Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Spørsmålet er enkelt - klarte du å bli gravid på egenhånd til tross at du har PCO / PCOS?

Jeg har PCO og skal begynne på hormoner/medisiner i april dersom ingenting skjer innen da.

Takker for alle svar!

Anonymous poster hash: c6229...f02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, innen 9 mnd :)

Skrevet

Fikk fire kurer pergotime, ble gravid på kur nr 2 og 4. Mistet begge ganger, men ble deretter spontant gravid på første eggløsning etter utskrapning - og den sitter ennå to uker før termin.

• Liker 2
Skrevet

Godt og høre! Jeg har bare vært prøver i nesten 7 mnd, så alt er tidlig egentlig. Har ikke hatt eggløsning/menstruasjon på over 4 mnd.. Fikk vite at jeg har PCO hos gyno for rett under 1 mnd siden.

Håper jeg klarer det!

-TS

Skrevet

Og der var jeg ikke anonym lenger, hehe... 😊

Skrevet

Jepp! Etter 1,5 år da. Men vi prøvde ikke, og vi visste om PCO'en et halvt år før vi ble gravide :)

Skrevet

Jepp! Etter 1,5 år da. Men vi prøvde ikke, og vi visste om PCO'en et halvt år før vi ble gravide :)

Så kjekt å høre! Forandret du noe ved deg selv når du fikk vite om det? (Type vektnedgang, trening, kosthold/kosttilskudd) ?😊

Skrevet

Ikke egentlig. Fikk vite om PCO'en i mai 2013, og ble ferdig på skolen og begynte å jobbe i juni. Ikke stillesittende jobb så jeg gikk vel kanskje ned 2-3 kg. Så fikk jeg plutselig, helt uventet, positiv test julaften 2013, og i august 2014 kom tassen til verden. Etterkontroll hos gyn viste to helt normale eggstokker :D

Skrevet

Fikk god hjelp av min mann.

Anonymous poster hash: c959c...87c

Skrevet

Så kjekt å høre! Forandret du noe ved deg selv når du fikk vite om det? (Type vektnedgang, trening, kosthold/kosttilskudd) ?

Egentlig ikke. Fant ut av det når jeg skulle få p-piller som 24 åring. En lege som hadde mistanke om det pga. noen kviser på ryggen så han henviste meg til en gynekolog som bekreftet det. Hun sa at sannsynligvis kom jeg til å bli gravid uten noe problem, kunne kanskje trenge noe medisiner som hjelp.

Når jeg begynte på p-pillene så gikk jeg ned ca. 8 kg, men var nok ennå å regne som overvektig. Når jeg sluttet på de når jeg var 26 så gikk jeg ikke opp igjen. Før jeg ble gravid da, 9 måneder etterpå :) Hadde ikke noe behov for noe medisiner eller annen slags hjelp. Spiste som jeg alltid har gjort, både salat og sjokolade. Trening har aldri vært min greie. :P

Det jeg tror er at p-pillene ordnet menssyklusen min, hadde veldig regelmessig menstruasjon etter at jeg sluttet. Og nå etter at jeg ble helt ferdig med ammingen, ammet til lillegutt ble 3, så har jeg helt regelmessig syklus igjen. Mensen kommer og går etter klokka, ingen feilmargin liksom og det har jeg ikke opplevd før. Så jeg tror ikke det hadde vært noe problem for meg å fått flere barn på dette tidspunktet. :) Og så tjukk som jeg er nå har jeg aldri vært før, så jeg synes egentlig det er ganske merkelig at mensen er så på slaget... Men tror graviditeten har endret litt på hvordan kroppen min fungerer.

Kommer nok til å ordne seg for deg og, bare ikke stress. :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Hei,

Spørsmålet er enkelt - klarte du å bli gravid på egenhånd til tross at du har PCO / PCOS?

Anonymous poster hash: c6229...f02

Greier noen det i det hele tatt? Jeg trengte i hvert fall en mann for å bli gravid ;).

Skrevet

Greier noen det i det hele tatt? Jeg trengte i hvert fall en mann for å bli gravid ;).

Det nærmeste er jomfru Maria da :fnise:

Skrevet

Egentlig ikke. Fant ut av det når jeg skulle få p-piller som 24 åring. En lege som hadde mistanke om det pga. noen kviser på ryggen så han henviste meg til en gynekolog som bekreftet det. Hun sa at sannsynligvis kom jeg til å bli gravid uten noe problem, kunne kanskje trenge noe medisiner som hjelp.

Når jeg begynte på p-pillene så gikk jeg ned ca. 8 kg, men var nok ennå å regne som overvektig. Når jeg sluttet på de når jeg var 26 så gikk jeg ikke opp igjen. Før jeg ble gravid da, 9 måneder etterpå :) Hadde ikke noe behov for noe medisiner eller annen slags hjelp. Spiste som jeg alltid har gjort, både salat og sjokolade. Trening har aldri vært min greie. :P

Det jeg tror er at p-pillene ordnet menssyklusen min, hadde veldig regelmessig menstruasjon etter at jeg sluttet. Og nå etter at jeg ble helt ferdig med ammingen, ammet til lillegutt ble 3, så har jeg helt regelmessig syklus igjen. Mensen kommer og går etter klokka, ingen feilmargin liksom og det har jeg ikke opplevd før. Så jeg tror ikke det hadde vært noe problem for meg å fått flere barn på dette tidspunktet. :) Og så tjukk som jeg er nå har jeg aldri vært før, så jeg synes egentlig det er ganske merkelig at mensen er så på slaget... Men tror graviditeten har endret litt på hvordan kroppen min fungerer.

Kommer nok til å ordne seg for deg og, bare ikke stress. :)

Tusen takk for at du delte dette! Det hjelper veldig å vite at det har gått bra med andre - hjelper på uroen min! 😊

Skrevet

Nei, men vi prøvde bare 8 sykluser før vi begynte behandling, og jeg har regelmessig syklus med eggløsning, så det er ikke utelukket at det kan skje av seg selv.

Skrevet

Nei, men vi prøvde bare 8 sykluser før vi begynte behandling, og jeg har regelmessig syklus med eggløsning, så det er ikke utelukket at det kan skje av seg selv.

Hvordan gikk det på behandling? Lyktes dere da? Hvilken type behandling?😊

Skrevet

Hvordan gikk det på behandling? Lyktes dere da? Hvilken type behandling?😊

En lett hormonstimulering og inseminasjon og 2 ivf, gravid på nr 2, men mistet i MA. Ivf nr 3 blir i løpet av våren. Håper det kan gå til slutt:-)

Skrevet

En lett hormonstimulering og inseminasjon og 2 ivf, gravid på nr 2, men mistet i MA. Ivf nr 3 blir i løpet av våren. Håper det kan gå til slutt:-)

Masse lykke til!!!

Skrevet

Jepp. Etter drøyt to år vektnedgang. Måtte få BMI ned i 22 (startet på 30)

Anonymous poster hash: 7068b...704

Skrevet

Jepp. Etter drøyt to år vektnedgang. Måtte få BMI ned i 22 (startet på 30)

Anonymous poster hash: 7068b...704

Så bra! Fikk du noe behandlinger underveis, eller var det helt deg selv (og vektnedgangen)?

Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd?

Jeg vil bare anbefale å få sjekket mannen også. Jeg har PCOS men har ikke blitt satt på medisiner for å stabilisere syklus fordi vi fant ut at mannen hadde for få svømmere samtidig. Da vil det være omtrent umulig for oss å klare det på egenhånd, så jeg slipper å gå igjennom måneder med medisinering først, vi kan begynne rett med ICSI.

Sier ikke dette for å skremme, men det er så greit å vite hvis det er noe, sånn at man raskt kan komme i gang. For det er egentlig litt bortkastet å bruke mange måneder på å få stabilisert din syklus og få satt i gang eggløsning hvis mannens svømmere uansett ikke klarer å befrukte deg på egenhånd.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...