Gå til innhold

overføre 100 000 mellom 2 kontoer - problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått meg en ny sparekonto-bank.. Men når jeg nå snart skal overføre pengene mine fra sparebank1 til denne nye banken, er det bare for meg å logge inn på nettbanken å overføre ca 400 000, eller må man ned til banken/skrive under på noe f.eks når det handler om så store beløp?

noen som vet?

Anonymous poster hash: aac1d...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint an å overføre, har gjort det selv. Jeg har Skandiabanken, da.

Skrevet

Det kan hende du har en beløpsperre på kontoen din. Husker jeg måtte i banken og løse opp denne da jeg skulle overføre 70.000 i forbindelse med et bilkjøp en gang. Nå tror jeg at grensen på min konto er 100.000,-

Skrevet

Det går fint an å overføre, har gjort det selv. Jeg har Skandiabanken, da.

Ok, takk for svar:)

Vet du om det er noen sted man må melde at man har byttet?

f.eks skatteetaten og sånn eller går det automatisk?

Skrevet (endret)

Neida, pengene står jo fremdeles på din konto i ditt navn

Edit: skrivefeil...

Endret av Fuglen
  • Liker 1
Skrevet

Det kan hende du har en beløpsperre på kontoen din. Husker jeg måtte i banken og løse opp denne da jeg skulle overføre 70.000 i forbindelse med et bilkjøp en gang. Nå tror jeg at grensen på min konto er 100.000,-

Den beløpsgrensen kan man justere selv i nettbanken nå.

Anonymous poster hash: 171b7...bf0

Skrevet

Hvis du kan endre beløpsgrensen i nettbanken er det ikke noe problem.

Jeg måtte ringe til banken en gang for å få dem til å sette beløpsgrensen opp, og det var jo ikke noe problem det heller :)

Skrevet

Hvis du tenker at du vil ha skattepenger til gode f.eks. inn på den nye kontoen i stedet for den gamle, så må du selvfølgelig gi beskjed om nytt kontonr.

Anonymous poster hash: b69bd...955

• Liker 1
Skrevet

Hvis du tenker at du vil ha skattepenger til gode f.eks. inn på den nye kontoen i stedet for den gamle, så må du selvfølgelig gi beskjed om nytt kontonr.

Anonymous poster hash: b69bd...955

Og det får man mulighet til når selvangivelsen leveres. Min grense i Sparebank1 på 500000 i løpet av en måned. Trenger jeg mer fikser jeg dette selv i nettbanken. Enkelt og greit 😄

Anonymous poster hash: 3399f...54a

Skrevet

Det er ofte smart å tømme den gamle kontoen uten å slette den, slik at penger fra ulike steder som har registrert din gamle brukskonto kommer fram.

• Liker 1
Skrevet

Det er ofte smart å tømme den gamle kontoen uten å slette den, slik at penger fra ulike steder som har registrert din gamle brukskonto kommer fram.

Hæ?

Hva mente du med det?

Skrevet

Hæ?

Hva mente du med det?

Hvis du har penger tilgode fra ett eller annet sted som har registrert det gamle kontonr ditt, så kommer det inn der, i stedenfor at det tar vinter og vår å få igjen pengene fordi de ikke vet hvor de skal sette de inn. Altså hvis kontoen er stengt.

Anonymous poster hash: b0b12...b61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...