AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 I kveld bestemte vi oss for å gjøre det slutt. Vi har et barn som snart fyller to år. Begge vil ha omsorgen for han. Jeg orker ikke tanken på å ikke få den. Har vondt inni hele meg, får ikke sove. Min eks som han nå har blitt sa at jeg ikke kunne ha omsorgen fordi jeg har kort lunte. Dette stemmer, men grunnen til at jeg har det er fordi jeg ikke er lykkelig. Det er ikke snakk om at jeg kjefter hele tiden, men kan heve stemmen eller bli irritert når det blir mye sutring. Kan han få omsorgen pga av det?Anonymous poster hash: 805da...0fd
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Kan dere ikke dele omsorgen 50/50?Anonymous poster hash: add5b...98e 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Hvis du vil være sikker på at du får det slik som du vil så tar du kontakt med en advokat så fort du kan og får råd fra han. Jo raskere jo bedre. Nå er det slutt med din eks, han er en eks. Når må du tenke over hvordan du og barnet skal få det best mulig. Da må du tenke over alle alternativene. Når du har kommet frem til det du mener er det beste så prøver du så godt du bare kan å få gjennomslag for det sammen med din advokat. Anonymous poster hash: 50f3f...78d 1
peppermyntete Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Dere velger selvfølgelig 50/50 og prøver å få til så dere bor så nærme hverandre som overhode mulig! Krangling om barnet skaper bare vanskelige situasjoner og alle tre ender opp ulykkelige! 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 I kveld bestemte vi oss for å gjøre det slutt. Vi har et barn som snart fyller to år. Begge vil ha omsorgen for han. Jeg orker ikke tanken på å ikke få den. Har vondt inni hele meg, får ikke sove. Min eks som han nå har blitt sa at jeg ikke kunne ha omsorgen fordi jeg har kort lunte. Dette stemmer, men grunnen til at jeg har det er fordi jeg ikke er lykkelig. Det er ikke snakk om at jeg kjefter hele tiden, men kan heve stemmen eller bli irritert når det blir mye sutring. Kan han få omsorgen pga av det?Anonymous poster hash: 805da...0fd Det ble slutt i kveld og dere har allerede begynt å krangle om dette!? Wow! Skal si dere setter barnet først! Anonymous poster hash: 2a7e4...11a 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Det ble slutt i kveld og dere har allerede begynt å krangle om dette!? Wow! Skal si dere setter barnet først! Anonymous poster hash: 2a7e4...11a Det krangler vel nettopp FORDI de setter barnet først. Anonymous poster hash: aba59...b7a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Det krangler vel nettopp FORDI de setter barnet først. Anonymous poster hash: aba59...b7a de tenker ikke på barnet når det er om å gjøre å frata barnet retten til å se den andre forelderen! Anonymous poster hash: 2a7e4...11a 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 Hvis du vil være sikker på at du får det slik som du vil så tar du kontakt med en advokat så fort du kan og får råd fra han. Jo raskere jo bedre. Nå er det slutt med din eks, han er en eks. Når må du tenke over hvordan du og barnet skal få det best mulig. Da må du tenke over alle alternativene. Når du har kommet frem til det du mener er det beste så prøver du så godt du bare kan å få gjennomslag for det sammen med din advokat. Anonymous poster hash: 50f3f...78d Ja samme kvelden Folk trenger litt lenger tid på å omstille seg, herregud... Anonymous poster hash: 2a7e4...11a 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #9 Skrevet 5. februar 2015 Ja samme kvelden Folk trenger litt lenger tid på å omstille seg, herregud... Anonymous poster hash: 2a7e4...11a Selvfølgelig. Hun har selv ansvar for å ivareta både barnet og sine egne interesser. Her i verden er det alle mann for seg selv når det kommer til stykket. Og de har da vitterlig nok allerede diskutert hvordan barnet skal "fordeles". Eller mannen har lagt sine planer på bordet. Det er iallfall ikke anbefalt at barn under 3 år skal måtte utsettes for denne såkalte 50/50 delingen. Burde ikke vært lovlig å utsette barn for slikt. Anonymous poster hash: 50f3f...78d 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #10 Skrevet 5. februar 2015 Selvfølgelig. Hun har selv ansvar for å ivareta både barnet og sine egne interesser. Her i verden er det alle mann for seg selv når det kommer til stykket. Og de har da vitterlig nok allerede diskutert hvordan barnet skal "fordeles". Eller mannen har lagt sine planer på bordet. Det er iallfall ikke anbefalt at barn under 3 år skal måtte utsettes for denne såkalte 50/50 delingen. Burde ikke vært lovlig å utsette barn for slikt. Anonymous poster hash: 50f3f...78d ta deg sammen, mange som har 50/50 for barn under 3 år. Du er vel en av disse bitre alenemødrene som tviholder på barnebidraget tenker jeg. Anonymous poster hash: 2a7e4...11a 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #11 Skrevet 5. februar 2015 ta deg sammen, mange som har 50/50 for barn under 3 år. Du er vel en av disse bitre alenemødrene som tviholder på barnebidraget tenker jeg. Anonymous poster hash: 2a7e4...11a Du får legge ved link som som bekrefter din påstand om at det er mange barn unde 3 som er utsatt for 50/50 deling. Jeg mottar ikke barnebidrag fra min eks, ikke er jeg bitter heller, bare glad jeg ble kvitt han Anonymous poster hash: 50f3f...78d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #12 Skrevet 5. februar 2015 Du får legge ved link som som bekrefter din påstand om at det er mange barn unde 3 som er utsatt for 50/50 deling. Jeg mottar ikke barnebidrag fra min eks, ikke er jeg bitter heller, bare glad jeg ble kvitt han Anonymous poster hash: 50f3f...78d Øh, jeg kjenner til flere som har 50/50. Mange her inne som skriver de har det også. Legge ved link, herregud, folk må jo ordne det som er best for dem. Din eks er sikkert sjeleglad for å bli kvitt deg også. Anonymous poster hash: 2a7e4...11a 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #13 Skrevet 5. februar 2015 Huff, selvfølgelig er det nesten bare negativitet her. Det hjelper jo veldig. Lenge leve medlidenheten.. Anonymous poster hash: 805da...0fd
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #14 Skrevet 5. februar 2015 Får vondt av deg Ts, skjønner godt at dette er vanskelig og trist. Alt blir mer komplisert når barn er inne i bildet.. Hvis dere setter barnet foran så må dere i alle fall ikke vise at dere er uenige eller krangler så barnet hører det. foreldrekonflikt kan være svært skadelig for barn å oppleve (anbefaler fhi sin rapport om foreldrekonflikt og konsekvenser for barn). Finnes også kurstilud for øvrig, til foreldre eer brudd som hjelper dere å dempe konflikt til det beste for barnet deres (nå vet jeg ikke om dere er i et konfliktfylt forhold, bare nevner det). ellers bør dere finne en god ordning der begge kan bli fornøyde. om en krever full omsorg blir det garantert bråk, høres det ut som. 50/50 eller 60/40 kanskje? men mitt beste råd, om dere strever med å komme til enighet, er å involvere en 3.prat som er nøytral og som kan hjelpe dere å diskutere dette frem til enighet. håper det løser seg. tror ikke du skal være redd for at din korte lunte skal ødelegge noe for deg. alle småbarnsforeldre kan relatere til det, tror jeg. så lenge du er en god mor ellers så går det nok bra! Anonymous poster hash: 58f70...4da
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #15 Skrevet 5. februar 2015 50/50-fordeling er kun for foreldrene. Og er ikke anbefalt før tidligst når barnet er 3 år. Anonymous poster hash: b7b0e...cc8 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #16 Skrevet 5. februar 2015 Dere må jo til mekling, der får dere hjelp fra en tredje part som ikke kjenner dere fra før. Vær glad barnefaren ønsker kontakt med barnet sitt, barnet har like mye bruk for faren som for deg selv om det er vanskelig å tenke det. Sett barnet foran deg selv så ordner det seg, men det er en vond tid. Lykke til TS :-) Anonymous poster hash: 244b2...20e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #17 Skrevet 5. februar 2015 I kveld bestemte vi oss for å gjøre det slutt. Vi har et barn som snart fyller to år. Begge vil ha omsorgen for han. Jeg orker ikke tanken på å ikke få den. Har vondt inni hele meg, får ikke sove. Min eks som han nå har blitt sa at jeg ikke kunne ha omsorgen fordi jeg har kort lunte. Dette stemmer, men grunnen til at jeg har det er fordi jeg ikke er lykkelig. Det er ikke snakk om at jeg kjefter hele tiden, men kan heve stemmen eller bli irritert når det blir mye sutring. Kan han få omsorgen pga av det?Anonymous poster hash: 805da...0fd Aldri skjønt meg på mødrene som tar barna fra far så fort det blir slutt. Nei, jeg er ingen bitter mann. Anonymous poster hash: 1668f...a33 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #18 Skrevet 5. februar 2015 ta deg sammen, mange som har 50/50 for barn under 3 år. Du er vel en av disse bitre alenemødrene som tviholder på barnebidraget tenker jeg.Anonymous poster hash: 2a7e4...11a Hvor mange prosent er greit da - i dine øyne? Hvor mange prosent må mor ha for at barnet kun skal føle at det er der h#n bor? For det er vel poenget - at barnet skal føle tilhørighet til et sted vs to? Anonymous poster hash: f3231...269
fjodor Skrevet 7. februar 2015 #19 Skrevet 7. februar 2015 Hsr selv nettopp værti gjennom samlivsbrudd. Og selv om jeg selvfølgelig vil ha barna 50-50 så ble vi enige om at barna skal bo hos mor og jeg har en gang i uken og annenhver helg. Dette fordi vi setter barna foran egen vinning og til dels for at slik den psykiske helsen min ikke er helt der den skal være og det går ut over barna når jeg har dårlige dager. Det som har vært veldig viktig for vårt tilfelle er at det skal ikke gå utover barna og barnas trygghet. det er ikke deres feil av vi ikke er sammen lengre. mitt råd er å tenke på hva er det beste for barnet. er ikke sikkert at 50-50 er det beste. Men dette kan familievernkontoret hjelpe med.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #20 Skrevet 7. februar 2015 I kveld bestemte vi oss for å gjøre det slutt. Vi har et barn som snart fyller to år. Begge vil ha omsorgen for han. Jeg orker ikke tanken på å ikke få den. Har vondt inni hele meg, får ikke sove. Min eks som han nå har blitt sa at jeg ikke kunne ha omsorgen fordi jeg har kort lunte. Dette stemmer, men grunnen til at jeg har det er fordi jeg ikke er lykkelig. Det er ikke snakk om at jeg kjefter hele tiden, men kan heve stemmen eller bli irritert når det blir mye sutring. Kan han få omsorgen pga av det?Anonymous poster hash: 805da...0fd Er det kun nå som du ikke er lykkelig du har kort lunte, eller har du alltid vært en kruttønne? Å din lunte avhenger av om du er lykkelig eller ikke? Å for hver gang du ikke føler at lykken smiler til deg, så får du kort lunte - som igjen går utover et lite barn på 2 år. Dette høres ikke bra ut. Hvis du vil være sikker på at du får det slik som du vil så tar du kontakt med en advokat så fort du kan og får råd fra han. Jo raskere jo bedre. Nå er det slutt med din eks, han er en eks. Når må du tenke over hvordan du og barnet skal få det best mulig. Da må du tenke over alle alternativene. Når du har kommet frem til det du mener er det beste så prøver du så godt du bare kan å få gjennomslag for det sammen med din advokat. Anonymous poster hash: 50f3f...78d Se her ja, her er det ikke rom for samarbeid. Mor skal for enhver pris ha omsorgen tydeligvis. For alt vi vet så kan far være en mer egnet omsorgsperson, en person som kan skape et tryggere og bedre hjem enn mor kan. Anonymous poster hash: a847f...227 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå