Gå til innhold

Noen andre som har fått brev fra Nav, som egentlig var til noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fikk jeg i dag, og der står det jo både fullt navn, adresse, fødselsnummer og om saken hennes.

Synes det er litt dårlig. Bor ikke på samme sted, og har ikke likt navn, men det er adressert til meg. Eneste som har likheter er at vi har søkt om sykepenger begge to.

Kommer til å sende brevet til hun som skal ha det med en liten notis om at det kom feil.

Kan man klage på det? Det er jo opplysninger andre ikke skal vite.

Anonymous poster hash: 08b58...f69

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det høres skummelt ut, og selvfølgelig bør NAV få konsekvenser for slikt. Jeg hadde neppe åpnet det selv da dersom jeg fikk et brev som egentlig ikke skulle til meg.

Skrevet (endret)

Det er slike ting som bare ikke skal skje! Ta kontakt med nav og hør med dem om hva faen de driver med.

Men ja... Som Vind sier. Åpnet du et brev det stod et annet navn på? Det ville jeg heller aldri gjort. Nav har gjort en stor feil, og det er det ingen unnskyldning for, men jeg trodde det var barnelære at man ikke åpner andres brev.

Endret av altflyter
  • Liker 1
Skrevet

Har skjedd meg også en gang.

Tipper NAV ønsker at du sender det i retur til dem, sånn sett vil ikke den egentlige mottakeren få vite om det.

Skrevet

Send brevet i retur til Nav og be en stille bønn om at ditt brev ikke er sendt til andre.

Hvordan ville du likt at andre fikk et slikt brev ment på deg?

Anonymous poster hash: 050ce...c20

Skrevet

Oi, det høres skummelt ut, og selvfølgelig bør NAV få konsekvenser for slikt. Jeg hadde neppe åpnet det selv da dersom jeg fikk et brev som egentlig ikke skulle til meg.

Brevet var jo adressert til hun som åpnet det, var innholdet i brevet som var til den andre.

Selv mottok jeg et brev fra NAV med min sykemelding samt mange andre, den delen som NAV får med alle opplysninger med diagnoser. skulle egentlig sendes til annet NAV kontor.

Anonymous poster hash: d5409...fe8

• Liker 1
Skrevet

Brevet var jo adressert til hun som åpnet det, var innholdet i brevet som var til den andre.

Selv mottok jeg et brev fra NAV med min sykemelding samt mange andre, den delen som NAV får med alle opplysninger med diagnoser. skulle egentlig sendes til annet NAV kontor.

Sånn som jeg forstod det var det adressert til henne, i en annens navn. Om det var TS navn som stod på konvolutten blir det så klart noe helt annet

Skrevet

De opplevde jeg også. Da jeg gjorde NAV oppmerksom på feilen ble jeg møtt med et skuldertrekk.

Kommer til å sende brevet til hun som skal ha det med en liten notis om at det kom feil.

Det gjorde jeg også.

Anonymous poster hash: d9e0c...387
Skrevet

Sånn som jeg forstod det var det adressert til henne, i en annens navn. Om det var TS navn som stod på konvolutten blir det så klart noe helt annet

Hvordan klarer du å forstå noe slikt? Skrev jo at det er adressert til meg og at vi ikke bor på samme sted. Skal godt gjøres å få feil brev når vi ikke engang bor i samme by.

Men for å forklare så står mitt navn i vinduet på konvolutten, men det er et til ark hvor hennes navn og adresse står + fødselsnummer og saken hennes. Hennes fødselsnummer står også på første arket, så forstår ikke hvordan de har klart å sette mitt navn der.

Jeg tilhører ikke engang det nav kontoret.

Skrevet

Ok, beklager, leste litt kjapt.

Skrevet

Jeg fikk brev med kopi av rådgivende leges uttalelse. Det var adressert til meg, og hadde mitt personnummer, men innholdet var ikke om meg. Det handlet om en dame med helt andre lidelser enn meg. Jeg kontaktet Nav, men de mente at det var mitt brev. Jeg skjønte ikke noe, og har ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 2ce7d...79d

Skrevet

Nå igjen? Send det ikke til nav, for da blir det ikke gjort noe. Send saken til avisen, men send brevet il vedkommende som skulle ha det.

Sisten sånn sak var i avisen, så beklaget de atter en gang. De sender ut personlige opplysninger.

Anonymous poster hash: 6c5be...b3e
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvordan klarer du å forstå noe slikt? Skrev jo at det er adressert til meg og at vi ikke bor på samme sted. Skal godt gjøres å få feil brev når vi ikke engang bor i samme by.

Men for å forklare så står mitt navn i vinduet på konvolutten, men det er et til ark hvor hennes navn og adresse står + fødselsnummer og saken hennes. Hennes fødselsnummer står også på første arket, så forstår ikke hvordan de har klart å sette mitt navn der.

Jeg tilhører ikke engang det nav kontoret.

Aha. Da er jeg med. Beklager :)

Skremmende hvor sløv nav faktisk kan være. Jeg syntes faktisk at du skal ta kontakt med både henne og nav. Om det var meg, hadde jeg faktisk ønsket å vite at nav hadde rotet med mine personopplysninger.

edit: og ja. Avisen! Det ser ut til å være den eneste veien man kan gå for at nav skal få hue ut av ræven og skjerpe seg

Endret av altflyter
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, men fra OUS.

Skrevet

Takk for svar.

Vet ikke om jeg har så lyst til å komme i avisen akkurat.

Skal som sagt sende brevet til henne. Synes dette var en merkelig feil, og googlet det og da leste jeg en sak i en avis om samme kontor som tydeligvis har gjort det samme før.

Da bare beklaget de det, påstod at de hadde gode rutiner og at det var en glipp.

Ser jo ikke ut som de har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...