Gå til innhold

Har kvinner på over 1.80 lettere for å virke store? et magisk tall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg lenge har lurt på. Jeg har selv høyden, men har ikke tenkt over at jeg var høy før i 17 års alderen, da ALLE skulle kommentere det, og jeg begynte å legge merke til det selv og. så ble jeg avbildet sammen med andre "normal" høye, og selv om jeg er undervektig i forhold til min kropp, så syntes jeg at jeg så så stor ut i forhold til andre! Jeg husker da jeg var barn, at jeg syntes at mamma virket så mye større enn andre sine mødre, og hun er også slank!
Jeg har også sett kvinner på min høyde som ikke virker store i det hele tatt. og er bare fine.
men hvorfor er folk så opptatt av høyde? jeg synes høyde i blandt kan være fint.. men noen ganger har det vært et jævla problem.

Anonymous poster hash: c6c5c...ae8
Skrevet

Høye slanke kvinner er super sexy!

Hilsen en veldig høy mann som forstår hva du mener :)

Skrevet

TS her. Vel.. hvordan forstår du hva jeg mener? vært plaget selv? Jeg vil ikke angripe deg her.. men jeg svært sjeldent høye menn som er kjekke, altså type 185+. noen FÅ. Ellers er de like høye som meg og lavere :P En venninne av meg sa en gang til meg at det måtte være slitsomt å være så høy, for det finnes så få menn som er kjekke som er høyere enn deg.
Jeg blir så irritert når folk sier sånt. Hvorfor må damen være lavest? Det plager ikke meg om mannen er 2-3 cm lavere. Skulle det da plage menn at kvinnen er et par cm høyere?

Skrevet

Jeg er 200cm høy. Om du/din venn syntes det bare er noen få høye som er kjekke så er det jo fordi dere liker lave menn.

Så enkelt er det.

• Liker 1
Skrevet

TS her. Vel.. hvordan forstår du hva jeg mener? vært plaget selv? Jeg vil ikke angripe deg her.. men jeg svært sjeldent høye menn som er kjekke, altså type 185+. noen FÅ. Ellers er de like høye som meg og lavere :P En venninne av meg sa en gang til meg at det måtte være slitsomt å være så høy, for det finnes så få menn som er kjekke som er høyere enn deg.

Jeg blir så irritert når folk sier sånt. Hvorfor må damen være lavest? Det plager ikke meg om mannen er 2-3 cm lavere. Skulle det da plage menn at kvinnen er et par cm høyere?

Få høye menn som er kjekke? Hva er det for noe vissvass? Anonymous poster hash: 5165f...669
  • Liker 9
Skrevet

Jeg syns veldg høye (180cm+) kan virke store, ja. De venninne jeg har som er så høye er alle slanke, men de har ganske bred benbygning (er brede over skuldrene), og har store hender og føtter. De er ikke så veldig "yndige" om det er riktig ord. Det blir en veldig rar kontast når den ene venninne mi på 1,83 er sammen med oss andre på max 1,65..Hun ser rett og slett ut som en mann.

Ingen av de har hatt problemer med å finne seg kjærester da, så tror ikke de har veldig store problemer med høyden sin.

Anonymous poster hash: 00c34...317

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er 181,5 cm, og ja jeg er høy, men har aldri følt meg spesielt "stor". Har alltid vært slank da, og har ikke bred/grov benbygning. Må innrømme at høye damer som samtidig har grov benbygning kanskje kan virke litt store. Men jeg syns nå høye damer er flotte jeg da. Mange modeller som er høye må du huske! Selv har jeg null problem med høyden, og går gjerne rundt med høye hæler også (dog maks 7 cm) selv om min mann faktisk er 2 cm lavere enn meg også. ;) Syns det er flott med høye menn, men det var andre kvaliteter som ble viktigere i valg av livsledsager. ;) Han er ikke plaget av at jeg er høy, og det er ikke jeg heller. Har også en del venninner som er relativt høye da, altså rundt 175 cm. Så jeg rager jo ikke et hode over alle liksom.

Moren min var forresten bare 173 cm høy, og faren min 178 cm. Har en søster som er 176 cm. Så jeg ble den lengste i familien kan man trygt si.

Ps: bruker str 39 i sko, så det er ikke sånn at alle høye automatisk har store føtter.

Endret av Engel
Gjest The damned
Skrevet (endret)

Jeg er 187, og har aldri følt meg stor på grunn av høyden. Har ikke tenkt over det før jeg leste det her.

Eneste gangene jeg har følt meg stor er hvis jeg har litt for mange kilo, men det kan jo jenter/damer uansett høyde føle på.

Jeg er komfortabel med min høyde, og nå er det svært få som kommenterer det og hvis de gjør det så gir jeg f i det.

Ingenting jeg kan gjøre med det uansett.

Er uenig at det finnes få kjekke høye menn. Jeg har sett mange :)

Endret av The damned
Skrevet

Dette er noe jeg lenge har lurt på. Jeg har selv høyden, men har ikke tenkt over at jeg var høy før i 17 års alderen, da ALLE skulle kommentere det, og jeg begynte å legge merke til det selv og. så ble jeg avbildet sammen med andre "normal" høye, og selv om jeg er undervektig i forhold til min kropp, så syntes jeg at jeg så så stor ut i forhold til andre! Jeg husker da jeg var barn, at jeg syntes at mamma virket så mye større enn andre sine mødre, og hun er også slank!

Jeg har også sett kvinner på min høyde som ikke virker store i det hele tatt. og er bare fine.

men hvorfor er folk så opptatt av høyde? jeg synes høyde i blandt kan være fint.. men noen ganger har det vært et jævla problem.

Så leit at du har det slik! Jeg vet ikke om høye jenter virker store, men jeg vet at mange jenter ser på seg selv som tjukkere enn det de er. Ei jeg kjente var ganske høy, og hun lutet ryggen og gikk med store uformelige klær. Da ser man fort større ut. Da hun skiftet stil og retta seg opp litt, var det som å se ei anna dame. Ingen av oss bestemmer hvor høye vi skal bli. Husk at supermodeller er høye :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns veldg høye (180cm+) kan virke store, ja. De venninne jeg har som er så høye er alle slanke, men de har ganske bred benbygning (er brede over skuldrene), og har store hender og føtter. De er ikke så veldig "yndige" om det er riktig ord. Det blir en veldig rar kontast når den ene venninne mi på 1,83 er sammen med oss andre på max 1,65..Hun ser rett og slett ut som en mann.

Ingen av de har hatt problemer med å finne seg kjærester da, så tror ikke de har veldig store problemer med høyden sin.

Jaha? Det er jo bare sært, kler hun seg som en mann?

Anonymous poster hash: bb35b...d0d

Skrevet

Mennesker kommer i alle fasonger. Hvem har bestemt at jenter burde være lave?

Latterligste jeg har hørt på lenge.

• Liker 1
Skrevet

Min svigermor er 1.80 høy og veldig overvektig. Hun har store hender og føtter. Bruker strl 43/44 i sko. Hun ser rett og slett ikke så veldig fin ut i mine øyne. Jeg synes ikke høye jenter er noe pent. Enten ser det hengslete ut eller så ser det stort og maskulint ut...Bare en ærlig mening.

Anonymous poster hash: 360fc...418
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg forstår hva du mener. Er selv nesten 1,80 og føler det skal lite vektøkning til før jeg ser litt...massiv ut ;) tror kanskje mine lavere venninner kan slippe unna med litt høyere BMI enn meg før de virker "store".

MEN!! Man må bare spille med de kortene man har fått utdelt. Det hjelper fint lite å beklage seg over hvordan man nå engang er skapt. Vekt? Javel. Der har man kanskje muligheter til å påvirke ved å ta gode, sunne valg, men høyde. Kom an! Det er ingenting å få gjort med det. Bare sett pris på det du har, og jobb utifra det :) Jeg har venninner og en kjæreste som er lavere enn meg, ja så dropper jeg de skyhøye hælene når jeg skal gå sammen med de da, ikke sant? ;) Heller det enn å gå og skamme meg over noe jeg da virkelig ikke kan gjøre noe med :)

En liten tilleggskommentar:

Selv om vi er forskjellige, så kan vi jo være bra nok alle sammen. Vi trenger ikke å rakke ned på andre for å gjøre et poeng. Fordi om jeg kan sette pris på at jeg er høy, formfull og har milelange, flotte ben (hihi) så er ikke min naturlig tynne bestevenninne på 1.50 noe mindre vakker. Vi er bare forskjellige :)

Anonymous poster hash: cbf21...56e

Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg er 185 selv. Tok meg mange år å venne meg til det, gikk konstant rundt med bøyd hode og lut rygg, men nå synes jeg det er ok. Helt absurd at enkelte folk skal være så himla opptatt av hvor høye andre er, det er ikke som om man kan gjør det med vilje eller kan forandre det! Etter at jeg ble mer selvsikker synes jeg at jeg har fått færre kommentarer,og når jeg sier hvor høy jeg er blir folk som regel overrasket over at jeg er "SÅ høy!".

Og du som synes din høye venninne ser ut som en mann, for en "venninne" du er, skam deg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 174 selv, så jeg er også ganske høy. Føler meg veldig lite feminin på grunn av høyden min.

Anonymous poster hash: ad950...7ec
Skrevet

Enkelte høye damer kan virke store, ikke fete, men allikevel tar stor plass når man møter og passerer dem, men stort sett er det jo pent med høyde :)

Hadde en venninne på 182 og hun opplevde at utvalget av menn ikke var så stort da.. hehe, så det ble fort automatikk i at bare han var høy nok så var han interessant for en prat, da vi var unge og ute på by`n en lørdagskveld :)

Anonymous poster hash: 399c2...654
Gjest The damned
Skrevet

Jeg tror jeg forstår hva du mener. Er selv nesten 1,80 og føler det skal lite vektøkning til før jeg ser litt...massiv ut ;) tror kanskje mine lavere venninner kan slippe unna med litt høyere BMI enn meg før de virker "store".

MEN!! Man må bare spille med de kortene man har fått utdelt. Det hjelper fint lite å beklage seg over hvordan man nå engang er skapt. Vekt? Javel. Der har man kanskje muligheter til å påvirke ved å ta gode, sunne valg, men høyde. Kom an! Det er ingenting å få gjort med det. Bare sett pris på det du har, og jobb utifra det :) Jeg har venninner og en kjæreste som er lavere enn meg, ja så dropper jeg de skyhøye hælene når jeg skal gå sammen med de da, ikke sant? ;) Heller det enn å gå og skamme meg over noe jeg da virkelig ikke kan gjøre noe med :)

En liten tilleggskommentar:

Selv om vi er forskjellige, så kan vi jo være bra nok alle sammen. Vi trenger ikke å rakke ned på andre for å gjøre et poeng. Fordi om jeg kan sette pris på at jeg er høy, formfull og har milelange, flotte ben (hihi) så er ikke min naturlig tynne bestevenninne på 1.50 noe mindre vakker. Vi er bare forskjellige :)

Anonymous poster hash: cbf21...56e

Enig.

Hver gang det lages en tråd om høye jenter, så kommer alltid en del (kvinner stort sett har jeg inntrykk av) for å fortelle hvor stygt det er. Samtidig så må de gjerne fremheve hvor små, nette og flotte de er eller kvinnene de liker er.

Hva er poenget med det? Er det en sånn greie for å trekke andre ned når de lager en tråd ut av usikkerhet? Noe som ikke er så rart når man er ung og skiller seg litt ut.

Irriterende.

Skrevet

Jeg syns ikke det er høyt. Er jente på 1,75 selv, og kunne godt tenkt meg å vært noen cm høyere. Det er både flott og praktisk å være høy, og absolutt ingenting å være flau over.

Anonymous poster hash: 1fd50...859

• Liker 1
Skrevet

Her var det mye negativt mot høye. Er totalt uenig! Ingenting er flottere enn både høye kvinner og menn. Jeg syns ikke det virker stort(så lenge man ikke er veldig overvektig). Derimot syns jeg det er mye mer elegant å være høy enn å være lav. Jeg skulle gjerne vært høyere!

Anonymous poster hash: 1fd50...859

• Liker 2
Skrevet

De høye vil være lavere, og de lave vil være høyere. First world problems.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...