Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #1 Skrevet 9. august 2004 Jeg får besøk av ei utenlandsk venninne i dag, og vil gjerne servere noe godt når hun kommer, men vet ikke hva. Jeg har litt sansen for gryter i ulike fasonger, men det er kanskje litt fantasiløst å servere gryte m. ris når hun er fra Japan? Har tenkt å ha jordbær m. fløte til dessert -det er vel litt norsk, er det ikke?
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #2 Skrevet 9. august 2004 spekemat er jo både lettvindt, godt og norsk
Arkana Skrevet 9. august 2004 #3 Skrevet 9. august 2004 Hva med noe tapaslignende? Forskjellige småretter så man bare kan plukke selv. Det meste kan forberedes på forhånd og alle finner noe de liker.
Hontas Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Poelse og lompe slaar alltid godt an hos vaare utenlandske gjester. Roekelaks og eggeroere er jo ogsaa snadder.
Plonk Skrevet 9. august 2004 #5 Skrevet 9. august 2004 Japanere skal jo være glade i fisk - hva med å lage noe med laks? Det er jo temmelig ekte norsk, hva... På http://www.godfisk.no finnes det mange fine oppskrifter på retter som ikke er så vanskelige å lage.
glaciera Skrevet 9. august 2004 #6 Skrevet 9. august 2004 Røkelaks på italiensk vis er deilig: press over sitron og drypp over litt (!) god olivenolje rett før servering, og evt en sveive sort pepper. Fiskesuppe er jo godt og enkelt. Hel fjellørret stappet full med frisk timian og sitronskiver og stekt i foliepakke på grill. Stekt makrell eller avkokt, kald laks med agurksalat. Reker med sitron og majo på hjemmebakt loff. Jordbær m fløte til dessert er ypperlig idé!
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #7 Skrevet 9. august 2004 Takk for gode svar! Jeg falt for ideen med spekemat! Tror det blir spekemat og potetsalat, og jordbær til dessert!
Gjest Tex Skrevet 9. august 2004 #8 Skrevet 9. august 2004 Gi henne rømmegrøt til spekematen,da, det norskeste av alt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå