AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Del Skrevet 4. februar 2015 Hei, hvordan er det med aldersgrense og slikt ved å ta hull i ørene nå for tiden? Har noe slikt blitt fastsatt noe mer eller er det forskjellig fra sted til sted? Gjør man dette fortsatt hos frisøren? Eller må man på piercing steder nå? Har ei på 5 som har mast om hull i ørene i snart ett år, hun blir 6 i mai, så jeg tenkte hun kanskje kunne få lov til sommeren. Vi har snakket om at dette gjør vondt med en gang osv, men hun er fast bestemt. Selv fikk jeg hull i ørene som 7-åring. Anonymous poster hash: a1a5b...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Del Skrevet 4. februar 2015 Hei, hvordan er det med aldersgrense og slikt ved å ta hull i ørene nå for tiden? Har noe slikt blitt fastsatt noe mer eller er det forskjellig fra sted til sted? Gjør man dette fortsatt hos frisøren? Eller må man på piercing steder nå? Har ei på 5 som har mast om hull i ørene i snart ett år, hun blir 6 i mai, så jeg tenkte hun kanskje kunne få lov til sommeren. Vi har snakket om at dette gjør vondt med en gang osv, men hun er fast bestemt. Selv fikk jeg hull i ørene som 7-åring. Anonymous poster hash: a1a5b...33f Vi tok hull i ørene på dattern til skolestart, hun var da 5 1/2. Det gikk kjempefint selv om de skøyt et hull om gangen 👍Anonymous poster hash: a64ed...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Del Skrevet 4. februar 2015 Det er vel ingen aldersgrense på dette. Men foreldre som bestemmer. Kjenner babyer som har hull i ørene. Min datter fikk ikke lov før hun var 10 år, fordi da kunne hun ordne med rensing og bytting av ørrdobber selv. Hun gjorde det hos frisør.Anonymous poster hash: 479a5...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Del Skrevet 4. februar 2015 Vi tok hull i ørene på dattern til skolestart, hun var da 5 1/2. Det gikk kjempefint selv om de skøyt et hull om gangen Anonymous poster hash: a64ed...5ff Ja jeg tenker nok at det vil gå fint, men hvor gjør man det i disse dager? frisøren? Piercingstudio? Er det aldersgrense hos noen av de? Anonymous poster hash: a1a5b...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Del Skrevet 4. februar 2015 Det er vel ingen aldersgrense på dette. Men foreldre som bestemmer. Kjenner babyer som har hull i ørene. Min datter fikk ikke lov før hun var 10 år, fordi da kunne hun ordne med rensing og bytting av ørrdobber selv. Hun gjorde det hos frisør.Anonymous poster hash: 479a5...985 Hører at det er så mange frisører som ikke tilbyr dette lenger, derfor jeg spørr. Jeg fikk selv da jeg var 7, og jeg er veldig glad for det. Hun ønsker seg hull i ørene så inderlig, så tenkte før skolestart var greit. Har ikke noe problem med å følge opp rensing og slikt, hadde fulgt det opp uansett alder. Anonymous poster hash: a1a5b...33f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Del Skrevet 4. februar 2015 Jeg jobbet et sted der vi tok hull en gang, og vi tok ikke hull på småbarn /babyer. Hvis barnet var gammelt nok til selv å ønske seg hull, og foreldrene var med så gjorde vi det. Det var på frisørsalong.Anonymous poster hash: 4d8b4...e94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Del Skrevet 4. februar 2015 Jeg jobbet et sted der vi tok hull en gang, og vi tok ikke hull på småbarn /babyer. Hvis barnet var gammelt nok til selv å ønske seg hull, og foreldrene var med så gjorde vi det. Det var på frisørsalong.Anonymous poster hash: 4d8b4...e94 Ja nå er det ikke babyer det er snakk om her, men ei på 6 år. Anonymous poster hash: a1a5b...33f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Del Skrevet 4. februar 2015 Vi tok det hos frisør, som hadde 5 års grenseAnonymous poster hash: 86a58...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 4. februar 2015 #9 Del Skrevet 4. februar 2015 Det aller beste er å ta det i piercing-studio. Da er det mye mer sannsynlig at dere slipper noe tull med hullene i ettertid. Om de opererer med aldergrense kommer an på stedet. Stikk innom et og spør 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Del Skrevet 4. februar 2015 Det er vel ingen aldersgrense på dette. Men foreldre som bestemmer. Kjenner babyer som har hull i ørene. Min datter fikk ikke lov før hun var 10 år, fordi da kunne hun ordne med rensing og bytting av ørrdobber selv. Hun gjorde det hos frisør.Anonymous poster hash: 479a5...985 Dette mener jeg også kan være en grei tid, eller kanskje ennå senere. Barn leker og får fort infeksjoner, eller i verste fall kan ha uhell hvor øredobben rives ut av øret... Greit at barnene kan rense selv.Anonymous poster hash: 8e814...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 4. februar 2015 #11 Del Skrevet 4. februar 2015 Hei, hvordan er det med aldersgrense og slikt ved å ta hull i ørene nå for tiden? Har noe slikt blitt fastsatt noe mer eller er det forskjellig fra sted til sted? Gjør man dette fortsatt hos frisøren? Eller må man på piercing steder nå? Har ei på 5 som har mast om hull i ørene i snart ett år, hun blir 6 i mai, så jeg tenkte hun kanskje kunne få lov til sommeren. Vi har snakket om at dette gjør vondt med en gang osv, men hun er fast bestemt. Selv fikk jeg hull i ørene som 7-åring. Anonymous poster hash: a1a5b...33f Lar du en tannlege operere kneet ditt? Nei! Du går til piercingstudio! Jeg er født på 90-tallet og har tatt sju hull i ørene hos frisør/gullsmed/parfymeri. Fem av dem er det noe feil med. Det siste tatt hos piercingstudio gikk som en drøm! Selv om det kan være noen hundrelapper dyrere er det en mye bedre prosess som gjør langt mindre vondt! I tillegg har de helt andre krav til renslighet og at alt skal være sterilt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Del Skrevet 4. februar 2015 Dette mener jeg også kan være en grei tid, eller kanskje ennå senere. Barn leker og får fort infeksjoner, eller i verste fall kan ha uhell hvor øredobben rives ut av øret... Greit at barnene kan rense selv.Anonymous poster hash: 8e814...1ce De fleste jeg kjenner fikk hull i ørene rundt 6/7 års alderen, og alle har overlevd. Tror nok ikke vi får venta så mye lenger enn til sommeren her, er et sort ønske hos frøkna. Anonymous poster hash: a1a5b...33f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Del Skrevet 4. februar 2015 Lar du en tannlege operere kneet ditt? Nei! Du går til piercingstudio! Jeg er født på 90-tallet og har tatt sju hull i ørene hos frisør/gullsmed/parfymeri. Fem av dem er det noe feil med. Det siste tatt hos piercingstudio gikk som en drøm! Selv om det kan være noen hundrelapper dyrere er det en mye bedre prosess som gjør langt mindre vondt! I tillegg har de helt andre krav til renslighet og at alt skal være sterilt! Slapp av lit da! Det var et spørsmål om hvor man bør ta det, hva som er vanlig i dag, siden det er over 20 år siden jeg tok hull i ørene og den gangen var det mest vanlig å ta hos frisør! Skjønner ikke hvorfor du fyrer deg opp, anbefaler deg å lese innlegget mitt en gang til! Så ser du at jeg spørr etter råd. Ro deg ned! Anonymous poster hash: a1a5b...33f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 4. februar 2015 #14 Del Skrevet 4. februar 2015 Lar du en tannlege operere kneet ditt? Nei! Du går til piercingstudio! Jeg er født på 90-tallet og har tatt sju hull i ørene hos frisør/gullsmed/parfymeri. Fem av dem er det noe feil med. Det siste tatt hos piercingstudio gikk som en drøm! Selv om det kan være noen hundrelapper dyrere er det en mye bedre prosess som gjør langt mindre vondt! I tillegg har de helt andre krav til renslighet og at alt skal være sterilt! Har du i det hele tatt lest hovedinnlegget? Snakk om å misforstå Jeg tok hos frisør da jeg var 6 mener jeg å huske for snart 25 år siden. Men ettersom jeg hører har frisørene gått mer bortifra dette de senere årene og de fleste går til piercing studio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 5. februar 2015 #15 Del Skrevet 5. februar 2015 Lar du en tannlege operere kneet ditt? Nei! Du går til piercingstudio! Jeg er født på 90-tallet og har tatt sju hull i ørene hos frisør/gullsmed/parfymeri. Fem av dem er det noe feil med. Det siste tatt hos piercingstudio gikk som en drøm! Selv om det kan være noen hundrelapper dyrere er det en mye bedre prosess som gjør langt mindre vondt! I tillegg har de helt andre krav til renslighet og at alt skal være sterilt!har ts insistert på å ta hos frisør? Har jeg gått glipp av noe? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #16 Del Skrevet 5. februar 2015 Lar du en tannlege operere kneet ditt? Nei! Du går til piercingstudio! Jeg er født på 90-tallet og har tatt sju hull i ørene hos frisør/gullsmed/parfymeri. Fem av dem er det noe feil med. Det siste tatt hos piercingstudio gikk som en drøm! Selv om det kan være noen hundrelapper dyrere er det en mye bedre prosess som gjør langt mindre vondt! I tillegg har de helt andre krav til renslighet og at alt skal være sterilt! Jeg tok 6 hull hos frisør og hadde aldri noe problemer med infeksjon. Enten hadde du en veldig dårlig og møkkete frisør eller så var ikke du så flink til å rense.Anonymous poster hash: 4342e...516 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 5. februar 2015 #17 Del Skrevet 5. februar 2015 Ja jeg tenker nok at det vil gå fint, men hvor gjør man det i disse dager? frisøren? Piercingstudio? Er det aldersgrense hos noen av de?Anonymous poster hash: a1a5b...33f Mange frisører her jeg bor som gjør det ihvertfall mange av jentene i min datters barnehage har det, de fikk det i 3-4 års alder. Jenta mi vil ikke, men kommer til å få lov så fort hun vil. Tror ikke det er noen aldersgrense 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 5. februar 2015 #18 Del Skrevet 5. februar 2015 Ville tatt på piercingstudio. Jeg tok hull i ørene hos frisør da jeg var 12-13år gammel og har problemer med at noen av de er skjeve så jeg sliter med å få inn dobben og hver gang jeg har hatt øredobber i noen timer så får jeg en liten betennelse. Det er 15år siden jeg tok de så betennelse burde iallefall ikke forekomme. Hos frisør er det fort gjort at noe kan gå feil, men på piercingstudio er det gjort på en bedre og sikrere måte. Koster kanskje litt mer, men det tenker jeg at det er verdt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 5. februar 2015 #19 Del Skrevet 5. februar 2015 Slapp av lit da! Det var et spørsmål om hvor man bør ta det, hva som er vanlig i dag, siden det er over 20 år siden jeg tok hull i ørene og den gangen var det mest vanlig å ta hos frisør! Skjønner ikke hvorfor du fyrer deg opp, anbefaler deg å lese innlegget mitt en gang til! Så ser du at jeg spørr etter råd. Ro deg ned!Anonymous poster hash: a1a5b...33f Jeg har ikke fyrt meg opp her, bare forsøkt å skrive såpass sterkt at folk tar det på alvor. Man trenger ikke være sint selv om innlegget ikke er proppfullt av smilefjes 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 5. februar 2015 #20 Del Skrevet 5. februar 2015 Har du i det hele tatt lest hovedinnlegget? Snakk om å misforstå Jeg tok hos frisør da jeg var 6 mener jeg å huske for snart 25 år siden. Men ettersom jeg hører har frisørene gått mer bortifra dette de senere årene og de fleste går til piercing studio. Selvfølgelig har jeg det! Jeg svarer jo at piercingstudio er det sikreste valget og legger til egen erfaring for å begrunne. Mange drar dessve fortsatt til frisør eller lignende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå