Gå til innhold

Kattepensjonat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på besøk til familie i 6 dager i mars, og må dermed sende katten på pensjonat. Er det noe spesielt vi skal se etter når det kommer til pensjonatene? Og hva er normal pris? Det ligger vel kun ett eneste pensjonat i umiddelbar nærhet her vi bor, og de tar 130,- dagen for katten. JEG personlig syns jo det ser veldig greit ut, men jeg aner som sagt ikke hva jeg skal se etter.

Pensjonatet tar som sagt 130,- kroner dagen, og mat er inkludert (Hills eller Royal Canin). Katten får eget rom med puter, leker og dokasse. Det er også luftegård tilgjengelig, og kattene får alt fra 1-3 lufteturer om dagen, og de får være alene i luftegården uten andre katter.

Det eneste jeg stusser på er at på hjemmesiden står det at katter som er urenslige og tisser flere ganger i buret per dag må betale ekstra. Og det er helt greit, men hva mener de med tisser i buret? Katten må jo få gå på kassen mer enn 1 gang om dagen..

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 12c91...da9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal på besøk til familie i 6 dager i mars, og må dermed sende katten på pensjonat. Er det noe spesielt vi skal se etter når det kommer til pensjonatene? Og hva er normal pris? Det ligger vel kun ett eneste pensjonat i umiddelbar nærhet her vi bor, og de tar 130,- dagen for katten. JEG personlig syns jo det ser veldig greit ut, men jeg aner som sagt ikke hva jeg skal se etter.

Pensjonatet tar som sagt 130,- kroner dagen, og mat er inkludert (Hills eller Royal Canin). Katten får eget rom med puter, leker og dokasse. Det er også luftegård tilgjengelig, og kattene får alt fra 1-3 lufteturer om dagen, og de får være alene i luftegården uten andre katter.

Det eneste jeg stusser på er at på hjemmesiden står det at katter som er urenslige og tisser flere ganger i buret per dag må betale ekstra. Og det er helt greit, men hva mener de med tisser i buret? Katten må jo få gå på kassen mer enn 1 gang om dagen..

Takk for svar :)

For meg er det viktig at katten ikke må sitte i bur hele tiden, og at hun får være sammen med de andre kattene. Det høres jo greit ut at de få lufte seg, selv om jeg hadde foretrukket at de går løst hele tiden.

Med katter som tisser i buret mener de nok utenfor dokassen (de har en dokasset inni buret sitt). Så lenge de går i kassen kan de gå så mange ganger de vil uten at det medfører ekstra kostnader for deg.

Har du vært innom stedet? Anbefaler at du avtaler et møte og ser hvordan det er. Mange steder synes jeg det er litt kaldt, sjekk temperaturen, renholdet og prat med de som jobber der.

Prisen virker helt ok.

Husk at pus må være vaksinert før hun settes på pensjonat.

Skrevet

For meg er det viktig at katten ikke må sitte i bur hele tiden, og at hun får være sammen med de andre kattene. Det høres jo greit ut at de få lufte seg, selv om jeg hadde foretrukket at de går løst hele tiden.

Med katter som tisser i buret mener de nok utenfor dokassen (de har en dokasset inni buret sitt). Så lenge de går i kassen kan de gå så mange ganger de vil uten at det medfører ekstra kostnader for deg.

Har du vært innom stedet? Anbefaler at du avtaler et møte og ser hvordan det er. Mange steder synes jeg det er litt kaldt, sjekk temperaturen, renholdet og prat med de som jobber der.

Prisen virker helt ok.

Husk at pus må være vaksinert før hun settes på pensjonat.

Takk for svar :) Skal absolutt ta meg en tur innom der og sjekke forholdene, men etter bildene på hjemmesiden å dømme og folks "anmeldelser" virker det veldig greit. Angående at de ikke går løst der så tror jeg det er greit for min pus, for hun hater andre katter intenst, og liker best å sove i en krok :)

Må hun ha fulgt alle vaksinasjoner fra hun var liten? Hun ble vaksinert i september sist, men har ikke blitt vaskinert etter dette, og hadde da ikke vært vaksinert siden 2013.

Skrevet

Ok, da passer det jo din pus godt. Jeg pleier å sende med pus litt snop og yndlingspleddet som lukter hjemme, det er viktig for henne og hun blir sur om en av de andre kattene prøver å bruke det.

Vaksinen er gyldig i ett år vanligvis, så lenge den er gyldig (ta med helseattest på det), bør alt være i orden.

Skrevet

Ok, da passer det jo din pus godt. Jeg pleier å sende med pus litt snop og yndlingspleddet som lukter hjemme, det er viktig for henne og hun blir sur om en av de andre kattene prøver å bruke det.

Vaksinen er gyldig i ett år vanligvis, så lenge den er gyldig (ta med helseattest på det), bør alt være i orden.

Takk for alle svarene! :) :) Har alle papirene hennes i ei mappe, så jeg kan jo ta med hele greia :)

Gjest Anubiel
Skrevet

Pensjonatet bør være rent og pent, varmt nok, burene bør være større enn minstemålene. Stedet må være godkjent av Mattilsynet. De må ha samarbeid med veterinær, slik at du vet at om noe skjer, så får de hjelp så snart som mulig.

Jeg foretrekker steder der kattene kan gå fritt og leke seg i mellom, da mine katter er sosiale av seg. Stedet bør også ha utemuligheter, f.eks. luftegård med trær, sand osv. og/eller uteplass tilknyttet hvert bur.

Jeg er veldig fornøyd med stedet som passer kattene mine ved behov, der er burene mer som i en hundekennel, i en etasje, med utgang til luftebalkong om ønskelig. Med mindre eieren ønsker noe annet, så går kattene løse rundt på dagtid, de har masse plasser å leke på, klatreplasser, fin uteplass med grønt, store vinduer å titte ut av. De får mye kos og oppmerksomhet mens de er der og det synes som om de trives godt. Har ikke merket noe til f.eks. vektnedgang eller surmuling etter at de har vært der.

Skrevet

Sjekk hvordan vinduene er og rutinene på ytterdører. Vi hadde hund og to katter på samme kennel for noen år siden. De mistet ene katten vår

Gjest Anubiel
Skrevet

Sjekk hvordan vinduene er og rutinene på ytterdører. Vi hadde hund og to katter på samme kennel for noen år siden. De mistet ene katten vår

Jepp, det er viktig! De bør ha en sluseløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...