Gå til innhold

Syns du det blir rart om min datter får bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren hennes er ikke norsk og vi bor i USA. Hun snakker veldig lite norsk og vi har ingen umiddelbare planer om å flytte hit. Hun er liten enda men jeg leker litt med tanken på å kjøpe bunad til henne, tror hun hadde blitt utrolig flott i det. Men synes du det blir litt feil?

Anonymous poster hash: 00315...e5f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp bunad til henne du :)

Anonymous poster hash: 68538...1f6
  • Liker 7
Gjest Solstråla88
Skrevet

Synes det er en fin tanke. Da jeg jobbet i disney World i Florida var iallefall alle amerikanere veldig fasinert over stakkene våre :)

Skrevet

Fortell henne gjerne om hvilken betydning de forskjelige elementene har, om bunaden du er fra har slike valgmuligheter. Noen bunader bæres jo forskjellig avhengig av om man sørger eller er glad. På den måten blir det et levende plagg, ikke bare en pen, tung kjole med bånd og broderier.

Anonymous poster hash: 82bcd...d70
  • Liker 2
Skrevet

Kjør på med bunad,

Fortell henne gjerne om hvilken betydning de forskjelige elementene har, om bunaden du er fra har slike valgmuligheter. Noen bunader bæres jo forskjellig avhengig av om man sørger eller er glad. På den måten blir det et levende plagg, ikke bare en pen, tung kjole med bånd og broderier.

Anonymous poster hash: 82bcd...d70

Jeg har sørgeside på sjalet på min.

Skrevet

Kjør på med bunad, det har jo noe med hennes norske tilhørighet å gjøre - selvom hun kanskje aldri kommer til å bo der.

• Liker 4
Skrevet

Kjøp bunad til henne du. Som noen sier: det har noe med hennes norske tilhørighet å gjøre, uansett om hun kommer til å bo i Norge eller ikke.

• Liker 2
Gjest crazycatlady
Skrevet

Hvorfor skulle det være rart? Hun er jo halvt norsk, så er ikke rarere å kjøpe bunad enn en amerikansk folkedrakt. Så kjør på og kjøp bunad, hun blir sikkert glad! :)

• Liker 3
Skrevet

Gi henne bunad, men velg budad fra den delen av landet der du/dere har røttene. Ikke velg bunad fra Telemark hvis røttene er i Trøndelag.

Anonymous poster hash: dba12...a97
  • Liker 5
Skrevet

Hvor gammel er hun? Er hun "utvokst"? I hvilke anledninger ser du for deg at hun kan bruke den? Feirer dere 17. mai?

Skrevet

Kjør på. De er dyre, så jeg ville ventet til hun kunne få en i voksenstr., men det er bare pga pris.

• Liker 4
Skrevet

Du er norsk eller? Jeg syntes ikke det er rart i såfall.

Skrevet

Ikke rart i det hele tatt. Men vil hun bruke den?

Anonymous poster hash: 84152...4de

Skrevet

Joda, er lov det selvfølgelig. Det gjør du som du vil med!

Men ja, når skal hun bruke den? Er du sikker på at hun har lyst til å bruke den fks i bryllup og sånne ting?

Anonymous poster hash: 54c99...079

Skrevet

Jeg vokste opp i Iran, med norske foreldre, og hadde bunad. Fikk mange komplimenter for den:)

Anonymous poster hash: 5343e...c35

Skrevet

Som noen andre sier så ville jeg ventet til hun ble eldre, og veøge en bunad fra hvor du har din slekt :)

Anonymous poster hash: c6208...87e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...