Gå til innhold

Samarbeid med barnefar ikke-eksisterende -søknad og pass og bankkort håpløst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en psykisk syk eks, som mine tenåringer ikke ser lenger. Omtrent. Det er en lang historie. Vi har felles foreldreansvar, og jeg må ha hans samtykke når de skal ha pass og bankkort. nå trenger de begge deler, og han er for det første omtrent umulig å få tak i, og for det andre så er han paranoid, og jeg kan garantere at han ikke vil skrive på skjemaer og i hvert fall ikke ordne med bekreftet kopi av sin legitimasjon. Da tror han nok bare at jeg vil misbruke det.

Synes reglene er veldig strenge, særlig for å få pass. Hva i himmelens navn gjør jeg?

Stort sett "driter han i" barna, og de har opplevd mye vondt fra hans kant. Han vil heller ikke innse at han er syk, så det hele er ganske fortvilende.

Han får også fratrekk i bidraget fordi han har samvær med den to helger i mnd. Hvilket han ikke har hatt på aldri så lenge. Jeg vurderer å gjøre noe med det, men er ikke sikker på om det er lurt i forhold til samarbeidsklimaet.

Han jobber stort sett 100 %, men med avbrekk fra jobben når han er som dårligst.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null problem å få pass, dra på politistasjonen, forklar situasjonen. De vil da sende brev til faren og be om god grunn til hvorfor han ikke vil gi de pass, med mindre han kan begrunne reell frykt for kidnapping e.l. så kommer politiet til å utstede det uten hans signatur. Dette er kjempeenkelt og ikke noe problem.

Med bankkort vet jeg ikke hvordan du kan løse det.

Anonymous poster hash: 361d8...171
  • Liker 4
Skrevet

Null problem å få pass, dra på politistasjonen, forklar situasjonen. De vil da sende brev til faren og be om god grunn til hvorfor han ikke vil gi de pass, med mindre han kan begrunne reell frykt for kidnapping e.l. så kommer politiet til å utstede det uten hans signatur. Dette er kjempeenkelt og ikke noe problem.

Med bankkort vet jeg ikke hvordan du kan løse det.

Anonymous poster hash: 361d8...171

Ville søkt om pass først også tatt med ett skriv fra politistasjonen om hvor usamarbeidsvillig far er, da blir det lettere for banken og gjøre det samme.

Kjipt med slike fedre, men ikke la det spise opp energien din-

Anonymous poster hash: 541b9...33c

Skrevet

Tror jeg ville jobbet for å få hele foreldreansvaret selv, hvis det du sier om han stemmer.

Anonymous poster hash: 60e13...4d2
  • Liker 2
Skrevet

Null problem å få pass, dra på politistasjonen, forklar situasjonen. De vil da sende brev til faren og be om god grunn til hvorfor han ikke vil gi de pass, med mindre han kan begrunne reell frykt for kidnapping e.l. så kommer politiet til å utstede det uten hans signatur. Dette er kjempeenkelt og ikke noe problem. Med bankkort vet jeg ikke hvordan du kan løse det. Anonymous poster hash: 361d8...171

Gjør dette :)

Også jobb mot å få foreldreansvaret alene. Å ha ansvar betyr at man også har plikter, ikke bare rettigheter. Dersom man ikke gjør sine plikter, så er det misbruk og vil da kunne bli fradømt.

Advokat er da selvsagt neste steg dersom bf ikke frivillig signerer ansvaret helt over til deg. Da må du nemlig rettens vei...

Anonymous poster hash: c0955...915

Skrevet

Gjør dette :)

Også jobb mot å få foreldreansvaret alene. Å ha ansvar betyr at man også har plikter, ikke bare rettigheter. Dersom man ikke gjør sine plikter, så er det misbruk og vil da kunne bli fradømt.

Advokat er da selvsagt neste steg dersom bf ikke frivillig signerer ansvaret helt over til deg. Da må du nemlig rettens vei...

Anonymous poster hash: c0955...915

Bare frem til barnet er 15.. etter det får barna selv mer og mer bestemmelsesrett, så da har det ingenting å si.

Skal veldig mye til for å få fradømt foreldreansvaret, så det hadde jeg ikke giddet å bruke energien på.

Anonymous poster hash: 541b9...33c

Skrevet

Burde kanskje tenkt på det før du valgt å få hans barn.

Anonymous poster hash: f98bf...c4d
  • Liker 1
Skrevet

Burde kanskje tenkt på det før du valgt å få hans barn.

Anonymous poster hash: f98bf...c4d

For et fint,opplysende og hjelpsomt svar du gir på spørsmålene til TS, sikkert akkurat det hun trengte nå!

Anonymous poster hash: e1ad4...944

• Liker 3
Skrevet

Burde kanskje tenkt på det før du valgt å få hans barn. Anonymous poster hash: f98bf...c4d

Hva slags idiotsvar er dette? Man kan ikke alltid vite på forhånd at en mann blir syk i løpet av forholdet.

• Liker 1
Skrevet

Og du fikk barn med han fordi?

Anonymous poster hash: 6f05b...b4d

Skrevet

Og du fikk barn med han fordi?Anonymous poster hash: 6f05b...b4d

Beklager, skumleste HI. Ser nå hvordan faren oppfører seg.

Anonymous poster hash: 6f05b...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...