brokenpetal Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 (endret) Hei jeg er nok en uerfaren 18 år som vender meg til dette forumet, i håp om å få noen gode råd til voksenlivet. Jeg flytter nemlig i bofelleskap i helgen og jeg er super spent. Jeg har prøvd å forberede meg så godt jeg kan, men jeg vet det er mye jeg ikke vet. Er derfor villig til å ta i mot alle slags tips fra dere voksne kvinner der ute! Hva var deres største sjokk når dere forlot redet? Hva lærte dere? Noen gode tips til å sakte men sikkert bli en "ansvarlig voksen"? Setter pris på all hjelp og kloke råd cheers! Har forresten invistert i boka adulting: how to become a grown-up in 468 easy(ish) Trenger all hjelp jeg kan trenge fordi foreldrene mine ikke er til hjelp lenger og jeg må klare meg helt selv Endret 5. februar 2015 av brokenpetal
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Det med å være økonomisk ansvarlig er vel den største "voksen-tingen" Sett opp budsjett, med alle faste utgifter for 1 år og del på 12, så har du hva du må legge til siden for faste utgifter pr mnd. Det kan være husleie, strøm, internett/tv, mobil, NRK lisens, (kommunale utgifter er vel inkludert i husleia når dere leier bolig) og ikke glem mat, du finner fort utav hva du spiser for pr mnd. Har du noe igjen til å spare, opprett en sparekonto og overfør til denne hver mnd. Lurt å ha en brukskonto, en regningskonto og en sparekonto. Smart omdu får pengene inn på brukskontoen, og overfører fra den til de 2 andre. Lykke til Anonymous poster hash: 72679...023 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå