Gå til innhold

Noen som har slutta med lettbrus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har slutta å drikke lettbrus?

Jeg har nettopp kutta Pepsi max helt ut, og jeg har noe voldsom hodepine. Vet ikke om det er en sammenheng eller om det er en annen grunn til hodepinen...

Starta et sunnere liv i oktober, og det går bra. Men føler Pepsien hindrer meg litt. Har lyst å få den helt ut av livet.

Men litt hardt å kvitte seg med den siste kosetingen som jeg har hatt god samvittighet for pga null kcal....

Kjenner jeg er på randen til å gi opp... Bare på dag 3 ennå.... :-(

Anonymous poster hash: 809f1...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig med abstinenser. Men de går over :) Hold ut!

Skrevet

Det er ikke noen helserisiko i å drikke moderate mengder brus, lett eller vanlig.

Det kan være den plutselige "mangelen" på koffein som gir deg abstinenssymptomer. Drikker du kaffe, eller kunne du drukket det isteden?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mannen hadde det også slik, han sier at det er verre når han var uten Pepsi Max, enn når han kuttet ut cola. Det hjelper heller ikke på om han tar seg en kaffem så det er nok ikke bare koffeinen som er problemet, - kanskje det er kombinasjonen av innholdsstoffene?

Har hørt om mange som sier det er ekstra ille, når de skulle slutte med Pepsi Max.

Jeg merker ingenting når jeg kutter ut kaffe

Endret av absinthia
Gjest incognita
Skrevet (endret)

Åå jeg føler med deg! Jeg tok en "kald tyrker" i august og sluttet med pepsi max på dagen.. i en ukes tid hadde jeg abstinenser på linje med en heroinmisbruker som ikke har fått dosen sin. Hodepine, skjelving, aggresjon, søvnproblemer...... *pinlig*.

I jula skulle jeg bare ta et lite glass til julemiddagen... og jada.. jeg er på kjøret igjen.

Nå unnskylder jeg meg med at "avholdet" rett og slett ikke var verdt det. Merket ikke noen forskjell egentlig, selv om det sier seg selv at det ikke er sunt når det gir slike abstinenser. Når det er sagt drikker jeg kanskje 90% mindre enn jeg gjorde før. Men pepsi max er rett og slett bare en av livets små gleder, har jeg funnet ut.

Lykke til TS! Får håpe du er sterkere enn meg. :)

Endret av incognita
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har det. Sluttet også tvert med pepsi max, hadde ekstrem hodepine et par-tre dager før det begynte å gi seg. Nå drikker jeg det bare på lørdager, i bursdager osv også drikker jeg en halvliter innimellom i byen hvis jeg har lyst på. Det går kjempebra :)

Skrevet

Pepsi Max er nasty greier. Mistenker at det er tilsatt stoffer som skal få oss avhengige. Jeg drakk aldri pepsi før jeg traff samboeren min. Han drakk, og fikk meg på kjøret. Vi drakk pepsi hver dag i mange år, og jeg merket om det var en dag jeg IKKE drakk det, så ble jeg irritabel, trøtt og uopplagt selv om jeg drakk kaffe.

Vi fant ut at vi måtte ta grep og for 3 uker siden kuttet vi pepsien for godt! Kjøpte ikke inn noe, så slapp det å stå i kjøleskapet og friste oss. Vi gikk 2 uker uten å drikke det og det gikk overraskende bra, selv om jeg hadde abstinenser den første uka. Forrige helg hadde vi besøk, så da sto pepsien fremme igjen. Jeg tok et glass men tro det eller ei; det smakte dritt. Så kunstig og ekkelt. Etter dette har det ikke vært tvil i mitt hjerte: jeg skal aldri mer havne på pepsikjøret igjen! Har en flaske i kjøleskapet som er uåpnet og som har stått der i en uke nå. Har ikke lyst på den i det hele tatt.

Mitt råd til deg: HOLD UT. 3 dager er ikke nok. Abstinenser er normalt, men det går over og da er det en befrielse å ikke vær avhengig av denne ekle drikken.

Skrevet (endret)

Jeg drikker ikke brus eller lettbrus men det har gått gradvis. Har aldri gjort meg avhengig i utgangspunktet, og da er det selvsagt lettere.

Drikker vann, vann med bobler, melk, ren juice, kaffe og te (og vin og slikt iblant selvsagt).

Etter et stund blir det normalen. Dersom man har såpass sterke reaksjoner på å kutte ut noe, er det tegn i seg selv på at man må.

Endret av Neeli00
Skrevet

Jeg drake store mengder pepsi max før jul men bestemte meg rett og slett for at jeg skulle kutte ned til kun i helgene. Merket godt hodepine og aggresjon i varierende grad de to første ukene selv om jeg drakk flere kopper kaffe om dagen. Tror det er noe ulumskheter tilsatt i de sakene der! Når jeg kuttet ut cola for ca 7 år siden merket jeg ingenting til hodepine etc.

vel vel, når de to ukene var forbi fant jeg ut at jeg heller skulle drikke mozell light eller farris til helgene og kutte ut pepsi max helt. Funker bare fint til nå :danse:

Det er jo ikke kalorier i pepsi max men er ikke kullsyren skadelig for tennene? noen som vet? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 6bd39...a0a
Skrevet

Jeg drake store mengder pepsi max før jul men bestemte meg rett og slett for at jeg skulle kutte ned til kun i helgene. Merket godt hodepine og aggresjon i varierende grad de to første ukene selv om jeg drakk flere kopper kaffe om dagen. Tror det er noe ulumskheter tilsatt i de sakene der! Når jeg kuttet ut cola for ca 7 år siden merket jeg ingenting til hodepine etc.

vel vel, når de to ukene var forbi fant jeg ut at jeg heller skulle drikke mozell light eller farris til helgene og kutte ut pepsi max helt. Funker bare fint til nå :danse:

Det er jo ikke kalorier i pepsi max men er ikke kullsyren skadelig for tennene? noen som vet? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 6bd39...a0a

Kullsyre er skadelig for tennene ja. Mange som får syreskader.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvor mye det skal til før en blir skikkelig avhengig? Jeg har nemlig en uvane med at jeg drikker det når jeg er hjemme i feriene! Fordi det nettopp står i kjøleskapet og i boden. (Mamma er avhengig denne brusen). Da merker jeg også at mens jeg drikker det når jeg er hjemme, så blir jeg fortere sutlen. Føler jeg går og spiser hele tiden når jeg er hjemme. Har prøvd å la være å drikke det når jeg er hjemme, men jeg klarer rett og slett ikke å la være. Her tror jeg at det per nå handler om tilgjengelighet for min del.

Men når jeg er i tilbake i studiebyen, så kutter jeg tvert. Jeg har ikke opplevd absistenser grunnet dette. Kunne aldri falt meg inn å kjøpe denne brusen selv. Og jeg var hjemme ganske mange uker nå i jula, over en måned, men har altså likevel ikke blitt avhengig.

Endret av lillsunshine
Skrevet

Da jeg fant ut at jeg var gravid for noen uker siden sluttet jeg, på dagen, med både røyk, kaffe og Cola-X (sukkerfri Cola)! Det var rett og slett grusomt i en ukes tid, men nå tenker jeg sjeldent over savnet. Stay strong - det går over!

Skrevet

Ja, Jeg drakk det nesten hver dag. Sluttet da jeg oppdaget at jeg dagdrømte om pepsi når jeg var veldig tørst en gang etter å ha trent i sommervarmen. Kan ikke huske at jeg hadde abstinenser, men så er jeg plaget med hodepine nå og da fra før av også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...