Gå til innhold

Gavetips til 18 årsdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min blir snart 18 år, og i den forbindelse lurer jeg på om noen har gavetips til meg.

Lurer også på hvor mye dere andre bruker på gaver til denne dagen.

Anonymous poster hash: 00eec...9bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bil.

Anonymous poster hash: a9832...de3
  • Liker 2
Skrevet

Bil.

Bil synes jeg var i overkant mye.

• Liker 2
Skrevet

Datteren min blir snart 18 år, og i den forbindelse lurer jeg på om noen har gavetips til meg.

Lurer også på hvor mye dere andre bruker på gaver til denne dagen.

Jeg fikk sertifikat til bil, men har du ikke råd til det kan vel penger på vei til lappen være en idè?

Anonymous poster hash: 1973b...2a0

Skrevet

Bidrag til lappen er en slager, hvis ikke den allerede er i boks. :)

• Liker 1
Skrevet

noe ekstravagant må

Bil synes jeg var i overkant mye.

Noe ekstravagant må man jo gi, er jo tross alt 18-års dag. Så du må nok være kreativ. Et gavekort på senteret holder ikke.

• Liker 1
Skrevet

En reise.

Anonymous poster hash: 79362...4c6

Skrevet

Sist jeg var i attenårsdag fikk jenta komplett samling av Jane Austen i praktutgaver. Hun ble overlykkelig. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker også, som mange andre, hjelp til førerkortet.

18årsdagen er noe spesielt og da er det artig med noe som blir husket. En fin opplevelse/reise (med deg?) feks :)

Selv fikk jeg et speilrefleks som jeg kommer til å bruke i maaange år!

Gjest Efflorescence
Skrevet

Jeg fikk lappen, pluss en veldig dyr veske. Mamma er verdens snilleste! Hvorfor har du ikke spurt datteren din hva hun ønsker seg?

Skrevet

Jeg fikk sertifikat til bil, men har du ikke råd til det kan vel penger på vei til lappen være en idè?

Anonymous poster hash: 1973b...2a0

Hele sertifikatet har jeg nok ikke råd til på en gang, men bidrag til lappen er notert :)

Bidrag til lappen er en slager, hvis ikke den allerede er i boks. :)

Bidrag til lappen er noe jeg har tenkt på :) Fint å høre at andre synes det er en grei gave :)

Hun øvekjører endel, men har ikke hatt så mange timer på kjøreskolen enda.

noe ekstravagant må

Noe ekstravagant må man jo gi, er jo tross alt 18-års dag. Så du må nok være kreativ. Et gavekort på senteret holder ikke.

Gavekort på senteret pleier hun ikke å få hverken til jul eller bursdag, så jeg hadde ikke gitt det til 18 årsdagen heller ;)

En reise.

Anonymous poster hash: 79362...4c6

Hun er glad i å reise ja, så tipset er notert :)

Jeg tenker også, som mange andre, hjelp til førerkortet.

18årsdagen er noe spesielt og da er det artig med noe som blir husket. En fin opplevelse/reise (med deg?) feks :)

Selv fikk jeg et speilrefleks som jeg kommer til å bruke i maaange år!

Jeg tenker også at 18 årsdagen er litt mer spesiell enn en helt vanlig bursdag. Derfor jeg spør her, og er veldig glad for både tips og å høre hva andre fikk - som du skriver :)

Jeg fikk lappen, pluss en veldig dyr veske. Mamma er verdens snilleste! Hvorfor har du ikke spurt datteren din hva hun ønsker seg?

Selvsagt har jeg spurt henne, men hun har ingen spesielle ønsker.

Forøvrig synes jeg ikke snillhet måles i penger ;)

• Liker 4
Skrevet

Snillhet måles absolutt ikke i penger, men det er veldig hyggelig å gi (og få!) en gave som blir satt pris på, så det er ikke så lett å bestemme seg.

Hun vil nok sette stor pris på bidrag til lappen, for det er utvilsomt noe hun vil ha bruk for i ganske mange år. For meg høres det i alle fall ut som et trygt valg. :)

Skrevet

Klokke eller et smykke.

Sølvtøy eller et servise.

Anonymous poster hash: dd39f...4b3

• Liker 1
Skrevet

Skaff en fin bilnøkkel og legg den oppi en fin gave eske og i garasjen står det en lekebil med ett gavekort? :fnise:

Gjest Efflorescence
Skrevet

Hele sertifikatet har jeg nok ikke råd til på en gang, men bidrag til lappen er notert :)

Bidrag til lappen er noe jeg har tenkt på :) Fint å høre at andre synes det er en grei gave :)

Hun øvekjører endel, men har ikke hatt så mange timer på kjøreskolen enda.

Gavekort på senteret pleier hun ikke å få hverken til jul eller bursdag, så jeg hadde ikke gitt det til 18 årsdagen heller ;)

Hun er glad i å reise ja, så tipset er notert :)

Jeg tenker også at 18 årsdagen er litt mer spesiell enn en helt vanlig bursdag. Derfor jeg spør her, og er veldig glad for både tips og å høre hva andre fikk - som du skriver :)

Selvsagt har jeg spurt henne, men hun har ingen spesielle ønsker.

Forøvrig synes jeg ikke snillhet måles i penger ;)

Nei det er sant, men jeg siktet mer til at jeg er heldig som har en gavmild mor, hun har mange flere kvaliteter som gjør henne snill :)

Skrevet

Jeg arvet et par øredobber av min mor, som hun igjen arvet av sin mor. Husker jeg følte det var symbolsk og jeg satte veldig stor pris på det :)

Fikk en liten fellesgave fra mamma og pappa i tillegg til dette, det var et skrin til bunadssølvet med personlige utskjæringer.

Anonymous poster hash: 704b4...c24

• Liker 2
Skrevet

Lillebror fikk en klokke som han selv valgte seg ut. Jeg mener å huske jeg fikk et smykke, men må være så ærlig å si at jeg har glemt hva det var.

Jeg ville gått for noe litt klassisk som mottaker kan ha glede av i mange år. En opplevelse eller smykke/klokke er jo fine gaver. :)

Skrevet

Jeg fikk gaver for samme sum som jeg har fått til alle andre bursdager. 18-årsdagen er spesiell nok uansett, endelig kan man kjøpe alkohol i butikken og få billappen ;-)

(Førerkortet fikk jeg av foreldrene mine uavhengig av bursdagen, men om datteren din ikke får det, så er det et godt tips å dekke noe av dette. Ellers synes jeg det er best å spørre hva hun ønsker seg, heller enn å feks. kjøpe sølvtøy, som noen andre foreslo)

Anonymous poster hash: c4b2b...4d6
Skrevet

Jeg fikk 18k av foreldrene mine ^^

Anonymous poster hash: 69af1...69f
Skrevet

Sølvtøy vil jeg ikke anbefale med mindre hun ønsker seg det.

Anonymous poster hash: 449e0...a48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...