Gå til innhold

Ubehag i albue ved pushups

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt pushups siden jeg var tenåring og likt å trene armer på den måten. Men etterhvert, vet ikke når, merket jeg at jeg fikk litt ubehag når jeg bøyer armen og legger kroppsvekten min på den. Dette er ganske kjipt og hindrer meg i å trene på den måten. Noen som vet hva det kan komme av? Er bare den ene albuen. Noen som vet noe som kan hjelpe?

Jeg var syk et år og trente ikke, men merker at dette ubehaget er der fortsatt når jeg har begynt igjen :/

Anonymous poster hash: 7b6fd...009
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Golfalbue? Sitter du mye på pc f.eks. på jobb eller med studier?

Anonymous poster hash: 4f57e...438
Skrevet

Ja, men det er venstrearmen. Den ligger oftere i avslappet stilling på fang. Ville jeg tro. Merker ikke noe ubehag utenom de gangene jeg legger press på den.

Anonymous poster hash: 7b6fd...009
Skrevet

Jeg har i begge, men høyrearm er verst. Jeg hviler ofte venstrearm på skrivebordet/tastaturet.

Men har du testet forskjellige teknikker for pushups? Bredere/smalere armstilling, ta de på knokene i stedefor bøyde håndledd? Om du plutselig har begynt å trene mye pushups igjen så kan det være en overbelastning kanskje?

Anonymous poster hash: 4f57e...438
Skrevet

Det kan være så mye at det nesten er fåfengt å komme med forslag over internett. Jeg foreslår at du går til en fysioterapeut som kan ta en titt. Ev om det er akutt kan du prøve en lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...