Gå til innhold

Arg! Han unngår meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en fyr i klassen jeg har fått et godt inntrykk av (via at han er engasjert i undervisningen og prater mye til læreren..), vi har ikke pratet noe sammen annet enn "hei". :P

Nå har det seg sånn at jeg er en litt stille type, gjør ikke så mye ut av meg, men er blid og tror jeg ser normalt pen ut..(har ikke hørt noe annet.. Men alle har ulik smak).

Har så lyst å bli (bedre) kjent med denne fyren, men han unngår meg! Tar omveier for å slippe å gå forbi meg på fortauet (ikke innbilning!), unngår øyekontakt (nei, jeg sitter ikke å nistirrer på han) o.l.

Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg "approach" han?

Anonymous poster hash: 2e173...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump han, skill deg, flytt for deg selv.

Eller så kan du prøve gjøre deg selv mer attraktiv sånn at han får opp øynene. Mange jenter som definerer seg som passe attraktiv er egentlig ikke det. De er langt under middels for jenters skala for hva som er attraktivt og hvor de befinner seg på den er forvridd.

Anonymous poster hash: 20dde...760
  • Liker 1
Skrevet

Er en fyr i klassen jeg har fått et godt inntrykk av (via at han er engasjert i undervisningen og prater mye til læreren..), vi har ikke pratet noe sammen annet enn "hei". :P

Nå har det seg sånn at jeg er en litt stille type, gjør ikke så mye ut av meg, men er blid og tror jeg ser normalt pen ut..(har ikke hørt noe annet.. Men alle har ulik smak).

Har så lyst å bli (bedre) kjent med denne fyren, men han unngår meg! Tar omveier for å slippe å gå forbi meg på fortauet (ikke innbilning!), unngår øyekontakt (nei, jeg sitter ikke å nistirrer på han) o.l.

Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg "approach" han? Anonymous poster hash: 2e173...9dc

Hva med å få til et sammarbeid om en oppgave e.l

Anonymous poster hash: 3bea1...ce7

Skrevet

Han er ikke gjensidig interessert, men han har nok heller ingenting imot deg, annet enn at han virker avvisende bevisst for å slippe å stresse mer med saken. Det at han unngår deg trenger ikke å ha noe med personligheten din å gjøre eller at du er stygg, men så er det slik at hvem vi blir tiltrukket av er ganske subjektivt og det er ikke sikkert at du er så pen som du tror. Og når du begynte på denne skolen, sannsynligvis i slutten av sommer, tar det ikke mer enn et par sekunder for gutter å "peke seg ut" hvem de er litt tiltrukket av og ikke. Han gjør det vel rett og slett bare fordi han vet at du liker han litt, men at han ikke har tid eller orker å ha noe med deg å gjøre, i en ellers trøtt og hverdag preget av mye stress, noe vanlig skole ofte er forbundet med.

Råder deg til å gå videre, det finnes mange andre der ute for deg, og han vet nok veldig godt hvilke jenter han liker, og du er nok ikke en av de, hvis ikke ville du ha oppdaget det.

Lykke til.

Anonymous poster hash: f84e9...5de
Skrevet

Kan hende han liker deg og, men er sjenert når det kommer til å prate med jenter han liker 😉

Skrevet

Så konklusjonen er at jeg er for stygg for han? :) Da skal jeg selvsagt ikke prøve å få noe kontakt. Vi begynte i samme klasse i januar i år. Takk for svar :)

TS

Skrevet

Hvordan kan dere si noe sånt; at det ikke er sikkert hun er så pen som hun tror!? Herregud... Min erfaring er at de fleste er penere enn de selv tror. Tviler på at utseendet er grunnen til at han her unngår ts. Kanskje er han sjenert, kanskje er han ikke interessert, hvem vet. Men ikke si at hun ikke er pen nok. Bullshit.

Anonymous poster hash: d9664...8e3

• Liker 3
Skrevet

Seriøst? Du går bort til fyren og prater med han. Dere går i samme klasse.

Det at han unngår deg trenger ikke bety mer enn at han er sjenert.

Skrevet

Han unngår deg jo... la det være. Han vil ikke.

Skrevet

Han unngår deg jo... la det være. Han vil ikke.

Den er grei ;) takk for godt tips - er uansett ikke normal oppførsel å holde på sånn han gjør, så må være noe rart med han.

TS

Skrevet

Seriøst? Du går bort til fyren og prater med han. Dere går i samme klasse.

Det at han unngår deg trenger ikke bety mer enn at han er sjenert.

Jo, det betyr at jeg er stygg (for jeg er visst kjempeinnbilsk og tror jeg selv er dødspen), også betyr det at han har bestemt seg for at han misliker meg, selv om vi ikke har utvekslet annet enn "hei", det er 50 elever i klassen og vi har ikke hatt noe med hverandre å gjøre ;) det er konklusjonen etter å ha lest svarene det er flest av her.. :P

Jeg kan ikke bare gå bort til noen som ikke vil ha noe med meg å gjøre, stakkars fyr :P

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg lukter sarkasme på mils avstand, TS! (Tenker da på ditt siste innlegg) :fnise:

Jeg har selv vært den sjenerte personen som ikke vågde ha øyenkontakt med andre, og unngikk vel alle personer jeg "kjente til" så godt jeg kunne, uansett hvem. Å være sjenert er noe dritt. Glad jeg ikke er det lengre!

For det som er greia når en er sjenert, det er at en sender ut feil signaler / flere signaler. Motparten (du) blir da forvirret, og vet ikke om personen unngår en, eller om det er fordi en er sjenert!

Løsningen er enkel: Kontakt han på FB, for da slipper han den "konfrontasjonen" med deg. Og du finner også fort ut om han er interessert eller ei, vil jeg tro. Og da er det også lettere å gå bort til han å prate med han på skolen. Og vips så er ballen i gang!

Skrevet

Interessant.

Kvinnereaksjonen her sier dump han, han er ikke interessert, gå videre.

Dette er på videregående? For du har truffet på en av de flinke, beskjedne, guttene. For alt du vet, er han forelsket i deg, men han aner ikke hvordan han skal gå fram. Fordi han retter seg etter det 'ikke se - ikke røre' - regimet gutter oppdras til å følge når det kommer til jenter. Dette regimet som gjør guttene som ikke er interessert i å følge sosiale konvensjoner til de store vinnerne på kjærligheten.

Jeg synes du skal sørge for å ta kontakt med han, han kommer til å begå sjølmord før han tar kontakt med deg. Du kommer nok til å skremme vettet av han, men bare vent. For alt du vet kan han være verdt det.

Skrevet

Dump han, skill deg, flytt for deg selv. Eller så kan du prøve gjøre deg selv mer attraktiv sånn at han får opp øynene. Mange jenter som definerer seg som passe attraktiv er egentlig ikke det. De er langt under middels for jenters skala for hva som er attraktivt og hvor de befinner seg på den er forvridd. Anonymous poster hash: 20dde...760

Det du sier er helt sant. Men trikset til de fleste jenter er å ha noen veninner som er mindre attraktive (på grensen til stygg) slik at de selv ser bedre ut. Det er gjort en rekke studier på dette. Hvor en mann får tildelt et bilde av en kvinne med sine venner rundt seg (de var mindre attraktive). Etter det får han tildelt et bilde av henne helt alene. Den hvor andre er med i bildet scorer alltid høyere, noe som tilsier at menn kan bli "lurt" til å tro at noen er attraktiv.

Anonymous poster hash: ead02...e3e

Skrevet

Hva med å fikse en klassefest eller noe annet sosialt? Litt lettere å komme innpå hverandre da.

Ellers kan jeg godt unngå en jeg er interessert i. Regner med det er det samme for noen menn.

Skrevet

La han være. Han unngår deg, det burde være hint nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...