AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Jeg lurer på om man må være en svært høylytt og bråkete person for å bli snekker? Bør man være en person som tar null hensyn til andre for å være god i jobben? Ok, greit, jeg overdriver og skjærer alle over én kam. Men i løpet av ti år har snekkere og andre den typen arbeidsfolk holdt på i naboleiligheter i 8 av dem. De begynner gjerne kl 7, og jeg har lagt merke til- at de ofte bruker de mest bråkete maskinene først. Borring i mur, lemping av Planker fra andre etasje og mange for meg uidentifiserbare høye lyder. Hvorfor ikke vente med det til litt senere? (akkurat denne skjønner jeg at kanskje ikke går for å jobbe effektivt) Radioen skal stå på full guffe, sånn at de må rope til hverandre for å høres.( gjerne flere ganger) Dører SKAL smelles. Hver gang. Alltid. Røyking skal foregå på steder hvor flest mulig får ta del i lukten. Om en jente bor alene må de alltid inn i leiligheten hennes for å sjekke noe, i tillegg til å informere henne om hvert trinn i oppussingsprosessen til naboen. 5 ganger om dagen, hver dag. Er så lei! Anonymous poster hash: 14b0e...a0b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Min far eier et eget entreprenør firma og de pleier å vente med de værste piggejobbene til 08.00, noe lenger enn det kan de ikke vente pga effektivitet og det er ting de skal ha gjort. At noen liker å ligge å sove lenge i hverdagene kan de ikke ta hensyn til, de jobber fra 07 og da kan man ikke vente en time med tanke på andres skjønnhetssøvn. Det med radioen og andre ikke-snekkerrelaterte ting tror mer er noe spesifikt til de du har opplevd, kan ikke si at jeg har samme oppfatning. Anonymous poster hash: cdd36...14c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Du virker veldig uopplyst og dømmende når du skriver slike ting. Du er tydeligvis lei av bråk hos naboene dine når de pusser opp, men sånn er det faktisk når du har så mange nære naboer. Hvis noe spesifikt plager deg, sånn som at byggerne kommer inn til deg flere ganger, kan du gi beskjed om at det ikke er nødvendig. Men husk at de mest sannsynelig gjør det for å informere deg om hvordan byggingen går, nettopp for at du skal unngå å bli så plaget. Du er nok ikke så sinnsykt pen at de faktisk avbryter arbeidet 5 stykker av gangen for å se på deg. Anonymous poster hash: 83828...c58 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Du vet at de aller fleswte arbeidsfolk (- butikkfolk ol) begynner på arbein i 7-8 tiden sant? Mener du at hele Norges håndtverker styrke skal stoppe opp fordi at du vil ligge i senga og dra deg i stede? Anonymous poster hash: afc5b...46c
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Kanskje de har lagt merke til at du ofte er hjemme når de arbeider og føler litt på det. Jeg vet hvertfall med meg selv at jeg irriterer meg litt mindre om de er hyggelige og forteller hva som foregår/hvor langt de har kommet og hva som skjer de neste dagene. Endret 4. februar 2015 av Evilposelos
Gjest Elseby13 Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 Det er klart at alle arbeidere må ta hensyn til ditt behov for ro og hvile, må vite! Gud forby at de skulle hjøre jobben sin!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #7 Skrevet 5. februar 2015 Jeg lurer på om man må være en svært høylytt og bråkete person for å bli snekker? Bør man være en person som tar null hensyn til andre for å være god i jobben? Ok, greit, jeg overdriver og skjærer alle over én kam. Men i løpet av ti år har snekkere og andre den typen arbeidsfolk holdt på i naboleiligheter i 8 av dem. De begynner gjerne kl 7, og jeg har lagt merke til- at de ofte bruker de mest bråkete maskinene først. Borring i mur, lemping av Planker fra andre etasje og mange for meg uidentifiserbare høye lyder. Hvorfor ikke vente med det til litt senere? (akkurat denne skjønner jeg at kanskje ikke går for å jobbe effektivt) Radioen skal stå på full guffe, sånn at de må rope til hverandre for å høres.( gjerne flere ganger) Dører SKAL smelles. Hver gang. Alltid. Røyking skal foregå på steder hvor flest mulig får ta del i lukten. Om en jente bor alene må de alltid inn i leiligheten hennes for å sjekke noe, i tillegg til å informere henne om hvert trinn i oppussingsprosessen til naboen. 5 ganger om dagen, hver dag. Er så lei!Anonymous poster hash: 14b0e...a0b Er det mulig. Hadde en gang en nabo som lurte på om min andre nabo kunne vente med å rive taket fordi hun hadde hodepine og trengte å sove litt lenger. Her hadde denne naboen tatt ut to feriedager, avtalte med venner og familie at de skulle hjelpe til, og så mente altså denne damen at de skulle utsette arbeidet fordi hun trengte søvn. Om de ikke kunne utsette arbeidet, så lurte hun på om de kunne kaste takstein litt mer stille ned i containeren. Det er noen som tror de er alene i verden. Anonymous poster hash: 3d3dc...f91
Heltprinsesseass Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 Det er bare sånn det er å bo i nærheten av andre mennesker. Hvis de ikke har noe i din leilighet å gjøre, la være å slippe dem inn. Be dem skru ned lyden på radioen hvis den forstyrrer deg. La dem gjør jobben sin, så blir de fortere ferdig. Mest sannsynlig begynner de så tidlig for å bli ferdig tidlig på ettermiddagen, sånn at folk får kveldsro. Røyker de der det ikke er lov, si fra. Og du kan si at røyken trekker inn til deg så det er fint hvis de flytter seg. Jeg oppfatter de aller fleste håndverkere som serviceinnstilte, hyggelige mennesker som ikke ønsker å plage andre, men heller gjøre jobben sin og få fornøyde kunder. Og jeg bor i blokk, uten å bli sprø av håndverkere (naboene som finner murborret rundt midnatt er en helt annen sak).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå