AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er ulykkelig pga en familietragedie,ønsker å flytte herfra om et par år, er i planleggingsfasen, så gi meg tips til et sted i Norge hvor det er godt å bo..som jeg kan slå meg til for resten av livet. Anonymous poster hash: 31f77...4c3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Da må du nok si noe om hva du mener med "godt å bo". Sosialt? Nær skog? Midt i storby? Anonymous poster hash: a7a64...974
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Jeg trivdes godt både i Bergen. Trondheim og Oslo. Anonymous poster hash: 786c3...28d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Vil du bo skikkelig på bygda med verdens triveligste mennesker så vil jeg anbefale Gudbrandsdalen (Lom eller Vinstra feks). By; Molde er fint, men nå er det noen år siden jeg bodde der. Jeg hater Oslo på grunn av menneskene. Når uteliggerne er 100 ganger koseligere enn de fleste her så sier det litt. Anonymous poster hash: 798d6...68b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Åååå, jeg skjønner deg så godt. Jeg gjorde som deg. Jeg gikk på en personlig smell her i livet og satt igjen gravid og forlatt av både den ene og den andre. Da pakket jeg 'snippsekken' og flyttet. For min del ble det utlandet ( og bare i permisjonstiden, skal tilbake igjen etterpå) men jeg anbefaler det på det varmeste. Det er utrolig deilig å bare være for seg selv en stund og få orden på seg selv. Jeg tror alle steder fungerer, bare hopp i det. Lykke til!Anonymous poster hash: 19dab...67c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Stikkord som jeg kommer på; gjerne landlig da jeg er glad i naturen men sentralt,på et sted hvor folk har lite fordommer,ikke bygdesladder,et sted jeg kan være meg selv på godt og vondt, Er introvert men trenger å sosialisere meg og åpne meg sammen med ekte mennesker som kan gi meg troen på meg selv og ikke den typen mennesker som går rundt grøten i enhver sammenheng men bare går og skuler på hverandre. Ts Anonymous poster hash: 31f77...4c3
Puny Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Stikkord som jeg kommer på; gjerne landlig da jeg er glad i naturen men sentralt,på et sted hvor folk har lite fordommer,ikke bygdesladder,et sted jeg kan være meg selv på godt og vondt, Er introvert men trenger å sosialisere meg og åpne meg sammen med ekte mennesker som kan gi meg troen på meg selv og ikke den typen mennesker som går rundt grøten i enhver sammenheng men bare går og skuler på hverandre. Ts Anonymous poster hash: 31f77...4c3 Et litt større sted i Nordnorge? Masse fin natur, åpne og direkte mennesker?
Gjest Kritt Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Selv bor jeg i Oslo, og stortrives med det, og kunne i utgangspunktet ikke tenke meg å bo andre steder. Som du sikkert vet består Oslo av mange ulike deler og kan by på det meste av typer miljøer. Jeg tror folk generelt er mindre fordomsfulle og driver mindre med sladder enn andre steder. Samtidig kan sikkert enkelte også oppleve Oslo som upersonlig, særlig i de indre bydeler. Selv liker jeg godt å bo i nærheten av alt det Oslo kan by på, enten det dreier seg om kultur, ulike typer kafeer og restauranter eller butikker. Liker også bare å gå i gatene og kikke på folk . Likevel er Oslo lite nok til at det aldri er langt til skog og mark og jeg liker også fjorden og havnen. Er selv "allergisk" for fordommer og bygdesladder, og har merket litt til det på diverse mindre steder. Dette var bare mine erfaringer - det finnes sikkert mange fine steder å bo . Endret 4. februar 2015 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Et litt større sted i Nordnorge? Masse fin natur, åpne og direkte mennesker? Der sa du noe, har du tips til en plass,hvor det ikke er for dyrt å bosette seg? Anonymous poster hash: 31f77...4c3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Der sa du noe, har du tips til en plass,hvor det ikke er for dyrt å bosette seg? Anonymous poster hash: 31f77...4c3 Ts som skrev Anonymous poster hash: 31f77...4c3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Ts som skrevAnonymous poster hash: 31f77...4c3 Alle andre plasser enn Bleikvassliæ i Hemnes 😄Anonymous poster hash: 71744...815
Gjest Sådetså Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Der sa du noe, har du tips til en plass,hvor det ikke er for dyrt å bosette seg? Anonymous poster hash: 31f77...4c3 Harstad, Tromsø, Sortland er koselige "småbyer" Så har du utkantsbygdene: Svolvær, Andenes, melbu. Mye fin natur i lofoten/vesterålen iallefall.
Puny Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Der sa du noe, har du tips til en plass,hvor det ikke er for dyrt å bosette seg?Anonymous poster hash: 31f77...4c3 Spørs jo litt hva du er vandt til da? Jeg ville kanskje gått for Tromsø da det er litt størrelse på byen, ellers så liker jeg Bodø og Narvik godt
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #16 Skrevet 5. februar 2015 Kvinesdal! :-DAnonymous poster hash: ca546...454
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #17 Skrevet 5. februar 2015 Verdens beste Oslo<3 Anonymous poster hash: 89cc6...8e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå