AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Del Skrevet 4. februar 2015 Jeg er disponert for rødhet i ansiktet. Er permant rød i kinnene, men den blir enda sterkere om jeg er varm, svett eller nettopp har dusjet/vasket ansiktet. En rosafarve sprer seg også til pannen. Slik jeg forstår det er dette på fagspråket kalt "rosacea". Men medisinene som blir anbefalt av hudlegen er av typen jeg har testet tidligere, bl.a. mot kviser da jeg hadde mer av det. Jeg fant en ypperlig foundation med gultone som fungerer kjempefint. Men jeg hater å ikke like huden uten sminke og bli ukomfortabel av dette. Noen som har det samme og som kanskje har opplevd forbedring? Finnes det behandlinger som hjelper? Anonymous poster hash: 8ce17...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Del Skrevet 4. februar 2015 Jeg synes Decleor sine produkter for sensitiv hud hjelper godt, også bruker jeg grønn primer fra Makeup Mekka. Primeren legger seg usynlig på huden som en krem, det kjennes ikke ut som at du har noe på, og rødheten blir minsket. Decleor sine produkter, hvis du tåler dem, synes jeg også roer ned huden, og gjør at den ikke blusser opp så godt. Men jeg bruker mye mer serum enn det som er anbefalt av hudpleieren for at det skal gjøre susen. Anonymous poster hash: 1afc4...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Del Skrevet 4. februar 2015 Jeg synes Decleor sine produkter for sensitiv hud hjelper godt, også bruker jeg grønn primer fra Makeup Mekka. Primeren legger seg usynlig på huden som en krem, det kjennes ikke ut som at du har noe på, og rødheten blir minsket. Decleor sine produkter, hvis du tåler dem, synes jeg også roer ned huden, og gjør at den ikke blusser opp så godt. Men jeg bruker mye mer serum enn det som er anbefalt av hudpleieren for at det skal gjøre susen. Anonymous poster hash: 1afc4...9ce Takk for tips, skal sjekke ut dette Forhåpentligvis finner jeg en der de gir ut samples og jeg ikke må handle inn alt med en gang. Har testet ut endel merker opp igjennom årene og det koster jo. Anonymous poster hash: 8ce17...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 4. februar 2015 #4 Del Skrevet 4. februar 2015 http://www.paulaschoice.com/expert-advice/skin-disorders/_/rosacea-causes-and-treatments http://www.paulaschoice.com/expert-advice/rosacea/_/skin-care-for-rosacea Decléor er noe av det verste du kan finne på å bruke på rosaceahud, det er stappfullt av irriterende ingredienser. Med en sånn hud bør man definitivt ikke sjanse på at man kanskje tåler noe. Ville sjekket ut Redness solutions soothing cleanser og mild clairifying lotion og redness solutions daily protective base spf 15 fra Clinique. Sistnevnte har litt grønt i seg, så den demper rødheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Del Skrevet 5. februar 2015 http://www.paulaschoice.com/expert-advice/skin-disorders/_/rosacea-causes-and-treatments http://www.paulaschoice.com/expert-advice/rosacea/_/skin-care-for-rosacea Decléor er noe av det verste du kan finne på å bruke på rosaceahud, det er stappfullt av irriterende ingredienser. Med en sånn hud bør man definitivt ikke sjanse på at man kanskje tåler noe. Ville sjekket ut Redness solutions soothing cleanser og mild clairifying lotion og redness solutions daily protective base spf 15 fra Clinique. Sistnevnte har litt grønt i seg, så den demper rødheten Det kommer alltid an på personen. Jeg har rosaceahud og Decleor er det eneste hudpleie merket jeg har kunnet bruke. Alt annet har gjort det verre. Planteingrediensene er det mange som reagerer på, men med meg er det akkurat det jeg trenger. Gå til en hudpleier og hør om du kan få små testere. Clinique som skal være ypperlig, har faktisk ikke fungert på meg i det hele tatt. Jeg har ikke reagert på hudpleien, men den har ikke hjulpet meg noe, så kunne likesågodt latt være. Ingen forskjell. Sminken deres har jeg reagert på. Anonymous poster hash: 1afc4...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2015 #6 Del Skrevet 5. februar 2015 Jeg har også endel rødhet og har aldri prøvd noen produkter for det. Jeg bruker en grønn concealer men problemet mitt er at jeg føler den blir visket ut når jeg tar foundation over med kost. Burde ha prøvd en cc cream kanskje. Ts: Fant noe her på apotek1 sine sider om lokalbehandling, har du prøvd noe av dette? Lokalbehandling: Finacea gel (inneholder azelainsyre): Man vet ikke eksakt hvordan dette legemiddelt virker ved rosacea, men mest sannsynlig virker det betennelsesdempende . Det er viktig å rengjøre huden godt med vann eller et mildt rensemiddel for man smører på gel/krem. Metronidazol krem /Rosazol krem/ Rozex gel eller krem (inneholder metronidazol): Virker betennelsesdempende. Det er viktig å rengjøre huden godt med et mildt rensemiddel for man smører på gel/krem. Man bør også være forsiktig med soling under behandlingen. Rozex kan nå også kjøpes uten resept, men kun dersom legen har startet behandlingen. Mirvaso (inneholder brimonidin): Gjør blodårene trangere slik at blodgjennomstrømningen reduseres. Slik reduseres rødheten. Kosmetikk kan påføres så snart Mirvaso har tørket på huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg er disponert for rødhet i ansiktet. Er permant rød i kinnene, men den blir enda sterkere om jeg er varm, svett eller nettopp har dusjet/vasket ansiktet. En rosafarve sprer seg også til pannen. Slik jeg forstår det er dette på fagspråket kalt "rosacea". Men medisinene som blir anbefalt av hudlegen er av typen jeg har testet tidligere, bl.a. mot kviser da jeg hadde mer av det. Jeg fant en ypperlig foundation med gultone som fungerer kjempefint. Men jeg hater å ikke like huden uten sminke og bli ukomfortabel av dette. Noen som har det samme og som kanskje har opplevd forbedring? Finnes det behandlinger som hjelper? Anonymous poster hash: 8ce17...7b2 For meg hjelper det å ta solarium. Anonymous poster hash: 581ba...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå