Catia Skrevet 9. august 2004 #1 Skrevet 9. august 2004 Hei! I hvor god tid bør man være med bestilling av kirke osv. Feks. om han hadde spurt meg idag... .. hvor lang tid går det normalt til et bryllup holdes? Et år er vel normalt? Bare lurer litt...
lampeskjerm Skrevet 9. august 2004 #2 Skrevet 9. august 2004 Hvor tidlig man må være med bestilling avhenger veldig av hvor du skal gifte deg og hva slags lokale du vil ha fest i. De aller fleste kirker i dette landet har masse ledig tid til vigsel. Særlig om du velger utenom høysesongen. Her hadde det ikke vært problematisk å ringe en mnd før dersom det hadde vært bryllup fra september-april. Hvor lang planlegging avhenger mest av hvilken type selskap dere vil ha, og selvsagt hvor glad du er i å planlegge.
majan Skrevet 9. august 2004 #3 Skrevet 9. august 2004 det kommer jo helt ann på hvor populær kirken dere skal gifte dere i er det. jeg fridde nå for noen uker siden og vi bestilte kirken med en gang - og vi skal ikke gifte oss før 27.08.05.
Gjest Poirot Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Jeg gifter meg i oktober, og ringte kirken i februar. Vi er de eneste som gifter oss i den kirken i oktober. Kirken ligger på et sentralt sted. Så man trenger ikke alltid være tidlig ute.
Gjest Tex Skrevet 9. august 2004 #5 Skrevet 9. august 2004 Vi bestilte kirke ett år i forveien, men kirken vår er blandt de mest populære og vi giftet oss i mai. Det var mange vielser samme dag som oss.....
Gjest Tabby Skrevet 9. august 2004 #6 Skrevet 9. august 2004 Vi bestilte kirken halvannet år før. Men vi valgte nyttårsaften, og den faller på en fredag i år, og når skulle høre om det i det hele tatt var mulig å få gifte seg den dagen, og fikk ja, så kunne jeg like gjerne bestille den med en gang.
Alida Skrevet 9. august 2004 #8 Skrevet 9. august 2004 Som de andre sier har det mye å si hvor populær kirken er, og når på året dere gifter dere. Vi bestilte kirke i oktober, og hadde tenkt å ha bryllupet i august året etter. Da var allerede hver eneste lørdag i august opptatt med tre vielser. Det var derimot ikke noe problem å få ledig dag i september.
Tari Skrevet 9. august 2004 #9 Skrevet 9. august 2004 Om han spør deg i dag, så ville jeg ha bestilt så fort som mulig. Det er jo ingenting å vente med. Søsteren min hadde problemer med å få den datoen hun ønsket, det er et år til hun skal gifte seg og kirken er ikke så veldig populær.
Seterjenta Skrevet 9. august 2004 #10 Skrevet 9. august 2004 Vi bestilte halvannet år i forveien. Det er deilig å få unna slike store, viktige ting tidlig!! Lykke til.
Catia Skrevet 10. august 2004 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2004 Takk for svar! Ser ut som det bestilles et år i forveien som oftes. Hehe... men han må nesten spør meg først Hvor lenge har dere andre vært sammen med sin kommende/nåværende mann? Jeg har vært sammen med min i 2 år og 4 mnd. Jer er 28. Dere andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå