VitaSana Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har byttet ruter for min mor i dag. Den gamle gikk på telefonlinja (i gangen), den nye på coax i stua. Printeren hennes har ikke trådløst nettverkskort, så den har vært koblet til den gamle ruteren med nettverksledning. Det blir for langt og klønete å kable hele veien nå. Dermed lurer jeg på om det er en lønsing å kjøpe et trådløst nettverkskort som dette - altså om jeg da får tak i printeren fra pc ? Eller om jeg bare må kjøpe et "powerline"set som dette? Eller om det er en annen løsning jeg ikke vet/ser?
Electron Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Bruk den gamle ruteren som mottaker av nettet fra den nye ruteren. Så har du den ruteren bare ved printeren. Da slipper du å handle inn noe du ikke trenger. Du setter bare ruteren i bride og taster inn IP adressene den skal bruke. 1
VitaSana Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2015 Bruk den gamle ruteren som mottaker av nettet fra den nye ruteren. Så har du den ruteren bare ved printeren. Da slipper du å handle inn noe du ikke trenger. Du setter bare ruteren i bride og taster inn IP adressene den skal bruke. Tusen takk det fikk jeg til med litt knoting.
Electron Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Tusen takk det fikk jeg til med litt knoting. Supert 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå