AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Hei. Jeg har en 8 måneder gammel hannkatt som røyter utrolig mye. Har vært sånn de siste 3-4 ukene. Jeg bruker svarte bukser og etter jeg har hatt katten på fanget er det SÅ MYE HÅR som ligger igjen på buksa. Ikke typ bare litt, men buksen er dekket med masse hvit pels. Klesrullen blir helt full etter ett rull på bare fremsiden av det ene låret - bare for å prøve å få frem hvor mye det er. Og så mye hår er det jo absolutt over alt. Samboeren min merker det spesielt i sengen hvor mye kattehår som er der, som vi ligger å sover i og puster inn. Jeg har prøvd å google litt, men finner bare forskjellige ting for utekatter. Vet forøvrig om det ikke har noe å si at katten min bruker å løpe ute på taket når vinduet er åpent. Vi bor over en butikk, med et stooooort flatt tak rett utenfor vinduet som han bruker å leke litt på, ikke så mye nå iom at det er så mye snø. For tiden er ikke økonomien helt på topp, så jeg har ikke råd til å kjøpe ny dyr mat og masse forskjellige ting for å prøve ut. Så håper at noen vet hva det kan være, og kan si hva jeg skal gjøre. Jeg har fått med meg at fiskeolje kan være noe, men hvor får man tak i dette? Hvor mye koster det? Vi har brukt å kjøpe mat fra dyrebutikken, men siden midten av oktober måtte vi rett og slett bare kjøpe kattemat fra butikken, men i en stund gikk det jo helt fint - bare vanlig røyting, noen få hår her og der men sånn var det jo med den andre maten også. Så føler at maten ikke er det som er grunnen til problemet. Ellers føles også pelsen helt fin. Myk og god, og han ser helt frisk ut. Er bare at han røyter noe helt sinnsykt. Anonymous poster hash: db86e...18d
Eirasi Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Våre katter røyter også ekstra mye nå for tiden, virker som om vinterpelsen byttes ut. Noe som er rart, da det fortsatt er kaldt ute. De er dog "utekatter"(hermetegn fordi de misliker vinter og er utendørs ca 15 min per dag).
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Helt normalt at innekatter (min utekatt også forresten) begynner røytesesongen akkurat nå Anonymous poster hash: 4b3ee...80f
Kontormus Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Det hjelper å være flittig med børsten. Da havner det ikke fullt så mye hår over alt ellers.
Pusemamma Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Velkommen som katteeier. Hatt katt i 11 år og mine røyter hele tia. Det må man regne med. Det er visse tider på året det er mer. Noen katter røyter lite andre mye. Venn pusen til at den blir børstet fra den er liten av, den kan hjelpe litt å få av løs pels. Mot sommeren er det ekstremt. Blitt vant med det nå Mine får mat fra dyrebutikken så det har ingenting med maten og gjøre.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Åh, Ok. Da virker det bare som om det er sesongen Jeg skal bli flinkere med å bruke børsten. Har børstet han ca annenhver dag - hver 3 dag. Men er nok alt for lite ser jeg, hehe. Aldri tenkt på at hvis man børster det av, så vil jo alt "bli samlet". Så skal børste han mer nå som han røyter så sinnsykt mye. Han har heldigvis ikke noe i mot det, han er så kosete at han ser på det som kos TS Anonymous poster hash: db86e...18d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå