AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Vår unge på 9 mnd har idag spist/suttet på et honningvokslys. Hvor farlig er honning for så små? Vet jo at de ikke skal ha honning før 1 år.Anonymous poster hash: b5448...3f7
~umulia~ Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Det går helt sikkert fint. Vekstbetingelsene for bakterier i et vokslys er nok ganske dårlige.
Missy1 Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har ikke peiling på om det er farlig eller ikke, men når jeg er i tvil så tar jeg en telefon til Giftsentralen. Det er jo greit å være på den sikre siden 1
mulberrygal Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Det er snakk om botulisme bakterien som er et nervetoksin for de aller minste barna. Denne kan forekomme i honning i sjeldne tilfeller. Når du lager bivokslys så er jo kraftig varmebehandling av voksen (definert som indre kjernetemperatur ved mer enn 85 grader i 5 minutter). Så da er ikke sutting/spising av vokslys farlig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Det går sikkert bra, men ikke la det blir en vane. Det er kanskje lurt å rydde bort lys som lukter godt i en periode. Anonymous poster hash: 98a54...db7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå