Gå til innhold

Hvilken solfaktor bruker du?  

1. 1. Hvilken solfaktor bruker du?

• Ingen, jeg bruker ikke solfaktor
      4
    • 1-5
      4
    • 6-10
      8
    • 11-15
      6
    • 16-20
      5
    • 21-25
      2
    • 26-30
      1
    • Høyere
      2

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Sola skinner som aldri før i sommer. Hvordan beskytter du deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cuddly
Skrevet

Tok 11-15, men det er jo litt mer komplisert enn som så... 10-15 på kroppen og 15-25 i ansiktet.

Gjest gjest1
Skrevet
Tok 11-15' date=' men det er jo litt mer komplisert enn som så... 10-15 på kroppen og 15-25 i ansiktet.[/quote']

Hm.. krysse for begge eller regne gjennomsnittet?

Skrevet

Jeg er egentlig svært lite ute i sola (synes det er for varmt, liker ikke å sole meg), men når jeg er det så bruker jeg vel rundt solfaktor 12.

Gjest Ethereal
Skrevet

Bruker 15 både i ansikt og på kropp. Blir ikke solbrent, men vil beskytte mot skader forårsaket av UV-stråling, og så får jeg soleksem på armer og bein med en gang hvis jeg er sløv...

Skrevet

I sommer har jeg holdt meg på 25 jevnt og det fungerer fint. Har lys hud så jeg prøver å beskytte meg så godt som mulig.

Gjest Cuddly
Skrevet

Trodde ikke det gikk å krysse for begge...

Skrevet
Tok 11-15' date=' men det er jo litt mer komplisert enn som så... 10-15 på kroppen og 15-25 i ansiktet.[/quote']

Me too ..

Skrevet

Brukte solfaktor 6 og 8 denne helgen, men tidligere i sommer brukte jeg 12.

På Maldivene brukte jeg 24 og 15.

Skrevet

Begynner med 15, men går ned til 10 eller 12 etterhvert.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bruker konsekvent 25, og smører jeg jevnlig utover dagen. Jeg gidder ikke prøve å bli brun, for det blir jeg aldri likevel. Det viktigste for meg er å ikke å flere føflekker eller utvikle hudkreft.

Gjest Poirot
Skrevet

10-15 på steder jeg lett blir brent og 3-8 på bein og armer.

Skrevet

Jeg krysset av for 16 - 20, men det varierer veldig ofte høyere. Som regel så prøver jeg å holde meg borte fra solen for jeg trives ikke i solen.

Gjest gjest1
Skrevet

15 overalt, fordi jeg ikke vil få rynker :) Og ja..beskyttelse mot hudkreft etc.

Gjest gjest1
Skrevet
Bruker ikke solkrem

Er det fordi du bor i Bergen og ikke ser sola?

Gjest gjesta
Skrevet

Bruker faktor 10. (er i Bergen og ser definitivt solen :wink: )

Skrevet

Er det fordi du bor i Bergen og ikke ser sola?

Plenty med sol her. Regner ikke så mye som folk skal ha det til.

Bruker ikke solkrem fordi jeg aldri har gjort det, ikke vant til det fra jeg var liten heller. Dårlig vane, jeg vet det, men det har bare blitt sånn.

Gjest Lilleulv
Skrevet

bruker 4, eller ingenting. Bruker 8 på utsatte steder. Jeg tåler sola veldig godt.

Gjest Étoile
Skrevet

Bruker vanligvis 15 her hjemme, og høyere når jeg er på sol og badeferie, gjerne 30.

Har en tønne med faktor 6 som må brukes opp, så nå bruker jeg den men smører meg ofte.

Tåler sol ganske godt, men har ikke lyst til å se ut som en rosin før jeg fyller 30...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...