AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Del Skrevet 4. februar 2015 Trenger sårt tips til hvordan jeg kan få min sønn på 9 mnd til å sovne alene på kvelden, og sove gjennom hele natten. Holder på å gå på veggene av lite søvn...Anonymous poster hash: 29f06...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Del Skrevet 4. februar 2015 Trenger sårt tips til hvordan jeg kan få min sønn på 9 mnd til å sovne alene på kvelden, og sove gjennom hele natten. Holder på å gå på veggene av lite søvn...Anonymous poster hash: 29f06...f87 Hvordan er dagsøvnen? Når legger han seg på kvelden,og nattammer du?Anonymous poster hash: a524c...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Del Skrevet 4. februar 2015 Hvordan er dagsøvnen? Når legger han seg på kvelden,og nattammer du?Anonymous poster hash: a524c...d54 Sover 4-5 timer på dagen. Legger han kl 19. Ja, nattammer ennå.Anonymous poster hash: 29f06...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Del Skrevet 4. februar 2015 Tror ikke du kan forvente at han sover atten gjennom ennå. Ikke mange som gjør det når de er så små. Vår sov 1 time på dagtid og 6-7 timer mellom 19 og 04. Han trenger lite søvn. Etter bhg start som 1,5 åring sover han nå 1,5 time på dagen og 9-10 timer om natta. Anonymous poster hash: bca80...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Del Skrevet 4. februar 2015 Sover 4-5 timer på dagen. Legger han kl 19. Ja, nattammer ennå.Anonymous poster hash: 29f06...f87 Da vår var 9 mnd sov hun 2 dupper på dagen. Én i halv ti-tiden, og en i ett-tiden. Tilsammen 3-4 timer. La seg rundt kvart over seks. Sov til kl sju dagen etter. Kanskje det kan hjelpe å korte bittelitt ned på duppene og heller veie det opp ved å legge han tidligere? For å få han til å sove hele natten bør du avvenne. Ta et par-tre netter hvor dere stålsetter dere for litt våkentid og protestering. Trøst, tilby vann, kos og syng. Anonymous poster hash: a524c...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Del Skrevet 4. februar 2015 Da vår var 9 mnd sov hun 2 dupper på dagen. Én i halv ti-tiden, og en i ett-tiden. Tilsammen 3-4 timer. La seg rundt kvart over seks. Sov til kl sju dagen etter. Kanskje det kan hjelpe å korte bittelitt ned på duppene og heller veie det opp ved å legge han tidligere? For å få han til å sove hele natten bør du avvenne. Ta et par-tre netter hvor dere stålsetter dere for litt våkentid og protestering. Trøst, tilby vann, kos og syng. Anonymous poster hash: a524c...d54 Skal forsøke å legge tidligere, å se om vi kutter ned på dagsøvnen. Han har alltid vært vanskelig å legge, men etter at vi fikk lyset tilbake har det toppet seg. Ikke tar han smokk, og kommer pappaen i nærheten når det er leggetid blir det et spetakkel uten sidestykke. Nå er faktisk første kvelden pappaen har kunne overtatt. Nattavvenning har jeg tenkt på, men slik det er nå har jeg behov for de timene søvn jeg kan få. Han var forøvrig på tur å avvente seg selv rundt juletider/like før jul, og det så veldig lovende ut. Plutselig snudde det av en eller annen grunn :-/Anonymous poster hash: 29f06...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ss82 Skrevet 4. februar 2015 #7 Del Skrevet 4. februar 2015 Det er jo veldig vanlig at en på 9 mnd våkner i løpet av natten. Vi håpet at vår skulle slutte med nattammingen av seg selv, men den gang ei Vi kjørte avvenning gradvis rundt et-års alder. Kuttet først den første av to - da var det pappaen som trøstet og bar. Det gikk relativt greit, og hun begynte å sove lenger før oppvåkning. Siste amming i 4-5-tiden holdt på et par måneder til, så gjentok vi det samme da. Etter noen uker begynte hun å sove natten gjennom.Men da var hun nok 14-15 mnd. Du skriver ikke hvordan dere hjelper han å sovne, sitter du bare der eller må du amme/bysse i søvn e.l.? Vår var lenge vant til at en av oss satt hos henne til hun sovnet, og begynte å hyle hvis vi gikk ut. Vi begynte i det små med å stå utenfor døra en kort stund og økte gradvis på tiden vi gikk ut av rommet. Begynte hun å gråte ordentlig, gikk vi inn og satt der. Det tok faktisk ikke mer enn et par uker før hun vente seg til at vi gikk ut av rommet og syntes det var ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Del Skrevet 4. februar 2015 Trenger sårt tips til hvordan jeg kan få min sønn på 9 mnd til å sovne alene på kvelden, og sove gjennom hele natten. Holder på å gå på veggene av lite søvn...Anonymous poster hash: 29f06...f87 Du kan nesten ikke forvente at et så lite barn skal sove hele natten igjennom, det er like vanlig at de ikke gjør det som at noen gjør det. Det er dessverre slik det er å ha barn. Du må nesten sove på dagtid når barnet sover, rett og slett. Anonymous poster hash: 1fab7...036 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Del Skrevet 4. februar 2015 Min baby er 9 mnd, hun sover en hvil på ca 1,5 t , og en på ca 45 min. Altså ca 2-2,5 timer hvil i løpet av dagen. Da sover hun rett i underkant av 12 timer om natten(uten å våkne/få mat). For meg høres det ut som babyen din sover litt i overkant mye på dagen!? Men unger er jo veldig forskjellige så ikke godt å si... Ville prøvd å avvenne fra melk på natten, men har liten erfaring med det, da min baby sluttet med mat på natten 3 mnd gammel av seg selv. (Det betyr ikke at vi ikke har hatt diverse søvnproblemer det siste halve året, bare så det er sagt ) Anonymous poster hash: f9865...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette.. Skrevet 4. februar 2015 #10 Del Skrevet 4. februar 2015 Min mellomste slutta å sove på dagen når han var 9 mnd :D Men han sov om natta Jeg ammet på dagtid, men ikke på natten Tror å kutte ned på dagsøvnen er et smart sted å begynne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå