AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 I tråden om designvesker og merkeklær, er det noen som beskriver uttrykket å speile seg i vinduet ... jeg tolker det dithen at man "speiler seg i vinduet" for å beundre sitt eget ytre. Virker det slik? Jeg er 45 år, har både designerklær og designerveske... og speiler meg i vinduet... det har dessverre ingenting med merkeklærne å gjøre. Jeg føler meg til daglig veldig stygg, har tynt hår som er et strev å holde på plass. i det hele tatt føler meg lite vell. Når jeg speiler meg i vinduer er det av helt andre grunner en å "nyte meg selv", tvert i mot, det er for å sjekke om jeg ser noen lunde leverlig ut. Jeg husker på barneskolen at læreren min sa at hun nå i voksen alder var så trygg på seg selv at hun slapp å speile seg i vinduer, jeg husker fra den gang at jeg håpet det skulle skje meg. Nå er jeg som sagt voksen og vell så det, men selvtilliten har dessverre ikke blitt bedre. Bare et lite hjertesukk, og kanskje vekker det noen andre assossiasjoner neste gang dere ser noen speile seg i vinduer.... Anonymous poster hash: dd7d9...376 1
Daria Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Jeg sjekker speilbildet helt automatisk når jeg går forbi store vinduer. Ikke for å nyte synet av meg selv, men for en rask sjekk av at alt er som det skal og at jeg ser noenlunde presentabel ut. Ofte får jeg dessuten et bedre inntrykk av hvordan antrekket fungerer i sånne "i farta"-blikk enn av å stå foran speilet hjemmet. Mamma lo da hun oppdaget at jeg gjorde det en gang vi var ute sammen - det gjorde nemlig hun også, helt uten å tenke over det. 1
Jade Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 (endret) Speiler meg rett som det er i bilvinduer, butikkvinduer etc. Ikke hele tiden, men om jeg skal på noe og bare skal ta en rask sjekk om noe er "utenfor" eller noe annet pinlig. Er ikke spesielt jålete eller luksusdyr, men liker å være presentabel og ikke gå inn på et "pent sted" med maskaragusj i øyenkroken eller en tråd hengende fra skjorten f.eks. Edit: Glemte å nevne at jeg et par ganger har opplevd at det satt noen inne i bilene jeg speilet meg i. Litt artig/pinlig :D Endret 6. februar 2015 av Jade
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Jeg takler ikke å møte mitt eget speilbilde. Det får meg til å tenke at de andre må synes jeg er lite pen.Anonymous poster hash: e0c72...edf
Faina Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Jeg hater å se meg selv i butikkvinduer, så det unngår jeg.
Mallimor Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Sepiler meg der jeg kan, men det er bare fordi jeg er litt nysjerrig på hvordan jeg tar meg ut. Kjører jeg forbi vinduer speiler jeg bilen min også, for å sjekke den ut fra andres synsvinkel 1
WubWub Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Trodde det bare var meg som gjorde sånn jeg men ja pleier speile meg i alle vinduer jeg tasser forbi, stort sett for å nyte hvor fresh jeg ser ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå