Yzma Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Så nettopp episoden der du møter den kristne vs. den homofile nordmannen som er sikh. Oljebarna er jo helt fantastisk. Kan ikke skjønne at jeg ikke har sett på dette før. Syntes faktisk litt synd på prestestudenten som ble satt opp mot den norske sikheren. Hele programmet kom jo veldig uheldig (dog interessant) ut for han. Nå er ikke jeg noen Sherlock Holmes, men for meg virket det som om han nesten ikke trodde på sine egne ord. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å gå fra å tro til å ikke tro, at det kan bli ett tomrom, men det er jo en stor forandring, livet trenger ikke gå til grunne av den grunn. Istedet så fortsetter han å lure seg selv. Håper han virkelig tror på det selv, fordi om han mistenker annet så vil jo mistankene bare bli sterkere og sterkere, til du en dag innser din sannhet. Og hva din sannhet er, det vet ikke jeg. Jeg vet kun om min, og her finnes det mest sannsynlig ingen Gud..... Sikhisme derimot, jeg liker tankegangen deres om likeverd. Uansett, det ble jo litt rambling. Next up er Oljebarna:Eksponert. Med hun fra Paradise, spent på hvem den andre er! Om du ikke har sett Oljebarna så bør du se det ^^ Peace out homies
fresia Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 jeg så på episoden om religion i går. ble ganske sjokkert over han kristne egentlig. at unge mennesker kan ha slike holdninger i 2015. det er liksom ok å være homofil, men da må du leve i ensomhet resten av livet, aldri bli forelska eller ha et samliv. tror likevel ikke at det er mange som er sånn. bilde av børre knudsen på nattbordet med en plastbaby liggende ved siden av liksom.. det blir for drøyt for meg! har heller aldri sett på Oljebarna før men så denne og den om cannabis i går. tror nok jeg må se flere, ja :-) 1
-Jiinxs- Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har aldri følgt noe spesielt med i den serien. Men jeg såg den som kom ut "nå" om Cannabis. Synes den var litt interessant og tok opp noen kontroversielle emner.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Likte spesielt innslaget om psykisk syke i dagen samfunn. Interessant å se hvordan mennesker egentlig har det bak fasaden;) Anonymous poster hash: 32664...e48
LastSummer Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Oljebarna er knallbra. Så første sesong når den først kom ut, og har sett alle til nå i sesong 2. Spesielt de tre siste var bra. 1
-Jiinxs- Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Noen som har sett den siste episoden, religiøs? Jeg likte fyren som var sikh framfor han som var kristen... Det kan være fordi jeg syntes at han som var kristen, virket veldig pretensiøs. Folk som er åpen for at andre kan ha sin egen tro, er mye bedre enn han som mener at alt som ikke handler om kristendom er feil. Endret 11. februar 2015 av -Leon-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå