AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Har hørt så mye forskjellig - noen sier at man må følge alle regler nøye for å ta med kjæledyr i kabinen, andre sier noe annet, at flypersonalet ikke er så nøye på det osv. Har også egne bekymringer rundt det så derfor spør jeg her og vil gjerne høre mange erfaringer. Jeg har en katt som jeg blir nødt å ta med meg på fly om et par uker (har ikke noe valg der), og da er jo alternativene enten flykabinen eller i lasterommet. I og med at kattungen fortsatt er 8-9 mnd, altså fremdeles litt kattunge, og fordi han aldri har reist med fly før, ønsker jeg ikke å la han være alene i lasterommet. Jeg vil ta han med meg inn i kabinen, men må jo ha et bur som både flyselskapet kan godkjenne, og som katten kan ha det greit i i et par timer. Har nå kjøpt en transportbag som er noen cm større enn det som står på flyselskapets nettside. Kom hjem og fikk prøvd katten i det og da ser jeg at katten får til å snu seg, ligge og sitte "på huk", men kan kan ikke sitte/stå oppreist... Noe det også står på nettsidene at han skal kunne. Jeg får dårlig samvittighet av å tenke på å ha han med meg i denne bagen, ettersom jeg føler det blir så trangt for han, men han selv protesterer ikke når jeg prøver han i det og lukker igjen. Han må sitte inni der i ca 2 timer. Det jeg da lurer på er om flyselskapet kan godkjenne dette på tross av at det er litt over målene som står på nettsiden pluss at han ikke får til å stå og sitte oppreist? Jeg har hørt med flere som mener at katten klarer det i et par timer, og det er jo bare én flytur det er snakk om - men jeg selv føler det blir litt dyreplageri dersom flyselskapet godkjenner det? Anonymous poster hash: 3abd7...52a
Kontormus Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Det går nok helt fint. Husk bare å si fra om at du har katt med når du bestiller. 1
Mango Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Ikke noe problem. Så lenge bagen er fleksibel, så går det nok greit. Det viktigste er at den får plass under setet. Min pus kan heller ikke stå rakrygget opp i buret sitt, men hun ligger som regel å sover eller titter ut. 2 timer klarer den helt fint. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Jeg hadde en bag fra Trixie da jeg fløy med mi, og den var noen cm større enn de tilatte målene, men bagen var jo fleksibel. Pus kunne ikke stå rakrygget i den, men nok av plass til å ligge og å snu seg. Jeg hadde i tillegg et pledd over bagen for å skjerme henne fra alle inntrykkene. Flyselskapet godkjenner det så lenge buret kan komme inn under setet forran og du har bestilt bilett for katt i kabinen på forhånd. Når jeg fløy med katten min i høst gikk det veldig bra, bortsett fra at hverken katt eller eier er spesielt glad i å fly Anonymous poster hash: 1275e...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Flere erfaringer?Anonymous poster hash: 3abd7...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå