Gjest lmari Skrevet 9. august 2004 #1 Del Skrevet 9. august 2004 I natt har det vært helt uutholdelig varmt i vår bitte lille leilighet i murhus midt i byen, og vi har hatt bordviften stående på gjennom nesten hele natta. I utgangspunktet er jeg ikke så begeistret for å ha sånne ting stående på mens vi sover, men i natt var det umulig å sove uten. Går det mye strøm på en sånn vifte, forresten? Og pleier dere å ha vifta stående på hele natta gjennom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 9. august 2004 #2 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg har ikke sånn vifte her, men jeg har bodd på Cuba og pleide å sove med en stor gulvvifte ved siden av sengen, ellers var det umulig å få seg en blund. De trekker vel litt strøm (kan du ikke lese på hvor mange watt den er?), men sikkert bare en brøkdel av hva for eksempel en ovn gjør, som det jo er vanlig å bruke om vinteren. Jeg ville ikke bekymret meg for det der. Hvis viften står fritt og ikke kan komme borti noe eller velte, er det nok helt trygt. Og mye lettere å få sove skikkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. august 2004 #3 Del Skrevet 9. august 2004 Vi har en takvifte over senga som går stort sett hele året, og på full guffe nå om sommeren. Har ingen betenkeligheter med det, ser ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #4 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg har også bodd i varmere strøk før, og da hadde jeg alltid på vifte gjennom hele natten. Jeg ville ikke bekymret meg for det her.. Jeg tror ikke de tar så alt for mye strøm. Det eneste er at du må venne deg til litt ekstra støy når du sover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 9. august 2004 #5 Del Skrevet 9. august 2004 I fjor investerte vi i en stor vifte som står på gulvet og går frem og tilbake (en større variant av bordviften). Den bråker jo litt, men nå skjønner vi egentlig ikke hvorfor vi ikke kjøpte den før, og hvordan vi klarte oss før. Viften gir en jevn lyd, så den venner du deg til. Nå sover vi faktisk hele natten gjennom, og det var uaktuelt før vi kjøpte den, når det er så varmt som nå. Vil anbefale deg å kjøpe en stor vifte, du vil ikke angre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 9. august 2004 #6 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg hadde ikke overlevd uten ei sånn vifte. Har storebrorvarianten som står på gulvet og veiver frem og tilbake. Hele natta lang. Hele dagen også... Men så er jeg en kakkelovn uten like nå også da - gravid i uke 39 (av 40) ... Den trekker ikke mange watt og koster ikke mange kronene. Vi kjøpte aircondition på lørdag. Men den går i retur! 54 desibel er alt for mye til å få sove i, og å prate i telefonen. Pokker også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. august 2004 #7 Del Skrevet 9. august 2004 Vi har også en stor gulvvifte. Et MUST, og lyden venner du deg til. Den blåser ikke rett på oss (redd for å bli forkjøla, jeg) men blåser rundt i rommet og det kommer en svak bris på oss. Kjøpte den TIDLIG for å være sikker på at vi hadde vifte i sommer. I fjor var det pyton, vifter pleier å bli utsolgt hos leverandøren. Bordvifte på nattbordet hadde blitt for nært for meg, må ha takvifte eller gulvvifte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. august 2004 #8 Del Skrevet 9. august 2004 Vi har en middels stor bordvifte i vinduskarmen. Når den står der blåser den frisk luft inn i rommet. Har den på hele natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 10. august 2004 #9 Del Skrevet 10. august 2004 I det siste har vi kjørt på med både takvifte og bordvifte. Men takvifta bråker for mye om natten, så da er det bare bordvifta. Har pleid å skru av den også, men de siste nettene har den stått på for fullt... Akkurat nå skulle jeg gjerne bodd høyere oppe enn 1 etasje, og hatt en verandadør å åpne på vidt gap! Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 13. august 2004 #10 Del Skrevet 13. august 2004 Vi sover i andre etasje, og hadde ikke overlevd uten vifte. Kjøpt en ny i dag, slik at de to eldste har hver sin. Den nye er litt større en de ungene har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 13. august 2004 #11 Del Skrevet 13. august 2004 Har stor takvifte gående hele tiden - og nå går den stort sett med "storm" styrke.. tror ikke jeg hadde overlevd uten. Støyen venner man seg til.. Begge barna har bordvifter .. så hos oss blåser det friskt om natten ... spesielt da vi sover med full gjennomtrekk med alle dører og vinduer på vidt gap (godt vi bor i 2/3 etg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 14. august 2004 #12 Del Skrevet 14. august 2004 Har en bordvifte jeg også, den står på døgnet rundt inne på soverommet. Må det for å få sove her, det blir uutholdelig varmt på 35kvm hvorav ene stueveggen er dekket med vinduer :-? Dessverre har jeg måtte slå den av de to siste nettene fordi jeg har blitt forferdelig forkjøla av å ha den på.. :evil: Jaja, det går vel over. Men jeg har ingen betenkeligheter med å ha den stående på døgnet rundt, tror ikke den bruker mye strøm. Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 15. august 2004 #13 Del Skrevet 15. august 2004 Kjøpte en airconditioner denne uka. Det er virkelig verdt pengene, setter den på på soverommet på kvelden noen timer før vi skal sove, og lar den stå på. De siste nettene har begge to sovet godt, og orket å sove inntil hverandre. Definitivt noe av det lureste vi har gjort denne sommeren! Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. august 2004 #14 Del Skrevet 16. august 2004 Vi har en sånn vifte som står på hele natten! Hadde ikke greid meg uten i den varmen som har vært nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå