Gå til innhold

Menn som er single til tross for høy utdannelse og god jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange tråder på KG hvor menn hevder at de er single fordi de ikke har høyere utdannelse og god jobb/økonomi.

Men det finnes da vel menn som har disse tingene, og som likevel er evig single?

Jeg kjenner i alle fall flere evig single menn som har alt i orden 'på papiret': utdannelse, statusjobb, egen leilighet.

Er det noen som kjenner seg igjen? Er du en mann som sliter på datingmarkedet selv om du har utdannelse/penger/jobb i orden? Hvorfor er det slik, tror du? Og dere andre, hvorfor tror dere det er slik? Og hvorfor er det så mange menn som tror at de mangler kjæreste kun fordi de ikke har de ovennevnte tingene?

Anonymous poster hash: 246e3...84b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja er vel mange grunner til at folk er single. Noen trives jo slik, og mange velger å fokusere på karriere.

Dersom noen er ufrivillig single, er det antakelig noe annet ved personligheten det står på. Sosial intelligens, humor og selvtillit er jo noe av det viktigste, og det er ikke gitt at man har dette kun fordi man har utdannelse og en god jobb.

Anonymous poster hash: 6131a...1dd
  • Liker 9
Skrevet

Tja er vel mange grunner til at folk er single. Noen trives jo slik, og mange velger å fokusere på karriere.

Dersom noen er ufrivillig single, er det antakelig noe annet ved personligheten det står på. Sosial intelligens, humor og selvtillit er jo noe av det viktigste, og det er ikke gitt at man har dette kun fordi man har utdannelse og en god jobb.

TS her. Takk for presiseringen. Jeg burde understreket at jeg snakker om dem som er ufrivillig single.

• Liker 1
Skrevet

Eller at de ikke er over eksen som de elsket, men der forholdet ikke fungerte. Hos noen stikker følelser dypere og for de er det ikke bare å kaste seg ut i et nytt forhold.

• Liker 1
Skrevet

Det er så mange tråder på KG hvor menn hevder at de er single fordi de ikke har høyere utdannelse og god jobb/økonomi.

Men det finnes da vel menn som har disse tingene, og som likevel er evig single?

Jeg kjenner i alle fall flere evig single menn som har alt i orden 'på papiret': utdannelse, statusjobb, egen leilighet.

Er det noen som kjenner seg igjen? Er du en mann som sliter på datingmarkedet selv om du har utdannelse/penger/jobb i orden? Hvorfor er det slik, tror du? Og dere andre, hvorfor tror dere det er slik? Og hvorfor er det så mange menn som tror at de mangler kjæreste kun fordi de ikke har de ovennevnte tingene?

Menn som ikke har bra utdannelse, bil eier leilighet, sier at kvinner bare vil ha menn som har disse tingene.

Menn som har en bra utdannelse, bil og eier leilighet sier at kvinnene bare vil ha drittsekker.

Menn som er drittsekker sier at kvinner bare vil ha menn som er snille når de tenker forhold.

Menn som er snille sier at kvinner bare vil ha drittsekker.

Men fellesnevneren for ALLE disse mennene er at de ikke klarer å få en kvinne til å synes at de er attraktive. Det har altså INGENTING med utdannelse, om de er snille, drittsekker eller tapere i samfunnet. Det har med den følelsen de ikke klarer å skape i en kvinne de liker.

Lærer de seg hvordan de skal skape denne følelsen ordner det seg!

Men er de interessert i å lære? Noen er, men de fleste ikke.

• Liker 27
Skrevet

Menn som ikke har bra utdannelse, bil eier leilighet, sier at kvinner bare vil ha menn som har disse tingene.

Menn som har en bra utdannelse, bil og eier leilighet sier at kvinnene bare vil ha drittsekker.

Menn som er drittsekker sier at kvinner bare vil ha menn som er snille når de tenker forhold.

Men fellesnevneren for ALLE disse mennene er at de ikke klarer å få en kvinne til å synes at de er attraktive. Det har altså INGENTING med utdannelse, om de er snille, drittsekker eller tapere i samfunnet. Det har med den følelsen de ikke klarer å skape i en kvinne de liker.

Min erfaring er at det som teller mest for damene er hvor stort nettverk en mann har.

De mennene jeg kjenner som er single har en fellesnevner det er at de ikke har så stort nettverk, men gjerne bare noen få venner eller ingen. Det gjelder enten de er snille, slemme, høyt utdannet, uudannet, kjekke etc.

Anonymous poster hash: 7471f...9d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i den kategorien. rundt 30 år, godt utdannet, god jobb, eget hus ved vannet, reiser mye, to biler, trener minst 4 ganger i uka,mange venner , god til å lage mat, racer på å vaske og vedlikehold, glad i dyr og ønsker meg en trofast kjæreste jeg kan starte en familie med.

Jeg ble dumpet for 5 år siden av den eneste kjæresten jeg har hatt mens jeg hadde forlovelsesringen i lomma og var klar til å fri, helt siden da har jeg hatt lyst på ny kjæreste. Vært på mange mange dates men det ender alltid med at hun ikke er interessert i noe romantisk, selvom vi klikker veldig godt. Kjenner meg igjen i mange av trådene herinne av bitre menn som ikke får noe, men jeg er ikke bitter på jentene for jeg ser tydelig at problemet må ligge hos meg siden det alltid ender på samme måte.

Prøver å finne nøyaktig hvor problemet ligger, men kan ikke unngå å miste engasjementet når jeg har vært igjennom samme rulla om og om igjen og alltid ende opp såret. Dette i sin tur igjen vet jeg gjør meg mindre attraktiv.

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo tenkes at de er single fordi de VIL være single.

Anonymous poster hash: f839b...875
Skrevet

Min erfaring er at det som teller mest for damene er hvor stort nettverk en mann har.

De mennene jeg kjenner som er single har en fellesnevner det er at de ikke har så stort nettverk, men gjerne bare noen få venner eller ingen. Det gjelder enten de er snille, slemme, høyt utdannet, uudannet, kjekke etc.

Men kan det ikke være at de er single fordi de pga lite nettverk nettopp ikke møter så mange kvinner? Og ikke fordi kvinner aktivt velger bort noen med lite nettverk? Vanskelig å velge vekk noen vi aldri har møtt.

• Liker 17
Skrevet

Tja, nå går jeg selv på et prestisjetungt studium som vil gi meg god jobb med høy lønn, og på studiet mitt er guttene i flertall. Nå vil jeg ikke generalisere, flere av guttene er flinke og greie, men mange av dem mangler.. Hva skal jeg si... Av en eller annen grunn viser de litt dårlig selvtillit i sosiale sammenhenger, kommer med kommentarer som er litt malplasserte (de er smarte og liker å vise det, men det blir bare pinlig stemning når det er folk som ikke studerer det samme som er tilstede), for la oss være enige om én ting, disse får ikke damer på grunn av hvor mye de kan, de fleste vil ha en koselig/morsom fyr som har humor og som kan tilpasse seg andre. Det disse ikke ser ut til å forstå, er at potensielle partnere ikke blir imponert av de samme tingene som professorer blir imponert av.

Anonymous poster hash: e0d38...fc1
  • Liker 8
Gjest tomasjj
Skrevet

Jeg er i den kategorien. rundt 30 år, godt utdannet, god jobb, eget hus ved vannet, reiser mye, to biler, trener minst 4 ganger i uka,mange venner , god til å lage mat, racer på å vaske og vedlikehold, glad i dyr og ønsker meg en trofast kjæreste jeg kan starte en familie med.

Jeg ble dumpet for 5 år siden av den eneste kjæresten jeg har hatt mens jeg hadde forlovelsesringen i lomma og var klar til å fri, helt siden da har jeg hatt lyst på ny kjæreste. Vært på mange mange dates men det ender alltid med at hun ikke er interessert i noe romantisk, selvom vi klikker veldig godt. Kjenner meg igjen i mange av trådene herinne av bitre menn som ikke får noe, men jeg er ikke bitter på jentene for jeg ser tydelig at problemet må ligge hos meg siden det alltid ender på samme måte.

Prøver å finne nøyaktig hvor problemet ligger, men kan ikke unngå å miste engasjementet når jeg har vært igjennom samme rulla om og om igjen og alltid ende opp såret. Dette i sin tur igjen vet jeg gjør meg mindre attraktiv.

Det er noe i det å lære seg å trives som singel. Da vil man etterhvert ikke ønske en partner så sterkt, for hvis du går rundt å håper som du gjør er det noe som ofte vises godt, og det er ganske mange som finner det lite attraktivt.

Men, det finnes jo også en del kvinner som er ute etter å slå seg til ro, men er man for needy blir man ofte valgt bort.

• Liker 4
Skrevet

Må svare på denne, jeg tror selvtillit er den viktigste årsaken til at de er single. Det er ikke snakk om at må være innbilsk og være høy på seg selv, men har en ikke troen på seg selv og ser på seg selv som dårligere enn andre, så vil folk legge merke til det, enten du vil det eller ikke. Og har en veldig dårlig selvtillit, klarer en ikke å knekke de sosiale kodene = får en ikke en partner.

Skrevet

Det er noe i det å lære seg å trives som singel. Da vil man etterhvert ikke ønske en partner så sterkt, for hvis du går rundt å håper som du gjør er det noe som ofte vises godt, og det er ganske mange som finner det lite attraktivt.

Men, det finnes jo også en del kvinner som er ute etter å slå seg til ro, men er man for needy blir man ofte valgt bort.

Tommel opp!

Skrevet

Menn som har store nettverk har jo mye større sjanse for å møte noen. Menn som ikke har store nettverk og ikke er spesielt sosiale, vil ikke ha de samme mulighetene.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har også høy utdannelse, bra jobb, solid økonomi (i form av at jeg har kontroll), familie og venner (edit: ja, og egen leilighet, uten kausjonist/medlåntaker). Ikke særlig stor kontaktflate, men stor nok for min del. Tror ikke jeg kunne hatt særlig større kontaktflate enn hva jeg har. Og jeg er singel, har vært det lenge. Vet ikke om det kan kalles ufrivillig, men jeg er nå det engang. Jeg har mer eller mindre slått meg til ro med det nå. Det at jeg ikke lenger gjør særlig innsats med å finne noen er at jeg stort sett trives med tilværelsen nå. Klart, alle dager er ikke like gode, men stort sett føler jeg ikke et veldig savn etter å finne noen. Er som regel i godt humør, og føler jeg har svært lite å klage over. Jeg føler ingen hast, og om noe, har jeg blitt mer kresen, ikke mindre, så er langt fra desperat. Jeg fokuserer heller på det jeg har mulighet til å gjøre, heller enn å sørge over det jeg ikke får ta del i.

Som anonym 246e3...84b skriver rett over om årsak, jeg møter svært få kvinner. De jeg stort sett møter, er kjærestene til noen, og da er det som regel bare de til stede. Arbeidsplassen er svært mannsdominert, og uansett er det utenkelig å blande jobb og privatliv. Det kan fort gå uker, mnd mellom hver gang jeg møter nye kvinner. Sjekking på byen orker jeg ikke, der har jeg mest lyst til å tilbringe tid sammen med venner. Synes ikke lenger at ONS gir meg noe særlig, foretrekker heller å dra hjem fra byen i ro og fred. Har vel med alderen å gjøre.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 5
Skrevet

Når skal folk skjønne at for de aller fleste spiller ikke utdanning, jobb eller penger så stor rolle, så lenge en ikke har kjemi med vedkommende? Jeg har vært sammen med alt fra Navklient til stortingspolitiker, og det som er felles for dem, er at vi klikket bra sammen. Alt det andre spiller liten rolle, hvis en ikke er på bølgelengde eller har egenskaper som gjør at man faller for dem i utgangspunktet. Jeg tror neppe jeg er så unik på det området.

Menn tror at kvinner er så ekstremt opptatt av utdanning og jobb hos mannen, men sannheten er at det gjelder en liten gruppe kvinner. De fleste av oss bryr oss ikke så mye om hva mannen jobber med, så lenge han er en god mann å være sammen med.

Anonymous poster hash: feeaf...415
  • Liker 15
Skrevet

Uansett hvor stort nettverk de har så hjelper det ikke visst de ikke kan skape de rette følelsene hos en kvinne. Å ha stort nettverk er ett pluss fordi man da har større mulighet til å treffe noen og man har mange mennesker som kanskje vil snakke positivt om en. Å ha noen som sier positive ting om en er jo en av de tingene som gjør at en kvinne blir interessert :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Får jeg driste meg utpå med en kanskje litt provokativ påstand her?

En god del av de voksne, single menn som tråden handler om er det vi kan kalle 'høykvalitetsmenn'.

De har med andre ord lært en god del om hva de trenger og hva de ønsker, - hva som kan bidra til å gjøre livene deres bedre.

De søker kvinner som de mener er i stand til å bidra med det de selv mener de har behov for, kvinner som har egne liv, tilfører lite rabalder og som bidrar positivt til deres eget liv.

• Liker 8
Skrevet

Får jeg driste meg utpå med en kanskje litt provokativ påstand her?

En god del av de voksne, single menn som tråden handler om er det vi kan kalle 'høykvalitetsmenn'.

De har med andre ord lært en god del om hva de trenger og hva de ønsker, - hva som kan bidra til å gjøre livene deres bedre.

De søker kvinner som de mener er i stand til å bidra med det de selv mener de har behov for, kvinner som har egne liv, tilfører lite rabalder og som bidrar positivt til deres eget liv.

Hva er de som er så provokativt med det?

Selvfølgelig har de rett til å ønske seg slike damer når de har gjort sitt for å være av god kvaitet selv?

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror nesten aldri jeg har opplevd at jeg ikke har hatt sjans på noe mer når jeg er seksuelt involvert med en jente som har sett på meg som en drittsekk, men i slike situasjoner er det jo nettopp min interesse som ikke er der i tilstrekkelig grad, man blir sjelden oppfattet som en drittsekk eller bad boy av jenta man er virkelig på knærne for. Så det er noe der. :P

Ellers er listen din grei nok.

Selv om det berømmelige prinsessesyndromet, en urealistisk oppfatning av egen og eget kjønns attraktivitet på bekostning av det andre kjønns attraktivitet er mer utbredt blant kvinner enn blant menn, tror jeg nok det finnes en del kresne og sære single menn også, de fleste blir mindre smidige og tilpasningsvillige med årene uansett kjønn, og for noen menn mistenker jeg at de rett og slett har funnet roen alene.

På mange måter tror jeg de første par tiår av voksenlivet er den viktigste tiden i forhold til å finne en livspartner. Jo yngre du er jo større betydning vil det ha for deg å finne en partner, når du blir eldre blir du også herdet, det annet kjønn har ikke lenger den samme evne til å bety mye. Tror jeg. Så for noen menn kan det rett og slett være at de er godt fornøyd med å ha en eller flere elskerinner, venninner de har et seksuelt forhold til, men uten den romantiske kjærligheten og forventningen om å gå gjennom et helt liv sammen.

Tenker litt høyt, tror det kan finnes mange varianter av menn såvel som av kvinner.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...