt stæsj derfra. Veldig fornøyd, særlig med bodylotion, ansiktspeeling, ansiktsmaske og lipglosser!

Anonymous poster hash: b90be...6c6

Skrevet

olivenolje, mandelolje, jojobaolje og kokosnøttolje! har reddet håret mitt og kan bruke det i ansiktet og på kroppen, deiligt!

Anonymous poster hash: 812da...b84
Skrevet (endret)

Ønsker å investere i naturlige og rene produkter (hudpleie, shampo, sminke). Noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette? Og er det like bra som kosmetikk med laaange ingredienselister?

Er dette evt. noe man kan lage hjemme?

Et merke jeg er veldig fornøyd med er faran, som garanterer ingen syntetiske konserveringsmiddel og annet som ikke har noe på kroppen å gjøre. I tillegg har de ikke tilsatt vann, noe mange (de fleste) økologisk sertifiserte merker har - les heller selv hva de inneholder/ ikke inneholder (skroll ned på forsiden så får du en oversikt). De har et bredt utvalg --> faran.no

Er det like bra som kosmetikk med lange ingredienslister (regner med du mener kosmetikk som inneholder kjemisk fremstilte ingredienser, petroleumingredienser, syntetiske konserveringsmidler osv?)

- Ingredienser som de nevnt over er i utgangspunktet tilsatt av konserveringshensyn o.l. og ikke nødvendigvis av næringshensyn for huden din. Mange av disse ingrediensene vil ha motsatt effekt og tørke ut huden på sikt. Ekte naturlige produkter (såsant du ikke er allergisk mot noen av de naturlige ingrediensene, eks. Aloe Vera o.l. - isåfall, les nøye på ingredienslisten før du kjøper!) tilfører rik næring til huden også på lang sikt.

Lage selv?

Aftenposten tv viser en underholdende måte hvordan du enkelt kan lage din egen naturlige deodorant :)

Wellnessmama finner du mange oppskrifter på ren naturlig kosmetikk.
Endret av Asparges
Skrevet

Naturlige olje (kan man spise oljen, så er den bra nok for huden) er alltid bra. Olivenolje, mandelolje, kokosolje osv.

Ellers er jeg veldig glad i Lush.

Anonymous poster hash: 43309...66e
Skrevet

Noen som har prøvd kokosolje (type Cocosia) som balsam? Fungerer det? Får man skylt den ut?

Anonymous poster hash: f89f3...9e4
Gjest Ludodama
Skrevet

Jeg har prøvd halve Iherb(altså de økologiske produktene).

Noen er gode, annet er dessverre dårlig i lengden.

En av tingene jeg har prøvd lenge er shampo og balsam av diverse merker, og de tørker håret skikkelig ut.

Noe av grunnen tror jeg er fordi de erstatter SSL med sodium coco-sulfate, noe som jeg har skjønt miljømessig har samme effekt(jeg tar det litt på dårlig husk her, men det er skrevet endel om det). Ikke tørrer det ut hud og hår noe mindre heller.

Kosmetikk har jeg og dessverre dårlig erfaring med, men akkurat her går det veldig på smak og behag. Mange liker eks Everydag Minerals, på min hud ser det helt forj**** ut og jeg må gå for Dior flytende foundation etc. Mineral Hygienics har jeg bedre erfaring med - og mange av mineralsminkeprodusentene selger prøver.

Jeg har prøvd mange ansiktsoljer, og har laber erfaring med de fleste til ansiktet bortsett fra Raw Gaia - de er også dyrere enn de på Iherb etc. Men merkbart bedre på min hud iallefall.

Til kroppen bruker jeg bare oljer.

Dette med naturlig deodorant i form av krystalldeodorant har jeg og skjønt er litt så som så - man vil jo unngå aliminium, men de fleste av de steinene har dette i seg uansett. Det skal være endel andre stoffer som er problemet - Grønn Hverdag har er info på deres nettsider.

Det er jo endel hensyn å ta ifht valg av produkter; klima/miljøbelastning, dyreforsøk eller økologisk.

Ikke alle disse hensynene kan alltid tas sammen, og enkelte produkter er bra på en men dårlig på det andre.

Alt som er naturlig er forøvrig ikke bra, arsenikk er naturlig. Og ikke alt det gode og naturlige passer heller alle hudtyper.

Utfra hjemmesidene til Maria Åkerberg ser det ut som parabener blir brukt?

Og linalool/limonene? De to sistnevnte er det mulig jeg tar helt feil på - men jeg mener huske at dette ikke er særlig anbefalt om man først skal gå helt "naturlig og rent".

Skrevet

Maria åkerberg inneholder ikke parbener..Økologisk serie

Skrevet

Har brukt maria åkerberg i ca 3 år, og må si jeg er ganske fornøyd, til tross for min problemhud. Prøvd masker, rens, balm, dusj, bodylotion, øyekrem og mye mer..

Skrevet (endret)

Veldig enig med deg Ludodama! Spesielt angående sjampo og balsam fra Iherb. Jeg kjøpte en sjampo derfra for ikke så lenge siden. Eneste den gjorde var å gjøre håret mitt tørt. Veldig tørt og flokete. Den het herb organic blabla... grønn flaske. Jeg har prøvd noen andre og de gjorde ikke så mye for håret mitt.

Nå sverger jeg til Joicio :)

Endret av Savannah87
Skrevet

Ofte kan grunnen til tørt hår, og ved bruk av naturlig shampo være fordi den ikke inneholder silokoner, som mange shampoer gjør. Det kan føles glatt og fint, men det gjør ingenting for håret.

Skrevet

*silikoner, skulle det stå

Skrevet

Jeg har en kroppsskrubb fra origins som er laget av naturlige produkter. Er veldig fornøyd.

Edit: har denne: http://www.origins.com/product/3815/12978/Bath-Body-Hair/Daily-Essentials/Body-Scrubs/Incredible-Spreadable/Smoothing-Salt-Body-ScrubNow-in-a-mess-free-tube/index.tmpl

Støtter denne!

Bruker selv en del produkter fra Origins og synes det er et knallbra merke. Har virkelig fått øynene opp for Origins etter at jeg prøvde dette første gang. Anbefales på det varmeste!

Gjest Ludodama
Skrevet

Ofte kan grunnen til tørt hår, og ved bruk av naturlig shampo være fordi den ikke inneholder silokoner, som mange shampoer gjør. Det kan føles glatt og fint, men det gjør ingenting for håret.

Jeg brukte økologisk i 2 år før jeg gav opp, og da måtte jeg bare innse at det faktisk var de økologiske sjampoene som var årsaken.

Det har ikke bare med silikon å gjøre, men også hva de erstatter ssl med.

De produktene henviste iallefall til en ingrediensliste på sidene sine, og da ble flere typer parabener nevnt.

Skrevet

Støtter denne!

Bruker selv en del produkter fra Origins og synes det er et knallbra merke. Har virkelig fått øynene opp for Origins etter at jeg prøvde dette første gang. Anbefales på det varmeste!

Er Origins det samme merke som EmerginC? Eller det 2 helt forskjellige merker? Jeg synes å huske at det sto Emerginc på merkene til Origins eller er jeg helt på villspor nå?

Anonymous poster hash: 92816...da0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...