Gå til innhold

Aldersgrense hull i ørene og hvor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å pierce med "pistol" hos frisøren er ikke en "anerkjent metode" for å si det sånn, men det går bra i de aller fleste tilfeller.

Det beste er å pierce hos et piercingstudio, men problemet der er at de mest seriøse piercingstudioer har en aldersgrense på 12 år for å pierce øreflippene. De utfører altså ikke noen som helst form for piercing på barn under 12 år.

Men dette er som sagt de mest seriøse studioene. Det går sikkert an å finne noen som ikke er like strenge.

Jeg har også hørt om piercingstudioer som offisielt sett har aldersgrenser, men der de som jobber der likevel piercer hva det måtte være. På den andre siden kan det være du møter på noen piercere som er helt i mot å pierce små barn. En venninne av meg fikk seg en skikkelig skyllebøtte en gang hun kom med datteren sin på 3 år, så da måtte hun til frisør for å få gjort det. Men det gikk fint det og :)

Anonymous poster hash: eeaa7...a8f

De fleste tar jo hull i ørene lenge før de er 12, så frisørhull blir det nok for de fleste. Nå tar de fleste til skolestart tror jeg.

I 1989 var jeg klassen siste til å få hull, og jeg fikk da jeg var 10.

Anonymous poster hash: ae905...931

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er dette en funskjon som er tillat hos KG. Og AB brukere skriver da vanvittig mye gode innlegg og debatterer skikkelig. Det er DU som vinkla ditt innlegg på en spydig og lite seriøs måte. Om du ahr så mye imot AB - funksjonen anbefaler jeg deg å oppsøke et annet forum der dette ikke er tillatt, hvis ikke så får du lære deg å diskutere på saklig vis, også med AB-brukere, da dette er en del av forumet.

Anonymous poster hash: a1a5b...33f

Og du gjentar deg selv! Jeg har aldri sagt jeg har "så mye i mot" anonyme brukere! Men jeg tar mange av dem med en klype salt!

Å diskutere hvorvidt jeg er spydig kommer vi ingen vei med siden vi mener forskjellig. Hvis vi skal være enige alle sammen får vi heller ingen debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er minst smertefullt av de to?

Det kan jeg nok ikke svare på , jeg har tilsammen 15 hull i ørene, 2 av dem ble tatt med pistol da jeg var ca 6-7 , resten er tatt på piercingstudio. Jeg synes ikke det var noe spesielt smertefullt å ta de med nål da det går veldig fort og de er dyktige. Jeg har heller aldri hatt noe problem med de tatt på studio men har hatt med de som er tatt hos frisør ,men det kan jo være tilfeldig. Også er det jo absolutt en fordel at vis man får en infeksjon eller noe så kan man gå å få oppfølging. Dette er ikke frisørsalonger noe gode på. En piercingartist kan hull, en frisør kan hår. Det er nå min mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker nok at det vil gå fint, men hvor gjør man det i disse dager? frisøren? Piercingstudio? Er det aldersgrense hos noen av de?

Piercingstudio gjør en mye bedre jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piercingstudio gjør en mye bedre jobb. :)

Hjelper lite når de uansett ikke vil ta hull i ørene på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper lite når de uansett ikke vil ta hull i ørene på barn.

Kanskje man da bør ta et hint..?

Anonymous poster hash: 339f9...ed9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i piercingshapper pleier grensa å være 14 år..

Hos frisør finnes ikke slike grenser.

Anonymous poster hash: 69ed2...d3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man da bør ta et hint..?

det er snakk om hull i ørene. Folk har tatt dette i århundrer! Vil du starte en debatt på aldersgrense så start din egen tråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er snakk om hull i ørene. Folk har tatt dette i århundrer! Vil du starte en debatt på aldersgrense så start din egen tråd.

Det var du som spurte hvordan det var "nå", piercer eller frisør. De fleste sier piercer er best og har lagt ut gode grunner for hvorfor. I tillegg har mange piercere høyere aldersgrenser enn hva frisører har. Det bør vel være åpenlyst at det er en grunn for det, og at dette er noe du bør ta i betraktning.

Om du ikke liker svarene du får, så dropp å lage en tråd om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som spurte hvordan det var "nå", piercer eller frisør. De fleste sier piercer er best og har lagt ut gode grunner for hvorfor. I tillegg har mange piercere høyere aldersgrenser enn hva frisører har. Det bør vel være åpenlyst at det er en grunn for det, og at dette er noe du bør ta i betraktning.

Om du ikke liker svarene du får, så dropp å lage en tråd om det. :)

Men det du sier stemmer ikke. Om du hadde lest igjennom hele tråden stikker de fleste piercingstudioer hull i ørene på barn når barnet selv ønsker det. Jeg har ringt rudnt til samtlige piercing studio i nærheten og det var ikke noe problem å få hull i ørene på en 6-åring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du sier stemmer ikke. Om du hadde lest igjennom hele tråden stikker de fleste piercingstudioer hull i ørene på barn når barnet selv ønsker det. Jeg har ringt rudnt til samtlige piercing studio i nærheten og det var ikke noe problem å få hull i ørene på en 6-åring.

Hva er det som ikke stemmer? At mange piercingstudioer har høyere aldersgrenser enn frisører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ikke stemmer? At mange piercingstudioer har høyere aldersgrenser enn frisører?

Selvfølgelig har de høyere aldersgrense, men de fleste piercingstudioer tar hull i ørene på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har de høyere aldersgrense, men de fleste piercingstudioer tar hull i ørene på barn.

All den tid de fleste piercingstudioer faktisk har en aldersgrense og frisører ikke har, vil de fleste ende på frisører. Tror det er få som venter lengre enn ca 5 års alder. Blir gruppepress i barnehagen også ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg lurer også litt på dette, da min 5 åring virkelig ønsker seg hull i ørene, og hun er den eneste jenta på avdelingen som ikke har hull i ørene enda.

De Piercing studioene jeg har sjekket, har ingen aldersgrense på hull i ørflippen, men foresatte må være med. 16 år for andre percinger.

Jeg ønsker på en måte å ta det i studio, men da får man vel bare tatt ett øre om gangen? Og jeg er redd hun vil synes det er såpass vondt, at vi ikke får tatt det ande hullet.

Med pistoler hos frisøren kan dem ta begge samtidig....

Selv har jeg 8 hull tatt hos frisør, og aldri hatt noen problemer med dem.

Anonymous poster hash: f35a0...010
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...